Jump to content
IGNORERAD

AirFrance


Dryas

Recommended Posts

Någon som åkt med Fransoserna på senare tid? Hur funkar det mat och dryck bjuds det på något utöver det som serveras till middag?

Tidigare har jag åkt med Thai Air där var det bra service fast den resan fick jag en extra vecka Suvana pga nått skit som Islänningarna släppte ut i luften..

Senast i November åkte jag med finnarna, resan till bkk var okej men hemresan var flopp, Dålig service och nästan inget att äta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och Bibben åkte med Air France Göteborg till Beijing januari 2011. Det fanns just inget att klaga på, och vi fick den dryck vi ville ha även om vi fick tjata lite först ibland...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att det är mycket den aktuella crewen som avgör om passagerarna känner sig nöjda och belåtna med en flight.

Tex med thai tycker jag det flera gånger har varit både "fågel och fisk"

Sent from Finspång using a brevduva

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag och Bibben åkte med Air France Göteborg till Beijing januari 2011. Det fanns just inget att klaga på, och vi fick den dryck vi ville ha även om vi fick tjata lite först ibland...

Herr Chang har talat.

Jo drycken var ju viktigast hehe

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag reste med Air France till Dominikanska Rep. förra midsommar. Strider fortfarande med dem om en trasig väska dom skall ersätta. I övrigt var dom ok, varken bättre eller sämre än andra bolag.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Något så underväderande folk som fransmän finns inte.

Har haft stora problem i arbetslivet med de.

De är störst, bäst och vackrast.

Bojkotta allt som har med de att göra.

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med lite där om deras service, flög me dom t/r till Rio 2009, ingen höjdare precis. Störtar gör dom osså!

Plus skit bilar som typ Pegöööt! :diablo:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Är nu hemma igen efter 2 veckor i Isaan, flygresan med Air France gick problem fritt. Prisvärt och bra service.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Oregistrerad

Jätteplan i drama ovanför Arlanda

superplanet.jpg HELT OM. Grafiken visar planets dramatiska vändning i luftrummet ovanför Arlanda och Stockholm.

Air France-planet fick problem i luftrummet ovanför Arlanda.

Nu förbereder sig planet för att svänga tillbaka till Paris.

– De dumpar bränslet rakt ut i luften, säger Lars Grantinger, assisterande räddningsledare vid Flygräddningscentralen i Göteorg.

AF276 var på väg från Charles De Gaulle-flygplatsen i Paris till Narita-flygplatsen i Tokyo. Men ovanför Arlanda fick planet problem.

– Enligt uppgift har man upptäckt att man hade problem med en dörr på flygplanet, säger Lars Grantinger.

Vänd tillbaka

Flygplanet sjönk snabbt ner till 5 000 meters höjd. Strax söder om Mariehamn på Åland vände planet tillbaka till Sverige och svängde sedan ut över Östersjön.

– Det är en bränsledumpning som genomförs, förklarar Lars Grantinger.

Han fortsätter:

– Det här är ett väldigt stort flygplan som har en maximalt tillåten landningsvikt. Därför vill man bli av med det överflödiga bränslet som finns ombord.

Världens största

Luftfartsverket bekräftar att besättningen på det aktuella planet har begärt att få dumpa bränsle över Östersjön. Per Fröberg, pressansvarig på Luftfartsverket, betecknar händelsen som "mycket ovanlig".

– Vi har mottagit deras begäran. Men jag kan inte i detalj gå in på hur vi hanterar en sån här situation, säger han.

Enligt Luftfartsverket är planet nu på väg tillbaka till Paris.

Det aktuella planet är en Airbus A380. Modellen är världens största passagerarflygplan med plats för 853 personer.

John Granlund

post-7521-0-39957600-1341159602.jpg

Ändrades av Lemoni
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker AF är bra, har åkt med dem en del och alltid varit nöjd med mat, dryck och service samt planen.

Den stora nackdelen är att man måste byta i Paris och det är världens sämsta flygplats i min mening.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag tycker AF är bra, har åkt med dem en del och alltid varit nöjd med mat, dryck och service samt planen.

Den stora nackdelen är att man måste byta i Paris och det är världens sämsta flygplats i min mening.

Det har nyligen blivit en stor uppgradering av CDG. Kanske den är ok?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker AF är bra, har åkt med dem en del och alltid varit nöjd med mat, dryck och service samt planen.

Den stora nackdelen är att man måste byta i Paris och det är världens sämsta flygplats i min mening.

Med världens arrogantaste personal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...