Jump to content
IGNORERAD

Svensk familj ber om att få bli deporterade


MaiChai

Recommended Posts

http://www.pattayamail.com/localnews/down-out-in-Pattaya-swedish-family-begs-for-deportation-35756

 

Ja vad säger man egentligen, ta med sig sin 10-åriga son till Pattaya under 6 månader-bränn alla pengar ni har ner till 146 baht och be sedan om att bli deporterade...

 

Thailand borde fan införa ett IQ test för att man ska få visum hit. Vad fan är det för fel på föräldrar som dessa?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benriach

    9

  • ban99arne

    5

  • jan53

    5

  • Nemo

    4

Mest aktiva i denna tråd

Nåt fel på de 2 andra trådarna?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.pattayamail.com/localnews/down-out-in-Pattaya-swedish-family-begs-for-deportation-35756

 

Ja vad säger man egentligen, ta med sig sin 10-åriga son till Pattaya under 6 månader-bränn alla pengar ni har ner till 146 baht och be sedan om att bli deporterade...

 

Thailand borde fan införa ett IQ test för att man ska få visum hit. Vad fan är det för fel på föräldrar som dessa?

 

Tycker att man skulle få göra ett IQ test innan man får ett pass överhuvudtaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåt fel på de 2 andra trådarna?

 

Såg inte dem… Trodde otur eller bara korkade handlade om någon bitter risfältstarzan! 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns nog en anledning som herrn i huset inte vill ska komma fram. Tror han har doppat sin pensel i åtskilliga burkar under det här halvåret då sinar kassan snabbt.

Tanten var ju inte alltför fager så då blir det nog svårt att motstå Pattayas frestelser. Fattar iofs inte vad vitsen med att flytta dit med barn i skolåldern är.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde ju i min enfald att skolorna hemmavid hörde av sig till föräldrarna om dera 10 åring inte dök upp till skolan? Eller de kansek uppgett att han skulle gå i Svensk skola härnere och bränt skolpengen i baren?

 

Fast skolpengen betalas väl ut direkt till skolan och inte till föräldrana?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Saxat från facebook
Hej! Här kommer den sanna historien om dessa två lurendrejare: de kom tillsammans med sin son till Koh Lanta 28 nov 2013. De bodde några nätter på mitt guesthouse, åt och drack i mängder med löfte om
att betala allt kommande fredag. Fredag blev måndag och ursäkterna var många. På juldagen försvann de spårlöst, svarade varken på telefon eller mess. Strax därefter fick vi reda på att det inte var bara oss de var skyldiga pengar utan även en restaurang i närheten där de ätit o druckit på krita. Det var där som de lämnade sina pass i pant (och aldrig löste ut dem). Undan för undan fick vi reda på fler och fler ställen som de bodde, åt och drack på för att sedan smita mitt i natten utan att betala. Pojkens pant lämnade de i pant till en privatperson som de är skyldiga pengar. Det är både resorter, restauranger och tuktuk-förare som drabbats. 

De blev efterlysta i fb-gruppen Koh Lanta Locals och även polisanmälda av flera av de drabbade. 

Ambassaden kontaktades för att varnas om att dessa bedragare förmodligen skulle ljuga om att deras pass o pengar blivit borttappade/stulna. Dock sa ambassaden att de inte fick agera polisiärt. 

De har ljugit i Sverige om att pojken ska gå i skolan här på Koh Lanta. Allt de säger i artikeln är en lögn förutom att de är panka, för det har de varit hela tiden. 

När de kom till polisen uppdagades det att de är efterlysta, pojken flögs hem till Sverige via UD och föräldrarna häktades! Där ska de enligt uppgift fortfarande sitta och vänta på rättegång. 

Det är alltså inte minsta synd om dessa två som så beräknande lurat åtskilliga! Hoppas att de får ett rättvist straff och att pojken som nu är i tryggt förvar i Sverige får hjälp att bearbeta detta trauma. Socialen och polisen i Sverige är redan inblandade!
Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att höra att barnet tagits om hand.

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är skyldig pengar där jag bor med till folk.

Jobba är till för dom fattiga

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att man skulle få göra ett IQ test innan man får ett pass överhuvudtaget.

Jag tycker att ett IQ-test skulle genomföras innan man tilläts skaffa barn...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att ett IQ-test skulle genomföras innan man tilläts skaffa barn...

Jaha och då kanske man skulle ta och öppna rasbiologiska institutet igen, nu när vi ändå håller på vill säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Skönt att höra att barnet tagits om hand.

Enis

absolut och nu har vi lärt oss att det finns lurendrejare även på koh lanta och inte bara i Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha och då kanske man skulle ta och öppna rasbiologiska institutet igen, nu när vi ändå håller på vill säga.

 

Är det stängt  :ahh:  vem gjorde det ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:ironi:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha och då kanske man skulle ta och öppna rasbiologiska institutet igen, nu när vi ändå håller på vill säga.

Varför det, vad har det med saken att göra?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att ett IQ-test skulle genomföras innan man tilläts skaffa barn...

 

Då skulle mindre än hälften av detta forums medlemmar blivet födda, och då gör antagandet att vissa saker går i arv :)

 

(antagligen mig inräknat)

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men det är ju ändå bara knappt 10% av reg. medlemmar som skriver så en rensning skulle nog bara göra gott...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför det, vad har det med saken att göra?

Antagligen för att somliga kan finna liknande påståenden tangera denna typ av tänkande:

Institutet hade till sin officiellt angivna arbetsuppgift att rasbiologiskt genomforska Sverige genom att studera olika släkters och andra befolkningsgruppers livsbetingelser och utvecklingsmöjligheter, att klarlägga såväl det biologiska arvets som miljöns betydelse för individer, släkter och folk, samt att utreda sjukdomars och normala mänskliga egenskapers ärftlighetsförhållanden. Endast genom dylika, på lång sikt drivna forskningar ansåg man sig kunna finna "de djupare liggande orsakerna till brottslighet, vanart, alkoholism, sinnessjukdom" och kunna bringa "annan undermålighet i dagen". På detta sätt strävade institutet på statligt uppdrag efter en "fast teoretisk grundval för en exakt rashygien och en rationell befolkningspolitik".

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi

Link to comment
Dela på andra sajter

Då skulle mindre än hälften av detta forums medlemmar blivet födda, och då gör antagandet att vissa saker går i arv :)

 

(antagligen mig inräknat)

Då kanske vi hade sluppit det jävla tjatet i tråden om uppdateringarna i Bangkok......... :crazy:  :crazy:  :crazy:

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kanske vi hade sluppit det jävla tjatet i tråden om uppdateringarna i Bangkok... :crazy:  :crazy:  :crazy:

 

Den tråden ignorerade jag efter ett antal  inlägg, det fungerade alldeles utmärkt.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Antagligen för att somliga kan finna liknande påståenden tangera denna typ av tänkande:

Institutet hade till sin officiellt angivna arbetsuppgift att rasbiologiskt genomforska Sverige genom att studera olika släkters och andra befolkningsgruppers livsbetingelser och utvecklingsmöjligheter, att klarlägga såväl det biologiska arvets som miljöns betydelse för individer, släkter och folk, samt att utreda sjukdomars och normala mänskliga egenskapers ärftlighetsförhållanden. Endast genom dylika, på lång sikt drivna forskningar ansåg man sig kunna finna "de djupare liggande orsakerna till brottslighet, vanart, alkoholism, sinnessjukdom" och kunna bringa "annan undermålighet i dagen". På detta sätt strävade institutet på statligt uppdrag efter en "fast teoretisk grundval för en exakt rashygien och en rationell befolkningspolitik".

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi

Ja, ett rasbiologiskt institut skulle nog inte vara fel. Det grundläggande borde ju vara det kommande barnets bästa. Dvs. att inga gener genomkorsas så att det blir inavel.

 

Men sånt är väl lite tabu att tala om, att vissa "raser" endast reproducerar med samma art.

 

Vi får väl se när den första EU-Migrantbabyn kommer till världen i Högdalen(eller annat industriområde) med dubbla naglar, tre nipplar eller utan ögonbryn.

 

Men det är väl inget som Fina Herrar som Ni bryr er om, Ni bor ju inte  i såna områden...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ett rasbiologiskt institut skulle nog inte vara fel. Det grundläggande borde ju vara det kommande barnets bästa. Dvs. att inga gener genomkorsas så att det blir inavel.

 

Men sånt är väl lite tabu att tala om, att vissa "raser" endast reproducerar med samma art.

 

Vi får väl se när den första EU-Migrantbabyn kommer till världen i Högdalen(eller annat industriområde) med dubbla naglar, tre nipplar eller utan ögonbryn.

 

Men det är väl inget som Fina Herrar som Ni bryr er om, Ni bor ju inte  i såna områden...

Det känns som om du blandar ihop en del nu. Invandringspolitiken har nog de flesta synpunkter på, även jag. Men att dra det till att ett rasbiologiskt intitut vore välkommet känns minst sagt otroligt. Hur många barn av halvasiatiskt ursprung tror du funnits i Sverige om ex. den slutliga lösningen blivit permanent?

Bara för det ska jag lyssna på den gamla klassikern av Stockholms Negrer, nu när man så att säga blir lite inspirerad av dig. Om nu någon tar illa vid sig av texten tänker jag inte be om ursäkt för det och dessutom är det invandrarkillar som framför den. :-)

http://www.youtube.com/watch?v=DMrHP8jCSCU

 

Ändrades av emulov
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det känns som om du blandar ihop en del nu. Invandringspolitiken har nog de flesta synpunkter på, även jag. Men att dra det till att ett rasbiologiskt intitut vore välkommet känns minst sagt otroligt. Hur många barn av halvasiatiskt ursprung tror du funnits i Sverige om ex. den slutliga lösningen blivit permanent?

Bara för det ska jag lyssna på den gamla klassikern av Stockholms Negrer, nu när man så att säga blir lite inspirerad av dig. Om nu någon tar illa vid sig av texten tänker jag inte be om ursäkt för det och dessutom är det invandrarkillar som framför den. :-)

http://www.youtube.com/watch?v=DMrHP8jCSCU

 

Lite kuriosa angående SN, så var det väl en i bandet som sa: "Jag skiter väl i negrer, så länge dom inte bor granne med mig." Slut citat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

dessutom är det invandrarkillar som framför den.

 

Och det gör att det är ok, om någon annan framförda låten så vore det annorlunda ?

 

Grattis

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...