Guest BpaijingKatai Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Jag har hört av tanten att det tydligen ska ha varit en tsunami där igår med ett flertal både dödade och skadade, detta låter inte riktigt. Finns det någon som har info? Jag befinner mej i närheten men vet inget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Cha am ligger i den thailändska golfen och där kan knappast uppstå några större tsunamis-i så fall borde til exempel även Hua Hin varit påverkat och det är det inte vad jag vet. Kanske en kraftig storm? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Därför jag skriver att det inte låter riktigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Finns inga tektoniska plattor som kan röra sig mot varan dra inne i thailändska bukten och därmed kan inga tsunamis uppstå där Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Finns inga tektoniska plattor som kan röra sig mot varan dra inne i thailändska bukten och därmed kan inga tsunamis uppstå där Helt riktigt, samt att det inte är tillräckligt djupt ute i Siambukten, för att på grundare vatten skapa en kattastrofvåg. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Three students die in Cha Am beach tragedy Cha Am:-- Three eighteen year old students drowned, and another was left fighting for her life after coming into difficulty in deep waters at Naresuan beach in Cha Am, Phetchaburi. http://www.thaivisa.com/forum/topic/708495-three-students-die-in-cha-am-beach-tragedy/ /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 (ändrad) Kan det vara detta? Source: Phuket WanThree Girls Drown, Fourth at Risk: Horror Day at Cha-Am Beach for HolidayBy Phuketwan ReporterMonday, March 3, 2014PHUKET: Three 18-year-old girls have drowned and a fourth is at high risk after a disastrous day at the beach in Cha-Am for local business and technology students. A large wave about 2.50pm swept a total of nine students off their feet and in to deeper waters, where they cried for help. Other students called for help from the beach and eventually, all nine were brought to shore. One girl, aged 18, died in an ambulance and two more succumbed after reaching Cha-Am Hospital. A fourth young student, also 18, remains in the hospital's intensive care unit. Five more have been admitted to Cha-Am Hospital or to Hua Hin Hospital. About 270 college students set out today to mark their graduation with a picnic at the beach. Cha-Am is a popular traditional beach resort on the Gulf of Thailand, close to Hua Hin. Ändrades Mars 4, 2014 av Nisse Hult Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Var det inte förra veckan vi hade världens undergång. Är det så mycket att bli förvånad över att en så stor sak som världens undergång drar med sig en Tsunami. Knepigt att det inte blivit större efterdyningar än så! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Kan det vara detta? Source: Phuket Wan Three Girls Drown, Fourth at Risk: Horror Day at Cha-Am Beach for Holiday By Phuketwan Reporter Monday, March 3, 2014 PHUKET: Three 18-year-old girls have drowned and a fourth is at high risk after a disastrous day at the beach in Cha-Am for local business and technology students. A large wave about 2.50pm swept a total of nine students off their feet and in to deeper waters, where they cried for help. Other students called for help from the beach and eventually, all nine were brought to shore. One girl, aged 18, died in an ambulance and two more succumbed after reaching Cha-Am Hospital. A fourth young student, also 18, remains in the hospital's intensive care unit. Five more have been admitted to Cha-Am Hospital or to Hua Hin Hospital. About 270 college students set out today to mark their graduation with a picnic at the beach. Cha-Am is a popular traditional beach resort on the Gulf of Thailand, close to Hua Hin. Kalas bra! Då ska jag visa henne detta när hon kommer tillbaka i morron! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Jag vet ingenting om någon tsunami utom möjligen en tsunami av studenter,varav några tydligen har råkat mycket illa ut.Det är sorgligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Finns inga tektoniska plattor som kan röra sig mot varan dra inne i thailändska bukten och därmed kan inga tsunamis uppstå där Strängt taget behöver inte en tsunami utlösas enbart av tektonisk aktivitet. Det finns även andra (om än mera sällsynta) orsaker som kan trigga en tsunamivåg, tex ett jordskred där stora landmassor störtar i havet eller en komet/asteroid som slår ner i havet Se även här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Tsunami //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Strängt taget behöver inte en tsunami utlösas enbart av tektonisk aktivitet. Det finns även andra (om än mera sällsynta) orsaker som kan trigga en tsunamivåg, tex ett jordskred där stora landmassor störtar i havet eller en komet/asteroid som slår ner i havet Se även här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Tsunami //Singha711 Det kan inte bli någon enorm Tsunami på så grunda vatten, det som förstärker och bildar en hög tsunami är när en vatten massa rör sig på djupt vatten och sen sveper in på grunt vatten, det är då dessa enorma krafters centreras. Man ska nog inte blanda ihop en rätt stor enskild våg med en tsunami, det är helt skilda saker, och vad som finns att finna på wikipedia ger jag inte mycket för! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Hoppas att det inte har med min vistelse i Cha Am för några dagar sen. Blev ju några "magplask" både på land och i havet. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Det kan inte bli någon enorm Tsunami på så grunda vatten, det som förstärker och bildar en hög tsunami är när en vatten massa rör sig på djupt vatten och sen sveper in på grunt vatten, det är då dessa enorma krafters centreras. Man ska nog inte blanda ihop en rätt stor enskild våg med en tsunami, det är helt skilda saker, och vad som finns att finna på wikipedia ger jag inte mycket för! Vem har sagt att en tsunamivåg måste vara särskild stor? Så mycket jag vet definieras den, till skillnad från andra vattenfenomen, som en vattenvåg som åstadkoms genom en plötslig vertikal förskjutning. Detta kan åstadkommas på flera olika sätt och förutsätter inte enbart någon form av tektonisk aktivitet. Mitt tidigare inlägg riktade sig följaktligen mot det (implicita) påstående att varje tsunami förorsakas av tektonisk aktivitet under havsytan. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Den ena är dummare än den andra hur i helvete skulle det bli en Tsunami där, Håll er uppe i Mälaren och inte svammla en massa skit här om Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Den ena är dummare än den andra hur i helvete skulle det bli en Tsunami där, Håll er uppe i Mälaren och inte svammla en massa skit här om Thailand Tur det finns proffs. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Behövs ingen tsunami för att skapa en tragisk olycka bland icke simkunniga thaiare vid beachen.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 7, 2014 Dela Inlagd Mars 7, 2014 Strängt taget behöver inte en tsunami utlösas enbart av tektonisk aktivitet. Det finns även andra (om än mera sällsynta) orsaker som kan trigga en tsunamivåg, tex ett jordskred där stora landmassor störtar i havet eller en komet/asteroid som slår ner i havet Se även här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Tsunami //Singha711 Ja eller att protestanterna fran BKK slangt sig i havet.samtidigt. Vilken jatte wave! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 7, 2014 Dela Inlagd Mars 7, 2014 Ja eller att protestanterna fran BKK slangt sig i havet.samtidigt. Vilken jatte wave! Finns en och annan Farang som med en "kanonkula" kan frambringa rena Tsunamin i hotellpoolen Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
b-tung Inlagd Mars 7, 2014 Dela Inlagd Mars 7, 2014 Skulle vara intressant vad som kan frambringa en sådan våg utan dom vanliga orsakerna. Det sägs ju att det kan bildas en mycket högre våg naturligt om den vågen får alla förutsättningar, t.ex monsterwaves men då måste det väl vara någon form av stormigt väder, eller? Liten eruption på havsbotten? Jordskred på ett undervattensberg, Metorit??? Har thailändska myndigheterna kommit ut med någon offentlig spekulation/förklaring? Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Mars 7, 2014 Dela Inlagd Mars 7, 2014 Skulle vara intressant vad som kan frambringa en sådan våg utan dom vanliga orsakerna. Det sägs ju att det kan bildas en mycket högre våg naturligt om den vågen får alla förutsättningar, t.ex monsterwaves men då måste det väl vara någon form av stormigt väder, eller? Liten eruption på havsbotten? Jordskred på ett undervattensberg, Metorit??? ...den sjunde vågen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Mars 8, 2014 Dela Inlagd Mars 8, 2014 Ett vulkanutbrott eller skred I indonesien eller Malaysia sker ju hela tiden. Sett fina bilder på tsunamis men de är ju oftast lokala. Krakatao var den sista stora som fick fartygen I thempsen och gunga. Sedan är ju havet I bukten för grunt för jättevågor men småvågor är väl teoretiskt möjligt. Det finns även lite aktivitet I bukten men Inga stora jordskalv än. Med tsunamis I området så skulle väl Bangkok inte finnas eller ha byggs. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shovel78 Inlagd Mars 25, 2014 Dela Inlagd Mars 25, 2014 ...den sjunde vågen? En valfis...?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 25, 2014 Dela Inlagd Mars 25, 2014 ...den sjunde vågen? Är en myt bland landkrabbor, just att det är de sjunde! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Mars 25, 2014 Dela Inlagd Mars 25, 2014 Är en myt bland landkrabbor, just att det är de sjunde! Vilken är det då? Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu