Jump to content
IGNORERAD

Utbrott av rabies i Mahasarakam


janne_h

Recommended Posts

Dom sa just på nyheterna att det är många hundar i Mahasarakam som drabbats av rabies.

Om du rör dig i området ska du akta dig för att ta kontakt med främmande hundar.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

ja rabies har man bara en gång, sen är det slut, det räcker att hundrackaren slickar på benet så kan det vara kört, men lugn, om olyckan skulle vara framme så finns det vaccin, funkar även efter att man blivit biten, blev hundbiten i Thailand för några år sen, hunden verkade knäpp så jag trodde att han kunde vara smittad, det blev en resa till den lokala vårdcentralen, "no ploblem" först en spruta sedan flera med några dagars mellanrum, snacka om ångest, nu lever hunden fortfarande så han var inte smittad men man vet aldrig så var försiktiga "out there"

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Tja  stray dogs är ett stort problem i Thailand, såg  2 st riktig otäcka  moppe olyckor sist, där hundar sprang ut i vägen.

också  australiensaren hos SC som gjorde en mindre vurpa  pga av en hund. Burmes camperna brukar det fullständig krylla av hundar.

 Skulle finnas en hundfångare som avliva  dom,  det vore nog det bäst.    

 Skott pengar, kanske vore en ide 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Sälj  dom till Vietnam där äter dom upp dom!!!

 

Men ni som inte gillar hundar flytta ner till Södra Thailand där finns det inte många hundar..

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Så här såg jag ut när jag körde på en hundjävel som kom springande rätt ut i vägen i Rawaii Phuket.

Kunde fan inte torka mig i arslet själv, det fick min tandlösa kärring göra.

post-7775-0-13693700-1397133170_thumb.jp

post-7775-0-13693700-1397133170_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Sälj  dom till Vietnam där äter dom upp dom!!!

 

Men ni som inte gillar hundar flytta ner till Södra Thailand där finns det inte många hundar..

jo muslimdog mak mak

Link to comment
Dela på andra sajter

Sälj  dom till Vietnam där äter dom upp dom!!!

 

Men ni som inte gillar hundar flytta ner till Södra Thailand där finns det inte många hundar..

Men där har ni ju stora problem med skotjuvar har jag sett,men det är väl bättre än rabies  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja han är helt vild efter skor den hunden, vet i fan varför, han är 7-8 månader så det kliar nog fortfarande i tänderna på honom.

Men grannarna är inte så glada att jämt och ständigt behöva komma hit för att få sina skor.  Allra helst inte poliserna!

Så det är väll bara en tidsfråga innan han är försvunnen härifrån...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja han är helt vild efter skor den hunden, vet i fan varför, han är 7-8 månader så det kliar nog fortfarande i tänderna på honom.

Men grannarna är inte så glada att jämt och ständigt behöva komma hit för att få sina skor.  Allra helst inte poliserna!

Så det är väll bara en tidsfråga innan han är försvunnen härifrån...

Ett bra sätt att få han sluta sno skor är att sätta på han en bjällra,pröva det ska du se  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ett bra sätt att få han sluta sno skor är att sätta på han en bjällra,pröva det ska du se  :thumbsup:

han har en liten bjällra, men ok den hörs inte så mycket

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ni som inte gillar hundar flytta ner till Södra Thailand där finns det inte många hundar..

 

Nä, men desto fler kattjävlar som för ett jävla oväsen på nätterna och använder andras tomter som toalett. Lösspringande katter borde  avlivas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Nä, men desto fler kattjävlar som för ett jävla oväsen på nätterna och använder andras tomter som toalett. Lösspringande katter borde  avlivas.

Ja bara bunt ihop och slå ihjäl..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Katter är lätt att bli av med :thumbsup:

post-3485-0-93560100-1397143280.gif

 

post-3485-0-93560100-1397143280.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra sätt att få han sluta sno skor är att sätta på han en bjällra,pröva det ska du se  :thumbsup:

Och om du dessutom binder den runt nosen på jycken så har han fan inte en chans att bära hem dojorna

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Att straffa bort beteendet där hunden käkar skor, är direkt kontraproduktivt.

Se till att hunden är kopplad eller på plats där den inte kan springa iväg till grannen. Och ge den ett märgben att tugga på.

Skotuggande beror uteslutande på att det kliar i tänderna på en hund. Och skor ger bra lagom tuggmotstånd för en valp.

Och ur hundens perspektiv luktar dessutom skor gott.

Händer med dom flesta valpar. Och där är det människans ansvar att ge hunden något annat att tugga på.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ur hundens perspektiv luktar dessutom skor gott.
Då har han inte smakat på Månes flip.flopar,dom är dödliga.Märkta som Farligt gods  :spy:  

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Att straffa bort beteendet där hunden käkar skor, är direkt kontraproduktivt.

Se till att hunden är kopplad eller på plats där den inte kan springa iväg till grannen. Och ge den ett märgben att tugga på.

Skotuggande beror uteslutande på att det kliar i tänderna på en hund. Och skor ger bra lagom tuggmotstånd för en valp.

Och ur hundens perspektiv luktar dessutom skor gott.

Händer med dom flesta valpar. Och där är det människans ansvar att ge hunden något annat att tugga på.

Det finns mycket hundmat och tuggben på Big C, Makro och Tesco Lotus eller också så kan man fråga där dom slaktar grisar om grisoron som man torkar och ger till hundarna att tugga på.

Men dom flesta hundarna här i Isaan får ju bara ett par bollar med klibbris varje dag och det är ju knappt ens människofoda och knappt hundmat heller, dock får mina hundar klibbris uppblandat med kokt honskrås 2 gånger om dagen och att det alltid finns pedigree i några matskålar, sedan får mina hundar 2 stänger med vitaminer varje morgon, så varje morgon som jag kommer ut på verandan så kommer det 8 stycken vitaminsugna hundar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns mycket hundmat och tuggben på Big C, Makro och Tesco Lotus eller också så kan man fråga där dom slaktar grisar om grisoron som man torkar och ger till hundarna att tugga på.

Men dom flesta hundarna här i Isaan får ju bara ett par bollar med klibbris varje dag och det är ju knappt ens människofoda och knappt hundmat heller, dock får mina hundar klibbris uppblandat med kokt honskrås 2 gånger om dagen och att det alltid finns pedigree i några matskålar, sedan får mina hundar 2 stänger med vitaminer varje morgon, så varje morgon som jag kommer ut på verandan så kommer det 8 stycken vitaminsugna hundar.

Jag har sett i dina bildtrådar hur du älskar dina hundar. Och det är kanon!!!!!

Förstog folk vilka resurser hundar kan vara om man ger dom en anständig behandling. Så skulle många hundar vara mycket mer till nytta än vad dom är idag.

Och egentligen när det gäller inlärning så skiljer sig inte hundar på det planet från barn. Och ingen modern förälder skulle komma på tanken att ge barnet en fysisk uppläxning när det gör fel.

Precis som det lilla barnet, förstår inte hunden att den gör fel.

Sen precis som barn så betyder det inte att jag förespråkar flummuppgostran där man måste vara så mjuk att hunden/barnet för göra som den vill.

Det är inte ok att bita grannen. Det är inte ok att skälla ut och hoppa på gäster. Det är inte ok med fullt hundslaggsmål.

Och när så sker så måste man ibland ingripa fysiskt för att få stopp på det som sker. Och fysiskt utan att slå och göra hunden illa. Tala om att detta inte är ok.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett i dina bildtrådar hur du älskar dina hundar. Och det är kanon!!!!!

Förstog folk vilka resurser hundar kan vara om man ger dom en anständig behandling. Så skulle många hundar vara mycket mer till nytta än vad dom är idag.

Och egentligen när det gäller inlärning så skiljer sig inte hundar på det planet från barn. Och ingen modern förälder skulle komma på tanken att ge barnet en fysisk uppläxning när det gör fel.

Precis som det lilla barnet, förstår inte hunden att den gör fel.

Sen precis som barn så betyder det inte att jag förespråkar flummuppgostran där man måste vara så mjuk att hunden/barnet för göra som den vill.

Det är inte ok att bita grannen. Det är inte ok att skälla ut och hoppa på gäster. Det är inte ok med fullt hundslaggsmål.

Och när så sker så måste man ibland ingripa fysiskt för att få stopp på det som sker. Och fysiskt utan att slå och göra hunden illa. Tala om att detta inte är ok.

 

Här har vi en som vet hur man uppfostrar sina hundar   :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Oregistrerad

Min son lärde sig sitt,plats och apport tidigt.Det har jag nytta av än.

Det gjorde aldrig min,Gudskelov.- Idag har han hand om ungdomar som håller på att hamna snett i samhället  :thumbsup::14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...