Jump to content
IGNORERAD

Mobiltelefon med GPS


LungAlahato

Recommended Posts

Funderar att köpa en mobil med gps-navigeringfunktion. En märke som intresserar mig är

Nokia 6110 Navigator.  Vad som bekymrar mig om det finns att köpa thaikartor till det här. Ser att det finns kartor till Norden samt Västeuropa. Har nån förslag om nåt annat telefon som kan vara bättre? Tror att denna navigatorn kan vara stor hjälp i Thailand. tror jag.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så köper du en telefon där du kan lägga in en GPS programvara med Thai-kartor.

Jag kör med Sony Ericsson X1 med garmin mobile xt och det funkar bra, nä jag har inte kört in andra kartor än Europa så jag kan inte svara på om det går men jag ser inte varför det inte skulle gå.

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Eller så köper du en telefon där du kan lägga in en GPS programvara med Thai-kartor.

Jag kör med Sony Ericsson X1 med garmin mobile xt och det funkar bra, nä jag har inte kört in andra kartor än Europa så jag kan inte svara på om det går men jag ser inte varför det inte skulle gå.

Håller med Falken, köp en som du kan lägga in tex Garmin kartor på. Fungerar på en del HTC telefoner, SE, etc.

Kör själv GPS på:

Nokia N96 = Ej imponerad av kartkvaliten (Teleatlas/Navtech).

SE C905 = Blir dyrt eftersom kartorna ej kan "laddas" till telefonen, annars bra kartkvalite (Wayfinder).

SE W960i = Med Garmin bra kartdetaljer för Thailand, dock för långsam samt hänger sig ibland vid långa rutter (för lite RAM)

Skulle vara intressant och veta om X1 klarar av att göra en rutt från Phuket till Bangkok, utan att hänga sig. Isåfall blir det att inhandla en X1.

Falken, provar du?  :wai:

Rekommenderar starkt Garmins kartor för Thailand, har kört många många mil i princip hela Thailand se GPS logg från i sommras.

Garmin.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...