Jump to content
IGNORERAD

Köra på Thaikörkort i Sverige?


Denis Blomgren

Recommended Posts

Uppenbart ställde du inte frågan korrekt för då skulle du inte fått det svaret för lagen är tydlig och klar och har inget med vilken nationalitet man har. Enbart folkbokföring styr

Tror inte det är alla snutar som vet till 100% När jag blev stoppad i Sverige förra året och visade upp mitt Thai-körkort så var

den käre Polismannen tvungen att fråga sin dator om mitt kort var ok. Och det var det! Är utflyttad sen flera år tbx.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Issanbonde

    14

  • Tallviking

    9

  • Denis Blomgren

    6

  • micke isaan

    2

Mest aktiva i denna tråd

Förslår att du skickar över lagtexten till den du frågade så han har något att göra...

Var han som gav mig kapitel amt paragraf...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det är alla snutar som vet till 100% När jag blev stoppad i Sverige förra året och visade upp mitt Thai-körkort så var

den käre Polismannen tvungen att fråga sin dator om mitt kort var ok. Och det var det! Är utflyttad sen flera år tbx.

Skönt då är ju frågan besvarad..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror man mer på en smiley än lagen så är man ute på tunn is :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Var han som gav mig kapitel amt paragraf...

 

Och dom handlar dessutom om något helt annat om du hade bemödat dig med att kolla det minsta innan du svarar !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och dom handlar dessutom om något helt annat om du hade bemödat dig med att kolla det minsta innan du svarar !

VAAAAAAAA nu ska jag få fan av dig bara för att jag försökte att få rätt svar av :police:

Over and out. Nu spårar det ut..

Link to comment
Dela på andra sajter

VAAAAAAAA nu ska jag få fan av dig bara för att jag försökte att få rätt svar av :police:

Over and out. Nu spårar det ut..

 

För det första regleras detta i körkortslagen och inte i som du säger i körkortsförordningen.

 

Hört talas om källkritik ?

 

Skicka vidare till din kompis på polisen så han lär sig lite eller var det du som hörde fel av honom kanske

 

Här är länken

 

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980488.htm

 

Läs 6:e kapitlet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar du taskigt eller lider du av mental trötthet av och sitta i LOS sysslolös..

Inte min kompis utan ringde 11414 och frågade..

Sen lag eller förordning sorry jag skrev kanse fel...

Ta 3 djupa andetag och ta det lungt

Link to comment
Dela på andra sajter

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jävla vad dum jag är... Dom är ju utskrivna ur Sverige och har ingen aning om att

114 14 är nummret till Polisen. Där man kan fråga m.m.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar du taskigt eller lider du av mental trötthet av och sitta i LOS sysslolös..

Inte min kompis utan ringde 11414 och frågade..

Sen lag eller förordning sorry jag skrev kanse fel...

Ta 3 djupa andetag och ta det lungt

 

Vad yrar du om ? Jag sitter i Sverige.

 

Du lyckades ge 3 felaktiga svar redan i inledningen på tråden och dessutom med stora bokstäver skrek du ut felaktigheter. Inte konstigt att man reagerar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej har du inte svenskt körkort men thai körkort och är utskriven får du köra på detta när du är på semester

Link to comment
Dela på andra sajter

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jävla vad dum jag är... Dom är ju utskrivna ur Sverige och har ingen aning om att

114 14 är nummret till Polisen. Där man kan fråga m.m.

Ja det blev ju bra att fråga där :) Kan lika bra ringa en spågumma :)

Ändrades av micke isaan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Guest BpaijingKatai

Gumman körde på Internationelt Thai i måga år. Sen ändrade dom för 3 år sen. Får bara köra på thaikortet

tills det går ut Efter du fått fyra sista siffrorna.. Grannens gumma stoppad 2 gånger och fick gå hem..

Ska ringa och kolla 11414

 

När min tant flyttade till sverige 2007 så fick man endast köra ETT år på Thai körkortet efter att man folkbokförts i sverige.

Så det är inte ändrat för tre år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...