L64 Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 Hur fan hamna jag i skåne Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 Hur fan hamna jag i skåne Du åkte igenom till/från Kastrup Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 (ändrad) vara griniga. Grinig hoppas jag verkligen att jag inte framstår som,men jag och många med mig har passerat bäst-före-datum och då är det lätt att drömma sig tillbaka till när man var både ung och vacker(nu är man bara och) Mitt eget liv har varit en riktig berg och dalbana men det är bara att gilla läget som råder,tyvärr går det inte att få tillbaka den tid som varit och de misstag man gjort.Som 60+ så får man glädjas att man vaknar på morgnarna och andas själv Numera känns det härligt att se folk lyckas och mår bra,att få se barn och barnbarn växa och bli egna individer med alla sina fel och brister,att höra dem ropa morfar kan du hjälpa mig är en lycka som är obetalbar.Jag unnar de flesta det de har men är mycket noga med att påpeka att pengar är inte allt här i livet,att få vara frisk är en rikedom som är den högsta vinst man få .Så min tid går inte åt att vara bitter utan personligen så känner jag en euforisk känsla när mina nära och kära mår bra.Jag har fått många goa och trevliga vänner genom MPR och det uppskattar både min fru och jag mycket.Så alla mina vänner och ovänner,försök att värdesätta det ni har,avundsjuka tär hårt och är en otrevlig egenskap.Lev väl och var rädd om era nära och kära(det är jag)Ett skratt och ett skämt förlänger livet.Kram på er alla Varma och glada hälsningar Måne Ändrades April 12, 2014 av måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 I stället för att traggla är det väl bättre att du frågar / talar om vad du vill. Vad tycker du om icke stockholmare som gjort karriär i stockholmslag? Var det inte du som tyckte det var viktigt att veta vilka som var födda i Skåne? Betraktas man som skåning om man är född utomlands? Hur länge måste man bott i skåne för att bli skåning? Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 Var det inte du som tyckte det var viktigt att veta vilka som var födda i Skåne? Betraktas man som skåning om man är född utomlands? Hur länge måste man bott i skåne för att bli skåning? Nej, tyckte inte något var viktigt men jag var nyfiken på namn. Då dök du upp med traggel utan svar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 Nej, tyckte inte något var viktigt men jag var nyfiken på namn. Då dök du upp med traggel utan svar. Du fick ju namn... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 Du fick ju namn... Absolut, stort tack för det herr B. Dock har de ju inte gjort sina största hockeyprestationer i något lag hemhörande i skåne. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 Absolut, stort tack för det herr B. Dock har de ju inte gjort sina största hockeyprestationer i något lag hemhörande i skåne. Så vad menar Herr N egentligen? Är man mindre värd om det man utför, utförs någon annanstans än var man är född? Är man mer värd om man utför någonting på nån annan plats än där man är född? Vet Herr N inte hur man tar sig ut från ett rum man målat in sig i? Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 Så vad menar Herr N egentligen? Är man mindre värd om det man utför, utförs någon annanstans än var man är född? Är man mer värd om man utför någonting på nån annan plats än där man är född? Vet Herr N inte hur man tar sig ut från ett rum man målat in sig i? Herr B kan läsa mina konversation med Mr C och från det finna svar på vad jag frågade efter. Fler frågor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 (ändrad) Hur fan hamna jag i skåne Det är nu när du kommit upp i dina 100,000 som du belönas på detta fantastiska sätt! Det är ju här artisterna med artistnamn ska vara ! Ändrades April 12, 2014 av conservator Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 (ändrad) Herr B kan läsa mina konversation med Mr C och från det finna svar på vad jag frågade efter. Fler frågor? Herr B har nu läst och sett att Herr N:s första fråga till Mr C var : Vilka är skåningar? Herr N fick ett dunkelt svar av Mr C, varav Herr N ifrågasatte om ett lag vore något värt om de inte importerade duglig(hmm, nåja i detta fall...) arbetskraft. Herr B svarade då med ett par namn som tydligen enligt hörsägen skall vara födda skåningar.Dessförinnan hade Herr B ifrågasatt Herr N:s tidigare politiska floskel att "Alla människor äro lika värda" vilket nu helt plötsligt tydligen inte gällde för skåningar eller om det var icke-skåningar som det inte gällde, nåja... Sedan, ja nu är vi där, typ... Ändrades April 12, 2014 av Benriach Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 (ändrad) Herr B har nu läst och sett att Herr N:s första fråga till Mr C var : Vilka är skåningar? Herr N fick ett dunkelt svar av Mr C, varav Herr N ifrågasatte om ett lag vore något värt om de inte importerade duglig(hmm, nåja i detta fall...) arbetskraft. Herr B svarade då med ett par namn som tydligen enligt hörsägen skall vara födda skåningar.Dessförinnan hade Herr B ifrågasatt Herr N:s tidigare politiska floskel att "Alla människor äro lika värda" vilket nu helt plötsligt tydligen inte gällde för skåningar eller om det var icke-skåningar som det inte gällde, nåja... Sedan, ja nu är vi där, typ... Herr B har då missuppfattat diskussionen, jag har inte ifrågasatt värdet / dugligheten av något lag. Huruvida högt ärade herr B kan tolka mina inlägg till att ifrågasätta alla människor är lika värda är ett stor frågetecken som högt ärade Herr B gärna får reda ut närmare. Herr N tror att högt ärade broder B vill starta ett tbfb ( tagent bords fylle bråk ) men enkle herr N är inte upplagd för det ikväll. Ändrades April 12, 2014 av nitramj77 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 Herr B har då missuppfattat diskussionen, jag har inte ifrågasatt värdet / dugligheten av något lag. Huruvida högt ärade herr B kan tolka mina inlägg till att ifrågasätta alla människor är lika värda är ett stor frågetecken som högt ärade Herr B gärna får reda ut närmare. Herr N tror att högt ärade broder B vill starta ett tbfb ( tagent bords fylle bråk ) men enkle herr N är inte upplagd för det ikväll. Hehe, Herr N är nog inte på helt fel spår. Ett tbfb(ett fantastiskt nytt begrepp!) skulle ju inte vara helt fel, men Herr N skall tydligen natta kudden vilket Herr B givetvis respekterar... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 Hehe, Herr N är nog inte på helt fel spår. Ett tbfb(ett fantastiskt nytt begrepp!) skulle ju inte vara helt fel, men Herr N skall tydligen natta kudden vilket Herr B givetvis respekterar... Så enkelt ger väl inte ärade herr B upp, jag ämnar fylla på mitt glas ytterligare en gång. Kanske två innan sängen väntar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 Så enkelt ger väl inte ärade herr B upp, jag ämnar fylla på mitt glas ytterligare en gång. Kanske två innan sängen väntar. Näärå, jag ger inte upp än, men jag bytte till en annan tråd... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 Näärå, jag ger inte upp än, men jag bytte till en annan tråd... Märkte det och känt trick när argumenten tryter. Men du är trots det en högt ärad broder! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 Märkte det och känt trick när argumenten tryter. Men du är trots det en högt ärad broder! Ett annat känt argument är ju att inte svara på frågor. Men jag tycker nog att denna tråd spårat ur tillräckligt, därav spårbytet. Frågan är väl om du vågar ... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 Ett annat känt argument är ju att inte svara på frågor. Men jag tycker nog att denna tråd spårat ur tillräckligt, därav spårbytet. Frågan är väl om du vågar ... I så fall är ju frågan vilka frågor bäste broder B inte anser sig fått tillfredställande svar på. Går dessa att ställa klart utan undanflykter till nya trådar eller annat trams? Jag vågar, vågar bäste broder B? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 (ändrad) ....Cut... Hur länge måste man bott i skåne för att bli skåning? Tja, skall man räkna från det att de (presumtiva skåningarna) uppbär bidrag från kommun och landsting så är det väl cirka 0 dagar? MVH Tommy Ändrades April 12, 2014 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 13, 2014 Dela Inlagd April 13, 2014 Grinig hoppas jag verkligen att jag inte framstår som,men jag och många med mig har passerat bäst-före-datum och då är det lätt att drömma sig tillbaka till när man var både ung och vacker(nu är man bara och) Mitt eget liv har varit en riktig berg och dalbana men det är bara att gilla läget som råder,tyvärr går det inte att få tillbaka den tid som varit och de misstag man gjort.Som 60+ så får man glädjas att man vaknar på morgnarna och andas själv Numera känns det härligt att se folk lyckas och mår bra,att få se barn och barnbarn växa och bli egna individer med alla sina fel och brister,att höra dem ropa morfar kan du hjälpa mig är en lycka som är obetalbar.Jag unnar de flesta det de har men är mycket noga med att påpeka att pengar är inte allt här i livet,att få vara frisk är en rikedom som är den högsta vinst man få .Så min tid går inte åt att vara bitter utan personligen så känner jag en euforisk känsla när mina nära och kära mår bra.Jag har fått många goa och trevliga vänner genom MPR och det uppskattar både min fru och jag mycket.Så alla mina vänner och ovänner,försök att värdesätta det ni har,avundsjuka tär hårt och är en otrevlig egenskap.Lev väl och var rädd om era nära och kära(det är jag)Ett skratt och ett skämt förlänger livet.Kram på er alla Varma och glada hälsningar Måne Jag gillar inte riktigt den där klyschan att man passerar ett bäst före datum bara för att man levt ett visst antal år. För egen del tycker jag fanimej att totalupplevelsen blir bättre för varje dag som går och jag ser fram emot att fylla både 80 och 90. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 13, 2014 Dela Inlagd April 13, 2014 Jag gillar inte riktigt den där klyschan att man passerar ett bäst före datum bara för att man levt ett visst antal år. För egen del tycker jag fanimej att totalupplevelsen blir bättre för varje dag som går och jag ser fram emot att fylla både 80 och 90. Fan käka mycket yougurt då blir man 120, for det har jag sett på bioreklam BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 13, 2014 Dela Inlagd April 13, 2014 Fan käka mycket yougurt då blir man 120, for det har jag sett på bioreklam Skulle aldrig få för mej att käka youghurt och tycker det funkar bra utan. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 13, 2014 Dela Inlagd April 13, 2014 Jag gillar inte riktigt den där klyschan att man passerar ett bäst före datum bara för att man levt ett visst antal år. För egen del tycker jag fanimej att totalupplevelsen blir bättre för varje dag som går och jag ser fram emot att fylla både 80 och 90. Helt riktigt men vissa sysslor är övermäktiga efter en viss ålder och visst njuter man fortfarande av livet.Jag värdesätter det mer numera. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 13, 2014 Dela Inlagd April 13, 2014 Helt riktigt men vissa sysslor är övermäktiga efter en viss ålder och visst njuter man fortfarande av livet.Jag värdesätter det mer numera. Jag förstår vad du menar, men jag tror inte att det är någon här på MPR iaf som har uppnått den åldern ännu. Har ni förresten hört talas om den senaste metoden att fixa ev besvär med potensen. Det krävs dock en läkarundersökning och klarar man den, så får man av doktorn en portion smånålar. Varje gång man skall till, så sticker man sej med en nål i t ex pekfingret ca 30 min före akten. Det lär bli en sjujävla effekt på apparaten. Betydligt dyrare än piller dock. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 13, 2014 Dela Inlagd April 13, 2014 Jag förstår vad du menar, men jag tror inte att det är någon här på MPR iaf som har uppnått den åldern ännu. Har ni förresten hört talas om den senaste metoden att fixa ev besvär med potensen. Det krävs dock en läkarundersökning och klarar man den, så får man av doktorn en portion smånålar. Varje gång man skall till, så sticker man sej med en nål i t ex pekfingret ca 30 min före akten. Det lär bli en sjujävla effekt på apparaten. Betydligt dyrare än piller dock. Jag som diabetiker har ju en sån däringa nålmaskin,duger den tro? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu