Jump to content
IGNORERAD

Business class till Bangkok


Lasse M

Recommended Posts

Kan du inte läsa? Jag listade ju Priser för både direkt och mellanlandning för och ge ts en hum om hur mycket det kostar.. Är man då inte rå pantad kan man ju klura ut att det kostar allt från 10.000 till oändligheten beroende på hur man vill flyga och hur många gånger man vill landa osv...Jag listade endast flyg med 1 och inte 12mellanlandningar...

 

Helt otroligt att han Nonki kunde boka en biljett med en veckas varsel :crazy:  Kan ju vilken människa som helst gör som har tillgång till internet eller tele. Men det e klart han kanske kan troll fram stolar från luften också?

 

Nonki är en bra resebyrå!

 

Han har solt mina resar sedan King sålde Resepunkten

Som numera är nerlagd.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    5

  • Naab

    5

  • Soengsang

    4

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu har Thai nergraderat flygningarna från Arlanda och Kastrup.

Mer sämre flygplan!

B777-300ER mot  B747-400

 

Då var Biz = Första klass!

PE = Biz och med bättre mat än nu.

EK = mera utrymme vid sittplatsen. 

Speldosan sabba vissa platser,

sämre fotutrymme teknikboxen i vägen.

 

 

 

Hälsar pigge01

 

Hej pigge01

 

När börjar dom köra med 747-400 ? ska åka på Måndag och när jag setade mig så var setmapen 777-333

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har Thai nergraderat flygningarna från Arlanda och Kastrup.

Mer sämre flygplan!

B777-300ER mot  B747-400

 

Då var Biz = Första klass!

PE = Biz och med bättre mat än nu.

EK = mera utrymme vid sittplatsen. 

Speldosan sabba vissa platser,

sämre fotutrymme teknikboxen i vägen.

 

 

 

Hälsar pigge01

Har de satt in det gamla hederliga planen från arn igen? De hade ju bättre benutrymme än den nya sillburken.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har Thai nergraderat flygningarna från Arlanda och Kastrup.

Mer sämre flygplan!

B777-300ER mot  B747-400

 

Då var Biz = Första klass!

PE = Biz och med bättre mat än nu.

EK = mera utrymme vid sittplatsen. 

Speldosan sabba vissa platser,

sämre fotutrymme teknikboxen i vägen.

 

 

 

Hälsar pigge01

 

Har du någon källa på detta? När jag valde sittplats i söndags inför en resa i slutet av juni var det 777 som gällde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flygbolag och flygplansmat är nästan lika känsliga diskussionsämnen som ketchup.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alla käkat sirap?...Han menar väl att 747 utgår till förmån för 777 ..

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du någon källa på detta? När jag valde sittplats i söndags inför en resa i slutet av juni var det 777 som gällde.

Jag dom använder det sämre B777-300ER

Tyvärr!!

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alla käkat sirap?...Han menar väl att 747 utgår till förmån för 777 ..

 

Helt rätt nedgradering av planen!

 

B777-300ER passar på Bangkok - Manila, Bangkok - Singapore 3-5 timmar.

Har behöver större och lyxigare plan.

 

 

 

.Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alla käkat sirap?...Han menar väl att 747 utgår till förmån för 777 ..

 

Inte mycket till NYhet i så fall. ARN-BKK har väl varit 777 i snart ett år?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte mycket till NYhet i så fall. ARN-BKK har väl varit 777 i snart ett år?

 

Jag är kanske lite offtopic men jag åkte 777 economi och fick bara en glimt in i bizz korridoren. Den kärran kändes fräsch. Vet dock inte hur den skiljer sig mot bizz då jag aldrig åkt bizz med Thai. Economi sätena var bättre än föregångaren men sedan handlar det mycket om ifall man hamnar fyllgubbar eller skrikande barn. Får ta med hörselkåpor nästa gång på planet. Fyfan för fulla pensionärer och skrikande barn, vet inte vad som är värst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är kanske lite offtopic men jag åkte 777 economi och fick bara en glimt in i bizz korridoren. Den kärran kändes fräsch. Vet dock inte hur den skiljer sig mot bizz då jag aldrig åkt bizz med Thai. Economi sätena var bättre än föregångaren men sedan handlar det mycket om ifall man hamnar fyllgubbar eller skrikande barn. Får ta med hörselkåpor nästa gång på planet. Fyfan för fulla pensionärer och skrikande barn, vet inte vad som är värst.

Du har varit och kommer att bli båda  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nonki kanske är väldigt bra för er som har träffat honom och skapat en personlig relation.

 

Efter att ha läst många rekommendationer här på forumet så skickade jag en förfrågan till honom i höstas per mail via hans hemsida - det gick ett par veckor utan någon respons, efter det så skickade jag ytterligare ett mail, fick inget svar då heller.

 

Ca: 3 veckor senare så ringde jag upp honom och efterfrågade ett prisförlag med thai och förklarade att jag hade mailat honom via deras egen mailfunktion på hemsidan då han förklarade det med att det var tekniska problem med sidan, ok - det kan ju hända (men under 5 veckor ?).

 

Men,men,frågade om han kunde hjälpa mig med en biljett till bkk t.o.r. (arlanda eller kastrup) med avresa (helst mellan 15-22 december 2013), han sa då att det var ganska fullbokat men han skulle lägga min förfrågan högst upp i högen till nästa arbetsdag och återkomma, jag tillade att en högre klass kanske även skulle vara intressant om det skulle krävas för att få ett säte under den perioden - Resultat: obefintligt, han hörde inte ens av sig.

Ändrades av Krafta

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lol är det samma säte verkligen? Flygbolag som inte erbjuder riktiga layflatsäten i business år 2014 är ju bara så 1990tal.  Nu vet jag iofs att de har en bra produkt på andra linjer än scandinavien.

Betala 12-15K för att få lite bättre rygglut i premium ekonomy är aldrig aktuellt för mig när jag med ojämna intervaller får betala biljetten själv och är det bara rätta tillbud med de fina och proffsiga bolagen QR eller EK så vet jag att det är supersäten i fantastisk kabinatmosfär med ständigt fjäskande crew jag får för slantarna.

Ändrades av lang

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Lol är det samma säte verkligen? Flygbolag som inte erbjuder riktiga layflatsäten i business år 2014 är ju bara så 1990tal. Nu vet jag iofs att de har en bra produkt på andra linjer än scandinavien.

Betala 12-15K för att få lite bättre rygglut i premium ekonomy är aldrig aktuellt för mig när jag med ojämna intervaller får betala biljetten själv och är det bara rätta tillbud med de fina och proffsiga bolagen QR eller EK så vet jag att det är supersäten i fantastisk kabinatmosfär med ständigt fjäskande crew jag får för slantarna.

Så här ser pe sätena ut på thai helt liggbara

post-5585-1396619568,11_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ser pe sätena ut på thai helt liggbara

Ja de ser ju helt ok ut får jag säga men utan att dra det till sin yttersta spets så får man med jämna mellanrum hela business produkten med andra bolag för det priset som TG debiterar för PE klassen. Jag är ganska :-) prismedveten och åker ekonomi om jag inte hittar Biz under 14001 Kr och då kan ju Thais PE klass vara aktuellt. Japp får kolla det nästa avresa.

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Nonki är en bra resebyrå!

 

Han har solt mina resar sedan King sålde Resepunkten

Som numera är nerlagd.

 

 

 

Hälsar pigge01

Det får du tycka om du vill, men du kommer inte ifrån att du betalar extra för ingenting, finns ingen anledning och nyttja fysiska resebyråer längre när man får samma produkt från internet baserade företag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det får du tycka om du vill, men du kommer inte ifrån att du betalar extra för ingenting, finns ingen anledning och nyttja fysiska resebyråer längre när man får samma produkt från internet baserade företag..

Så du menar att internetbaserade resebyråer är helt gratis då ????

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att internetbaserade resebyråer är helt gratis då ????

Bara att gå in på flygbolagens hemsida istället för resebyråer.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Det får du tycka om du vill, men du kommer inte ifrån att du betalar extra för ingenting, finns ingen anledning och nyttja fysiska resebyråer längre när man får samma produkt från internet baserade företag..

 

Den dagen det kommer en boknings sida som motsvarar resebyråernas.

Så kan det vara bra att boka där.

 

Dagens boknings sideor bygger på att boka billigt utan service.

 

 

 

Hälsar pigge01.

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Bara att gå in på flygbolagens hemsida istället för resebyråer.

 

/ SatanG

När det gäller thaiair så är det dyrare på deras egen sida  :ahh:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Den dagen det kommer en boknings sida som motsvarar resebyråernas.

Så kan det vara bra att boka där.

 

Dagens boknings sideor bygger på att boka billigt utan service.

 

 

 

Hälsar pigge01.

Vad är det för service ni inte klarar er utan? Finns väl inget flygbolag som inte har kontor / telefon support.

Måste det bokas om på svenska? Kan isf bli knepigt för Nonki, skåning som han är :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara att gå in på flygbolagens hemsida istället för resebyråer.

 

/ SatanG

 

Oftast billigare att boka via resebyrå och ibland släpps resan tidigare på en resebyrå.

 

Men vill man ha en viss plats på planet så e ju internetresebyråerna värdelösa.

 

Tycker generellt att flygbolagens egna bokningssidor erbjuder mycket mer valmöjligheter,

men är något dyrare än resebyråerna på nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bokar oftast via flygbolagens egna sidor, då får man ju rätt regler för biljetten från början.

Kanonservice har det varit för mig.

Men THAI dom erbjuder inte den servicen,

nää, man måste ringa en försäljare...

 

Tycker det låter gammalmodigt och omodernt..

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller thaiair så är det dyrare på deras egen sida  :ahh:

 

Ja, åt helvetes mycket dyrare.

men det är ju upp till dom.uppenbarligen vill de inte ha mig som kund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...