Jump to content
IGNORERAD

Varför intresserar vi oss för historia?


svarten

Recommended Posts

Quote

Hej Magrood

Det blev ju en jädra soppa av det här. Du är en klok kvinna, och du beskrev själva hur ”Vi” borde löst ”konflikten” men det är som du säger lätt att vara efterklok.

Jag får dock ett väldigt dåligt samvete efter jag läst ditt brev och gör därför ett försök att få stop på tokerierna. Normalt har jag inga problem med människor som har andra uppfattningar än mina egna. Jag har vänner och bekanta som ganska väl representerar ett tvärsnitt av Sveriges befolkning, ja det finns även muslimer i bekantskapen, som jag på goda grunder respekterar. Jag har också ett öppet sätt mot nya människor som av olika anledningar korsar min väg, svarta, röda eller gula, vänster eller höger. Så den där stämpeln islamofob, främlingsfientlig, ja även id**t, som ett gäng här på MPR försökt klistra i pannan på mig, och för all del på några andra också, som har andra synpunkter, skapar en del irritation och ett visst intresse att ”ge igen”. Visst är det primitivt, men det är ju dessvärre så det funkar i många diskussioner där argumenten för de olika uppfattningarna inte har någon verkan. Då väcks i stället människans mörka sidor till liv och jakten på den verbala knockouten startar. Denna kan i många fall vara både komisk och givande men ibland går den över gränsen och skapar onödiga problem. Jag vill nog påstå att det krävs minst två för att hamna där.

Som jag ser det är hela islamdiskussionen nu så pass infekterad att vi alla borde undvika den helt och hållit. Jag skall göra vad jag kan för att hålla politik och religion borta från MPR, hoppas flera följer efter. (även de blodtörstiga supportgängen som plikttroget stöttar upp de olika uppfattningarna).

Avslutningsvis vill jag säga till Magrood och Svarten att det som är gjort är gjort och svårt att ta tillbak. Jag har dock dåligt samvete att jag drev det så långt. Innerst inne vet jag att Svarten är en föredömligt reko kille och jag skulle inte tveka en sekund att ställa upp för er, om ni nu var i behov av detta. Låt oss nu se framåt och försöka göra något bra av det istället. Jag tar gärna ett steg tillbaka och ber er om ursäkt för min buffliga okänsliga attityd. Jag skall försöka bättra mig. Jag hoppas att andra som läser detta förstår och tänker till innan, inte efter, ni startar ett personligt påhopp.

Mvh

Jing Jing

Hej Jing Jing

Jag blev tårögd av att läsa ditt inlägg.

Jag har alltid vetat att du är en god människa.

Alla punkter som du tar upp håller jag med till 100 procent och försöker leva efter i mina förhållanden med andra också, inte minst i parförhållande.

- Det krävs två för att sånt ska utvecklas i den riktningen.

- Etikett i pannan är jobbigt att bära. Jag förstår precis vad du menar. Den diskussionen hade jag med min förre detta. Jag bad honom att inte sätta etikett på min panna för jag tyckte det var jobbigt. Och att det till slut kunde leda till att jag blev som "etiketten" som han gett mig. Människor fungerar så.

- Att kunna se sin egen del i det hela är stor. Det krävs två att hamna där, och det krävs två att ta sig ut därifrån också. De som kan göra det vinner stor respekt och man har kvar den personen man egentligen tycker om. Envishet och stolthet är bra, men inte i alla sammanhang. Inte så kul att leva "ensam" med sin stolthet.

- Att acceptera att det som är gjort är gjort och sluta älta om det utan se framåt istället tror jag starkt på.

- Att försöka göra något bra av sina och andras misstag blir livet bara rikare.

---

Nu har jag tyvärr annat att göra och måste avsluta det abrupt.

Tack för att du bekräftar min tro om dig!

---

Kramar

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    5

  • Magrood

    4

  • matte

    4

  • GammalDansken

    3

Mest aktiva i denna tråd

Bra jing-jing, bra Magrood!

:wai::wai::wai::wai:

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jing Jing!

Tack för underbara inlägget! Det var att otroligt starkt att backa så enormt!  :wai:

Kramar!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Det är jag som är Svarten med bloggen.

Jag såg i min besökstatistik att det var flera besökare på bloggen från detta forum, blev nyfiken och tittade in igår. Tyckte först att var ett lite märkligt och lustigt sammanträffande - tja, det tycker jag fortfarande. Efter att ha läst de senaste inläggen bestämde jag mig för att registera mig och och förhoppningsvis göra klart för tvehågsna att jag har absolut ingenting med forumets "original Svarten" att göra. Jag visste inte ens att han och detta forum fanns förrän igår.

Jag har dessutom ytterligare två bloggar där jag skriver under namnet Svarten:

http://starbreeze-info.blogspot.com/

http://konserverad.blogspot.com/

Hoppas nu bara att "original Svarten" inte också är intresserad av reklam och dataspel för då har jag kanske ställt till det ännu värre  :mdr:

Jag tycker ni kan lägga ner den här diskussionen och fortsätta vara goda vänner på detta trevliga forum.

Vänligen

Svarten

Hej Svarten II!

Det var kul att du dök upp här! Det var synd att du lämnade oss så fort! Tackar för inrycket och för att du gjorde besväret! Det var faktiskt ganska roligt i allt tumult här!

Jag hoppas att du inte tog illa upp när jag bestämt nekade att ditt blogg skulle vara mitt verk. Jag tittade lite som hastigaste på blogget och såg att dina artiklar är ganska balanserade. Jag tror inte att du är muslimsk radikal. Artikeln om Omar är sådan som dagstidningarna publicerar ju jämt.

Nu när vi har exponerats så kraftigt för ditt blogg tycker jag att det vore kul om du kunde göra en rättvisande bild av det!

Hälsning

Svarten I eller kanske hellre Svarten X

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...