Jump to content
IGNORERAD

Boogie Street i Singapore


Scandinaviancorner

Recommended Posts

Scandinaviancorner

Är det någon som varit på Boogie street i Singapore??

En helt vanlig affärsgata på dagen .

Men så fort det blir mörkt blir det nått helt annorlunda..

post-7775-0-58508400-1396181854_thumb.jp

post-7775-0-75468100-1396181867.jpg

post-7775-0-58508400-1396181854_thumb.jp

post-7775-0-75468100-1396181867.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj SC...

 

Här kommer ett reportage om synden i Singapore, gjort av den norska tidningen Dagbladet

"Fire etasjer med horer"
"Vi har kanskje mer seriøs business på gang i utlandet nå enn da vi var sjøfolk. Men enkelte ting forandrer seg ikke."
Link to comment
Dela på andra sajter

Flotta damer!!!

Nu har du rotat i skokartongen :)

 

Nu börjar jag bli orolig för dig gubben ;)

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

kungchristian

Där är jag ju..innan var väl Bugis street ett riktigt rövarkvarter . Tror att det här är- 90 nångång o då var det uppbyggt på turismen..men trevligt var det

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Där är jag ju..innan var väl Bugis street ett riktigt rövarkvarter . Tror att det här är- 90 nångång o då var det uppbyggt på turismen..men trevligt var det

ja nog är det du alltid

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som varit på Boogie street i Singapore??

En helt vanlig affärsgata på dagen .

Men så fort det blir mörkt blir det nått helt annorlunda..

Synden på Boggie St rensades väl ut redan i början av sjutti-talet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer Boogie

Den här bilden är väl tagen väldigt tidigt skulle jag tro? Är den 70-tal?

 

Den här bilden ser ut att vara senare. Tycker inte man ser plåtskjulen och det andra som ser sjabbigt ut på första bilden!

 

Var själv där 1985 då såg det betydligt renare och snyggare ut än på första bilden. Nu var jag inte på Bugis street på dagtid utan bara på natten så de kunde ju ha tagit bort en stor del av bråten som var där på dagen. Fast jag tror knappast det.  På dentiden så skulle ju staden vara helt kliniskt ren. Att kasta en fimp på gatan var inte att tänka på, har för mig att böterna för det var 600kr. 

 

Då på mitten av 80-talet vet jag att de ansåg att det var bra för Singapore att visa upp vad den singaporianska läkekonsten kunde åstadkomma med människokroppen. Genom att vända sig till detta klientel så kunde de väl exprimentera och träna på mindre viktiga patienter innan de gav sig på mera seriösa plastikoperationer utav rikt folk som ville förbättra sitt utseende. Övriga länder ville väl inte på samma vis som Singapore visa upp resultatet av vad läkarna kunde åstadkomma.  

 

Även om det fanns katoyer i Thailand på den tiden så var de inte så vanligt förekommande som i Singapore. Undra om kanske en del av katoyerna på den tiden i Thailand kanske hade opererat sig i Singapore?

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

På 70 talet om du kom till Singapore med hår som täckte öronen , fick du välja att bli klippt eller att flyga tillbaka till var du kom ifrån.

Samma gällde för oss sjöfolk vi kom fan inte iland om vi hade långt hår.  Det var bara att klippa av skiten..

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Nej det är nog inte en endaste dam med på dom bilderna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...