Jump to content
IGNORERAD

Songkrantrafiken


Baa

Recommended Posts

Ja, hur illa är det i trafiken i år under Songkran, detta kan man idag läsa i Bangkok Post och då har inte den officiella ledigheten börjat ännu.

Road deaths usher in Songkran holiday

11 Apr 2014 : At least 13 people were killed and around 80 others injured on Friday morning in a bad start to the seven day road safety campaign for the Songkran festival

 

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som vanligt alltså.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger mig absolut inte ut i songkrantrafiken, det finns så många andra dårar som är ute och kor bil då.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger mig absolut inte ut i songkrantrafiken, det finns så många andra dårar som är ute och kor bil då.

Samma här, men tullar lite på begreppet aldrig. Har just skjutsat hustrun de 700 meterna till lokalmarknaden, man sitter ju trots allt lite säkrare i en pickis än på en moppe!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu på morgonen råkade jag ut för en vurpa,"den andra på sex år" låg bakom brandbilen som vattnade den provisoriska vägen,på risfälten.

Det var halt så in i helvete, en svag kurva ock jag bara gled iväg. men körde bara i5 10 km .

Så bara lite skrubb sår, tvättade av vid brandbilen som sett vad som hände.

Men smällar man får ta, väntar bara på att den gamla vägen ca 3 km blir klar höjt den en 20 cm samt ca 15 centimeter btg.

 

Men det tar tid på tre veckor har man gjort en fjärdedel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gäller att ha tålamod och gott om tid om man nu måste ut i trafiken runt Song Kran. Själv håller jag mig hemma runt JoHo i år. Men damens släktingar tittade in till oss för en dusch och lite mat innan de fortsätter upp mot Loei. De åkte från sin bostad i Bangkok igår kväll kl 19 och kom fram till oss i Korat kl 9 nu på morgonen, 14 timmar! :ahh:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu på morgonen råkade jag ut för en vurpa,"den andra på sex år" låg bakom brandbilen som vattnade den provisoriska vägen,på risfälten.

Det var halt så in i helvete, en svag kurva ock jag bara gled iväg. men körde bara i5 10 km .

Så bara lite skrubb sår, tvättade av vid brandbilen som sett vad som hände.

Men smällar man får ta, väntar bara på att den gamla vägen ca 3 km blir klar höjt den en 20 cm samt ca 15 centimeter btg.

 

Men det tar tid på tre veckor har man gjort en fjärdedel.

Med alla dieselbilar och värmen så blir ju vägarna såphala när dom blir blota.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu på morgonen råkade jag ut för en vurpa,"den andra på sex år" låg bakom brandbilen som vattnade den provisoriska vägen,på risfälten.

Det var halt så in i helvete, en svag kurva ock jag bara gled iväg. men körde bara i5 10 km .

Så bara lite skrubb sår, tvättade av vid brandbilen som sett vad som hände.

Men smällar man får ta, väntar bara på att den gamla vägen ca 3 km blir klar höjt den en 20 cm samt ca 15 centimeter btg.

 

Men det tar tid på tre veckor har man gjort en fjärdedel.

Ja fyfan,det spelar ingen roll hur sakta man kör..:) Halka till själv några ggr men klara mig hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Pattaya trummar polisen på med alkokontrollerna.

En kollega fastnade i en, natten mellan torsdag och fredag med 0,64 promille.

Han "klarade" sig med böter men på kort tid fyllde de en pickis för transport till Monkeyhouse.

0,64,tråkigt att han inte åkte dit med riktiga boter, det är bara idi*ter som kor på fyllan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...