Jump to content
IGNORERAD

Smarta Suthep använder nu barn som levande sköldar


Tackzhin

Recommended Posts

  • Svar 188
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tackzhin

    23

  • Khun Ken

    22

  • Chryzaliz

    17

  • Soengsang

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sköldar mot vad ?

 

Poliser som inte finns eller blodtörstiga röda/svarta krigare ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Var är föräldrarna, man mår fan illa när man vet vad som kan hända!

Vilken färg spelar ingen roll, att utsätta barn för detta vittnar ju om total hjärndödhet i egetintressets namn!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

När och var är bilden tagen?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och skyttarna skjuter gladeligen på dem  :13:och de röda jublar offentligt. :nono:

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Flera barn som inte ens varit med i demonstrationerna utan varit med sina föräldrar som säljer mat ur gatustånd har dödats de senaste dagarna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att det var hårresande att man tog med barn 2010 ochanvände som mänskliga sköldar. Jag tycker att det är lika olämpligt i detta fall. Och jag tycker att det är skandalöst när dom röda står på scenen och jublar över att barn blivit dödat i Trat till publikens ovationer.

Det finns många thailändare som skulle behöva lära sig uppförande och vad god smak i det betyder.

 

Sen ska man ju se det ur det perspektivet. Att föräldrarna ser nog demonstrationerna som vanliga demonstartioner. Men i och med den våldsspiral som har skett på senaste tiden i Thailand. Så kan man nog undra hur föräldrarna tänker?

Men att som TS peka ut Suthep som skyldig till barnens medverkan tyder mer på en fanatism än insikt om vad olämpligheten att ha med barn i dylika sammanhang. Jag förstår inte riktigt varför suthep ska dela ut pekpinnar till föräldrar som själva väljer att ta sina barn till dessa demonstrationer?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vakna nu. Det är krig just nu. Omän i blygsam skala. Det är bara de riktiga fegisarna som använder barn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vakna nu. Det är krig just nu. Omän i blygsam skala. Det är bara de riktiga fegisarna som använder barn.

 

Jo. Vi kommer så väl ihåg hur dina idoler betedde sig sist !

 

post-3404-0-12934800-1393334229.jpg

 

Då var "live firing zones" proklamerat och soldater stog runt om redo att gå in och få slut på ockupationerna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vakna nu. Det är krig just nu. Omän i blygsam skala. Det är bara de riktiga fegisarna som använder barn.

 

Självklart är det olämpligt att ha med barn på demonstrationer men de riktiga fegisarna måste väl ändå vara de som skjuter och kastar granater på barn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att det var hårresande att man tog med barn 2010 ochanvände som mänskliga sköldar. Jag tycker att det är lika olämpligt i detta fall. Och jag tycker att det är skandalöst när dom röda står på scenen och jublar över att barn blivit dödat i Trat till publikens ovationer.

Det finns många thailändare som skulle behöva lära sig uppförande och vad god smak i det betyder.

 

Sen ska man ju se det ur det perspektivet. Att föräldrarna ser nog demonstrationerna som vanliga demonstartioner. Men i och med den våldsspiral som har skett på senaste tiden i Thailand. Så kan man nog undra hur föräldrarna tänker?

Men att som TS peka ut Suthep som skyldig till barnens medverkan tyder mer på en fanatism än insikt om vad olämpligheten att ha med barn i dylika sammanhang. Jag förstår inte riktigt varför suthep ska dela ut pekpinnar till föräldrar som själva väljer att ta sina barn till dessa demonstrationer?

Håller med till största delen, men om nu Suthep ska ha något stöd för sina aktioner borde han väl ta avstånd från att det finns barn med överhuvudtaget, men jag har dessvärre tappat tron på empati hos Thaiändska maktwannabees, oberoende vilken färg dom har, att se bilden av en smilande ledargestalt med barn intill ger mig sura uppstötningar, men dessvärre gynnar det sakfrågan då martyrer, i synnerhet i barnaskepnad, gynnar den egna saken, FY FAN!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det olämpligt att ha med barn på demonstrationer men de riktiga fegisarna måste väl ändå vara de som skjuter och kastar granater på barn?

Självklart, men jag inbillar mig att dom inte har hjärnsubstans nog att inse vad dom håller på med överhuvudtaget!

Bort med barnen i alla lägen, dom är ju helt oskyldiga och skall inte vara på vare sig den ena eller andra sidan barrikaderna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att det var hårresande att man tog med barn 2010 ochanvände som mänskliga sköldar. Jag tycker att det är lika olämpligt i detta fall. Och jag tycker att det är skandalöst när dom röda står på scenen och jublar över att barn blivit dödat i Trat till publikens ovationer. Det finns många thailändare som skulle behöva lära sig uppförande och vad god smak i det betyder.

 

Detta påstående har jag nu sett ett par ggr: att "röda" skulle ha jublat åt att barn dödats. Jag förutsätter att det är något som blivit fel översatt eller annat? Eller menar ni på alvar att detta skulle skett? Ja, i så fall finns naturlgivtis inte ord för idi*tin. Och det blir inte ett dyft bättre om det skulle vara gula, blåa, bruna, svarta eller mpr:are eller folk från vilken grupp som helst som betedde sig på detta vis. Jag tillhör dem som inte tror ett dugg på att det endasat går att säga att "röda" gör dessa illdåd. Finns säkert precis som exempelvis i Ukraina folk från rena nazi-grupper över till mc-ligister och andra som av olika skäl vill skapa kaos. 

En tragedi är det som nu håller på att ske och att på olika sätt få "poäng" för att man anser sig veta att det är den eller den gruppen som gör något - ja det vet ingen något om förrän man faktiskt får tag i de skyldiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta påstående har jag nu sett ett par ggr: att "röda" skulle ha jublat åt att barn dödats. Jag förutsätter att det är något som blivit fel översatt eller annat? Eller menar ni på alvar att detta skulle skett? Ja, i så fall finns naturlgivtis inte ord för idi*tin. Och det blir inte ett dyft bättre om det skulle vara gula, blåa, bruna, svarta eller mpr:are eller folk från vilken grupp som helst som betedde sig på detta vis. Jag tillhör dem som inte tror ett dugg på att det endasat går att säga att "röda" gör dessa illdåd. Finns säkert precis som exempelvis i Ukraina folk från rena nazi-grupper över till mc-ligister och andra som av olika skäl vill skapa kaos. 

En tragedi är det som nu håller på att ske och att på olika sätt få "poäng" för att man anser sig veta att det är den eller den gruppen som gör något - ja det vet ingen något om förrän man faktiskt får tag i de skyldiga.

Det finns en video som visar detta,den visades väl här tror jag.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag har sett en video, men eftersom jag inte kan Thai så vet jag inte alls vad som sades, och jag vet inte heller om det är den du menar.så jag vore förstås tacksam om någon som sett det, och kan förstå vad som sägs kan bekräfta om denna skändlighet har gjorts...

mvh

cpo

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag har sett en video, men eftersom jag inte kan Thai så vet jag inte alls vad som sades, och jag vet inte heller om det är den du menar.så jag vore förstås tacksam om någon som sett det, och kan förstå vad som sägs kan bekräfta om denna skändlighet har gjorts...

mvh

cpo

Be någon Thaitalande översätta åt dig, skrämmande att se sådana människor, inte undra på att de fortsätter att demonstrera för rättvisa!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

post-9848-0-15758800-1393338750.jpg

BhULgRuIEAAFpeM.png

Historien upprepar sig.post-9848-0-15758800-1393338750.jpg

 
One Thai protester put a toddler on a wall of tyres that faced soldiers firing high velocity rifles to act as a human shield.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta påstående har jag nu sett ett par ggr: att "röda" skulle ha jublat åt att barn dödats. Jag förutsätter att det är något som blivit fel översatt eller annat?

 

Svar nej. Det är inte felöversatt. Jag har sett det själv i en video från den röda kanalen häromdagen.

Vet ej var länken är. Men det var en länk som någon medlem här länkade in.

Snubben gick upp på scen och påtalade det bra att man nu kastat bomber i Trat. Publiken fulkomligt jublade. UDD,s högste ledare satt bredvid och förstod att detta inte var så lyckad PR och försökte minimera skadan när den redan var skedd.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vakna nu. Det är krig just nu. Omän i blygsam skala. Det är bara de riktiga fegisarna som använder barn.

Men vänta nu... Om vi leker med tanken att de demonstrerande som har med barn för att de inte har barnvakt... De kan ju inte ens i sina drömmar tro att en vuxen man skulle kunna döda barn...

Likaså om du ser det från andra hållet, om jag vore den med vapen och ser småbarn... Nä jag skulle inte skjuta inte heller kasta nån granat.

Detta säger mer om vad för individer som finns på den röda sidan, ja vi minns från igår där de hyllade de som mördat barnen... Så led inte skulden till föräldrarna som tror att de befinner sig i en normal värld där det inte är okey att skjuta barn. Vänd funderingarna till de som faktiskt utför dådet för de ensamma kan stoppa det, de är de som håller i vapnet och pressar avtryckaren, inte är det föräldern eller en obeväpnad demonstrant.

 

Så vad är det för folk Thaksin och syster yingluck har köpt upp denna gången till att utföra djävulska dåd, kambodjaner eller kan det vara röda Thailändare som dyrkar mammon... Klart är att det inte är föräldrar eller barnens fel att nån skjuter dem.

 

Själv skulle jag välja att inte ta med ett barn.

Ändrades av wix

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Be någon Thaitalande översätta åt dig, skrämmande att se sådana människor, inte undra på att de fortsätter att demonstrera för rättvisa!

 

 

Vi diskuterar SUTHEP i denna tråd...och hans barnsköldar...okay

Eller skall sandlådans vänner tjabbla om 2010 igen...?

 

Detta är den barnälskande herre vi talar om i denna tråd. Har ni något gott att säga om honom så välkommen ..

 

nisuthepblog221e.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi diskuterar SUTHEP i denna tråd...och hans barnsköldar...okay

Eller skall sandlådans vänner tjabbla om 2010 igen...?

 

Detta är den barnälskande herre vi talar om i denna tråd. Har ni något gott att säga om honom så välkommen ..

 

nisuthepblog221e.jpg

 

Förstod du vad videon visade och vad de sa, jag gjorde inte det...men fick det översatt, Shuteps motståndare jublade över vad DU kallar vara barsköld blev attackerad!

 

Exakt vad är det du inte förstår i det?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vänta nu... Om vi leker med tanken att de demonstrerande som har med barn för att de inte har barnvakt... De kan ju inte ens i sina drömmar tro att en vuxen man skulle kunna döda barn...

Likaså om du ser det från andra hållet, om jag vore den med vapen och ser småbarn... Nä jag skulle inte skjuta inte heller kasta nån granat.

Detta säger mer om vad för individer som finns på den röda sidan, ja vi minns från igår där de hyllade de som mördat barnen... Så led inte skulden till föräldrarna som tror att de befinner sig i en normal värld där det inte är okey att skjuta barn. Vänd funderingarna till de som faktiskt utför dådet för de ensamma kan stoppa det, de är de som håller i vapnet och pressar avtryckaren, inte är det föräldern eller en obeväpnad demonstrant.

 

Så vad är det för folk Thaksin och syster yingluck har köpt upp denna gången till att utföra djävulska dåd, kambodjaner eller kan det vara röda Thailändare som dyrkar mammon... Klart är att det inte är föräldrar eller barnens fel att nån skjuter dem.

 

Själv skulle jag välja att inte ta med ett barn.

 

Ljug, påhitt, drömmar..Du vet ju ingenting om vilka som begår attentaten..Upp till bevis..det är bara rena gissningar direkt tagna ifrån sandlådan. Det kan ju lika gärna vara Sutheps figurer som kastar in saker.... eller affärsidkare som tröttnat på vara instängda.eller militärens drängar som vill ha fart på terrorn så de får gå in och ta över igen och bli folkets hjältar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag har sett en video, men eftersom jag inte kan Thai så vet jag inte alls vad som sades, och jag vet inte heller om det är den du menar.så jag vore förstås tacksam om någon som sett det, och kan förstå vad som sägs kan bekräfta om denna skändlighet har gjorts...

mvh

cpo

Lättare med engelskan?

 

"It is sickening beyond wildest imagination. Yes, I am talking about the conduct of a red-shirt leader from Chon Buri, identified as Dab Daeng and believed to be a policeman, or former policeman, and his cheer leaders during the meeting of red-shirt core members in Nakhon Ratchasima on Sunday.

 

Dab Daeng took to the stage with a microphone in hand to announce what he said was "good news".

"I have good news to tell my red-shirt brothers and sisters from all provinces. The People’s Democratic Reform Committee members of Suthep (Thaugsuban) at the protest stage in Khao Saming (Trat province) were deservedly given a reception by the locals. Five PDRC people were killed and over 30 injured. The locals welcomed them because they love Suthep a lot"

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/396721/red-shirt-celebration-of-fatal-attack-on-protesters-in-trat-repugnant-says-veera-prateepchaikul

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...