Jump to content
IGNORERAD

Thailändsk skatt på pension?


nocklaus

Recommended Posts

Är det ngn som vet hur man gör för att betala thailändsk skatt på sin pension?

(Alltså inte sink-skatt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att göra så mån tro?

 

Nej!

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ngn som vet hur man gör för att betala thailändsk skatt på sin pension?

(Alltså inte sink-skatt)

Det finns ett skatteavtal mellan Sverige-Thailand. Det stipulerar att inkomster från Sverige även skattas där. Därför förstår jag inte din fråga om det nu inte är så att du inte känner till detta?

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta år blev jag kallad till det lokala skattekontoret for att gora en deklaration av mina inkomster. Fick lämna inkomstuppgift från Sverige på brutto inkomst och inbetald skatt (min pension). Har numera ett thai skattekort. Forsokte att forklara om skatteavtalet, men de pratade på om skatteskalor i Thailand. Fick uppfattningen att deras tolkning av skatteavtalet Thailand vs Sverige, är att om den totala skatten är lägre i Sverige, jämfort med thai skatteskala, så skall man betala in skillnaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den risken är nog minimal

Detta år blev jag kallad till det lokala skattekontoret for att gora en deklaration av mina inkomster. Fick lämna inkomstuppgift från Sverige på brutto inkomst och inbetald skatt (min pension). Har numera ett thai skattekort. Forsokte att forklara om skatteavtalet, men de pratade på om skatteskalor i Thailand. Fick uppfattningen att deras tolkning av skatteavtalet Thailand vs Sverige, är att om den totala skatten är lägre i Sverige, jämfort med thai skatteskala, så skall man betala in skillnaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här gör du:

 

Ta och knalla in på närmaste amphur med en hög tusen bathingar. Säg att du vill betala din skatt bara så fixar dom resten.

Sen upprepar du bara den proceduren varje månadsslut. Piece of cake.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta år blev jag kallad till det lokala skattekontoret for att gora en deklaration av mina inkomster. Fick lämna inkomstuppgift från Sverige på brutto inkomst och inbetald skatt (min pension). Har numera ett thai skattekort. Forsokte att forklara om skatteavtalet, men de pratade på om skatteskalor i Thailand. Fick uppfattningen att deras tolkning av skatteavtalet Thailand vs Sverige, är att om den totala skatten är lägre i Sverige, jämfort med thai skatteskala, så skall man betala in skillnaden.

Dags att kontakta ambassaden i Bangkok? Tolkning av skatteavtal skall väl inte vara "up to the discretion of the officer"?

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...