Jump to content
IGNORERAD

Vem är den ansvarige personen?


lasseiudon

Recommended Posts

Jag klickade på Migrationsverkets länk för tidsbeställningar och valde att få boka tid för två personer att lämna fingeravtryck och bli fotograferade och möts av ett formulär med följande för mig obegripliga inledning.

 

"Var vänlig fyll i uppgifter för den ansvarige personen för de personer som skall göra besöket."

 

Vems namn är det som skall anges? Jag som sitter vid datorn för att hjälpa min thailändska svägerska eller hon själv? Eller är det handläggaren vid Migrationsverket? Eller kan det vara min svägerskas svenske man som hon har anknytningen till? För mig är det så obegripligt att jag fick avbryta för att be om er hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag klickade på Migrationsverkets länk för tidsbeställningar och valde att få boka tid för två personer att lämna fingeravtryck och bli fotograferade och möts av ett formulär med följande för mig obegripliga inledning.

 

"Var vänlig fyll i uppgifter för den ansvarige personen för de personer som skall göra besöket."

 

Vems namn är det som skall anges? Jag som sitter vid datorn för att hjälpa min thailändska svägerska eller hon själv? Eller är det handläggaren vid Migrationsverket? Eller kan det vara min svägerskas svenske man som hon har anknytningen till? För mig är det så obegripligt att jag fick avbryta för att be om er hjälp.

Den ansvarige är väl den person som ska lämna fingeravtryck och fotograferas, antar jag.

Jag bokade för inte så länge sen varsin tid för fotografering och fingeravtryck för Lillkrabban och PiBaeng i deras namn, en bokning för varje person.

Fick en bekräftelse per mejl sen, kanske även sms, minns inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Den ansvarige är väl den person som ska lämna fingeravtryck och fotograferas, antar jag.

Jag bokade för inte så länge sen varsin tid för fotografering och fingeravtryck för Lillkrabban och PiBaeng i deras namn, en bokning för varje person.

Fick en bekräftelse per mejl sen, kanske även sms, minns inte.

 

 

Fast när det står "DEN ansvarige personen för DE personer som skall göra besöket". Fast det kanske har att göra med att någon av dessa personer inte är myndig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast när det står "DEN ansvarige personen för DE personer som skall göra besöket". Fast det kanske har att göra med att någon av dessa personer inte är myndig?

Alternativt får ju meningen en helt annan betydelse om man markerar:  Fast när det står "DEN ansvarige personen för DE personer som skall göra besöket".

I så fall är det ju garanten som avses!

Skumt?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ansvarige är väl den person som ska lämna fingeravtryck och fotograferas, antar jag.

Jag bokade för inte så länge sen varsin tid för fotografering och fingeravtryck för Lillkrabban och PiBaeng i deras namn, en bokning för varje person.

Fick en bekräftelse per mejl sen, kanske även sms, minns inte.

Ganska fantastiskt av "MIG" att skriva något så obegripligt. Jag lutar nog åt att Goroccos svar är bäst, dvs det är min Thailändska svägerskas namn som skall in fast lite underligt blir det ändå för först fick man klicka att det var två personer som skulle bokas och då undrar man hur Gorocco gjorde när han bokade dom en och en?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...