Jump to content
IGNORERAD

Kuala Lumpur


Benriach

Recommended Posts

Ska tillbringa ett par dagar i denna stad och undrar om det finns några heta tips på vad man ska göra och framförallt vad man inte ska göra.

Vill gärna bo ganska centralt,nära till mat och öl, nåt specifikt område som rekas där?

 

Hur är det med Petronas, behöver man nån biljett för att åka upp där och hur högt kommer man då, bryggan eller toppen?  Eller är det bättre att satsa på TV(?)-tornet?

 

Tacksam för tips...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska tillbringa ett par dagar i denna stad och undrar om det finns några heta tips på vad man ska göra och framförallt vad man inte ska göra.

Vill gärna bo ganska centralt,nära till mat och öl, nåt specifikt område som rekas där?

 

Hur är det med Petronas, behöver man nån biljett för att åka upp där och hur högt kommer man då, bryggan eller toppen?  Eller är det bättre att satsa på TV(?)-tornet?

 

Tacksam för tips...

Har för mig att STJP har bott där, testa ett pm till honom

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med Petronas, behöver man nån biljett för att åka upp där och hur högt kommer man då, bryggan eller toppen?

 

Tror att man skulle va på plats kl7 på morgonen för att köpa biljett, begränsat antal biljetter. Jag orkade inte gå upp så tidigt för att köa med risk för att inte komma upp alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hard Rock cafe är ett tips! Och så klart PT, men som sagt kanske 4-5 timmar väntetid!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att man skulle va på plats kl7 på morgonen för att köpa biljett, begränsat antal biljetter. Jag orkade inte gå upp så tidigt för att köa med risk för att inte komma upp alls.

Man kan boka premiumbiljetter i förväg, kostar lite mer men att köa på semestern suger

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, köa går fetbort. Men hur är det med den andra höga byggnaden, går det inte att åka upp i den?

 

Ja, jag är en sucker på storstadsutsikt...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev en del tips till FF, kolla hans resetråd.

 

När jag var där så var biljetterna till Skybridge gratis, de hämtades på morgonen och sen fick man välja på olika tider. Alltså ingen kö när man skulle upp, en liten kö när man hämtade dem. Har tydligen ändrats. I länken från Kenneth så finns det tydligen en observation deck, den måste du ju upp i, den var ny för mig, aldrig hört talas om.

 

KL Tower har nog bättre utsikt då den ligger högre, eller varför inte båda?

 

Glottan (och jag) brukar bo på Radius International Hotel. Bra hotel med bra läge till ett överkomligt pris. Boka premium rum då får du lounge, fri wi-fi och fin utsikt mot Bintang.

http://www.radius-international.com/

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var där 2008. Då kunde man flyga från Koh Samui med Berjaya Air till gamla flygplatsen i KL. Vet ej om det går idag.

 

Petronas, var där 8 på morgonen. Fick köa lite, inte farligt länge. Kom bara till övergången mellan tornen.

Vi frågade om man kunde få åka upp till toppen. -Då får ni känna nån som tar er upp dit, sa biljettförsäljaren.

 

I Radio/Tv-tornet (KL Tower) kommer ni mycket högre. Absolut värt ett besök. Svajar lite däruppe...

 

Sen e ju Hard Rock Cafe ett sjysst om man vill ha lite bra mat och bra musik.

 

Finns ett varuhus (vet ej namnet) som har en nöjespark inuti(!) typ på 10 våningen eller nåt sånt. Kan ju va sköj.

 

Batu Caves är en stor grotta som är värt en utflykt.

 

Vi bodde på ett vandrarhem med delad dusch och toa så det e inget jag rekomenderar.

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi var där och körde en världskongress sommaren 2012

 

Vi bodde på Traders Hotel i Conventions Center med det är svindyrt

 

Tjejens kompisar kom dit och då bodde dom på Impiana KLCC hotel and Spa alldeles bakom och det var väldigt prisvärt och bara några huindra meter från PT och KLCC-parken framför

 

Gillar man parker och blommor kan jag rekommendera Botanical garden i KL med Orchid Garden i mitten samt KL Bird Park bredvid

 

Gillar man shopping finns bl.a Mid Valley Mega-Mall inte långt från Botanical garden med taxi eller pendeltåg 2 stationer

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten video som jag filmade när jag var i K.L. i tre dagar 2012,

kom dock aldrig upp i Petronas Twin Towers då det var 4 dagars vänte-tid!

Jag har varit uppe i K.L Tower utan problem för många år sen, den ligger uppe på en kulle så utsikten är mycket bättre än från Petronas!

 

 

Lovelos

 

Ändrades av lovelos
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns mycket se i Kuala, tvtornet petronas parker, det tråkiga är man inte få kan öl alkohol inte till maten på många ställen.

Men annars är ju andra F1 loppet i mars, funderar om ska ta sig dit själv.. Födelsedagspresent till sig själv..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev en del tips till FF, kolla hans resetråd.

 

När jag var där så var biljetterna till Skybridge gratis, de hämtades på morgonen och sen fick man välja på olika tider. Alltså ingen kö när man skulle upp, en liten kö när man hämtade dem. Har tydligen ändrats. I länken från Kenneth så finns det tydligen en observation deck, den måste du ju upp i, den var ny för mig, aldrig hört talas om.

 

KL Tower har nog bättre utsikt då den ligger högre, eller varför inte båda?

 

Glottan (och jag) brukar bo på Radius International Hotel. Bra hotel med bra läge till ett överkomligt pris. Boka premium rum då får du lounge, fri wi-fi och fin utsikt mot Bintang.

http://www.radius-international.com/

Visst var du där år 2000? Såg dig nog på Hard Rock med en bira,,,,,, :17:  

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten video som jag filmade när jag var i K.L. i tre dagar 2012,

kom dock aldrig upp i Petronas Twin Towers då det var 4 dagars vänte-tid!

Jag har varit uppe i K.L Tower utan problem för många år sen, den ligger uppe på en kulle så utsikten är mycket bättre än från Petronas!

 

 

Lovelos

 

Jag har osså en film från samma land

 

Heter du Thai moon walker osså? Har nån film från samma land, främst från Langkawi, måste bara föra över till cd skiva först! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har osså en film från samma land

 

Heter du Thai moon walker osså? Har nån film från samma land, främst från Langkawi, måste bara föra över till cd skiva först! :thumbsup:

lovelos/plahgat/thaimoonwalker ,detta är några av mina alias! :victory:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska tillbringa ett par dagar i denna stad och undrar om det finns några heta tips på vad man ska göra och framförallt vad man inte ska göra.

Vill gärna bo ganska centralt,nära till mat och öl, nåt specifikt område som rekas där?

 

Hur är det med Petronas, behöver man nån biljett för att åka upp där och hur högt kommer man då, bryggan eller toppen?  Eller är det bättre att satsa på TV(?)-tornet?

 

Tacksam för tips...

 

Kan rekommendera detta budgethotellet som ligger mitt i Chinatown och centralt till det mesta, vi var där 2013...

 

post-5045-0-60382600-1392552412_thumb.jp

 

Mycket kopiesaker i chinatown men mycket att se...

 

post-5045-0-91911400-1392552399_thumb.jp

 

Inga problem att få sig en öl i Chinatown inte...

 

post-5045-0-85685100-1392552425_thumb.jp

 

När vi åkte från ChinaTown tror jag vi betalade ca 20 malaypengar för en Taxi till twintower. I Twintower finns det mängder med affärer och i mitt tycke mycket bättre utbud än i BKK...

Kan även rekommendera Birdpark

 

Vi stannade bara  3 dgr 2 nätter och har inte något negativt att säga. Kommer ihåg att vi passerade ett "finare barområde" när vi åkte från chinatown till twintower vet dock ej vad det heter, men såg trevligt ut...

 

Antar att du kan fråga taxin in från flygplatsen vart man skall gå om man skall ut en sväng så det är nog inga problem att få reda på... om det är det du är ute efter... När man kommer till flygplatsen i KL och skall ta taxi till KL så betalar du en fast summa för resan in till KL (kommer inte ihåg hur mycket men det var inte mycket..)

 

Ha en trevlig resa

post-5045-0-91911400-1392552399_thumb.jp

post-5045-0-60382600-1392552412_thumb.jp

post-5045-0-85685100-1392552425_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt lite från Manila verkar det som, asså bilder och snack! :not_i:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

 

Jag skulle tagit och bokat ett bord i TV tornet och ätit en bit mat, men då skall det vara bra väder annars ser du inget. Om du är intresserad av att shoppa så är det Mid Valley som är helt ok, finns en del resturanger där också (själv ätit lunch där under två års tid). Kan också vara värt ett besök till Sunway Lagoon (ej på lördag - söndag = mycket folk), där finns ett helt ok bad, samt shopping och också mysiga pubar / disco. China Town är också nämt som ett bra ställe att besöka.

 

Sen har någon nämt HRC och BC, men runt i området finns betydligt bättre ställen ;) Ett helt ok att bo på är Concorde Hotel Kuala Lumpur ligger granne med HRC och krypavstånd från BC.

 

PS! Om du skall ta taxi ta ej en i närheten av HRC/BC du blir blåst ;)

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla tips!  Får se vad man hinner med sen, brukar inte bli alltför mycket då det är lätt att fastna på nån jävla barstol...

:thumbsup:

 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns mycket att se och göra. Åk gärna till KLCC Men strunta i att åka upp i tornen. Åk upp i KL Tower istället. På KLCC Plan 2 finns en food court med utmärkt mat. Missa Inte den.

China Town på kvällen efter 1800. Bird och Butterly park. Batu Caves.

Shopping i världsklass. Mobiltelefoner, tablets och datorer är billigare än i Thailand + det faktum att alla pratar bättre engelska än i Thailand.

Trevlig resa, jag åker alltid på VISA run till KL. Jag var där för 2 veckor sedan och bor alltid på Tone Hotell Downtown KL. Rekommenderas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...