Jump to content
IGNORERAD

Ockupanter i Bangkok tjänar 60 000 baht-månad


Tackzhin

Recommended Posts

 

 

Hade Demokraterna ställt upp i valet så hade det kanske inte blivit saboterat och folk hade gått och röstat istället för att springa och svansa runt efter Suthep.

 

 

Nu fick ju ingen annan möjlighet att bedriva en valkampanj då det var ca 6 veckor mellan beslut att ha val till att det blev val.

 

Och du, vem vann valet, idag två veckor senare, vem vann?

 

Smart val att inte delta i  en fejkad demokrati, men som sagt, du kan väl ändå svara mig på vem som vann valet?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chryzaliz

    18

  • Baa

    15

  • Tallviking

    11

  • SatanG

    8

Mest aktiva i denna tråd

Han har väl vid ett flertal tillfällen bjudit in regeringen för diskussioner men fått kalla handen. Allt regeringen hade behövt göra var att exkludera honom, Suthep och Thaksin från amnestin så hade demokraterna varit med på den. Regeringen, dvs Thaksin, ansåg sig själv viktigare än ett enat Thailand och där står vi nu. 

 

Finns nog inget seriöst parti som ville ta över rodret i senaste pajasvalet. I mitt tycke dårskap att hålla valet innan reformer när det står skulder på minst 2500 miljarder i lån till kommande generationer att ta hand om och alltför många empatilösa sociopater sitter runt grytan. 

 

/ SatanG

 

Tacka fan för det, de vill väl ha hela kakan för sig själva.

Skall han göra nå't så får det väl bli med egen politik och inte be om samtal med den, enligt många totalt misslyckade regeringen.

Det är bara att erbjuda folket något bättre och leva upp till det.

 

Och, finns det något seriöst parti över huvud taget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka fan för det, de vill väl ha hela kakan för sig själva.

Skall han göra nå't så får det väl bli med egen politik och inte be om samtal med den, enligt många totalt misslyckade regeringen.

Det är bara att erbjuda folket något bättre och leva upp till det.

 

Och, finns det något seriöst parti över huvud taget?

 Javisst finns det seriösa parti, med partiprogram, omröstningar av styrelse etc, men de väljer också att inte köpa sina röster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick ju ingen annan möjlighet att bedriva en valkampanj då det var ca 6 veckor mellan beslut att ha val till att det blev val.

 

Och du, vem vann valet, idag två veckor senare, vem vann?

 

Smart val att inte delta i  en fejkad demokrati, men som sagt, du kan väl ändå svara mig på vem som vann valet?

 

Det var väl bara 6 veckor för alla isf.

 

Jag har inte sett något färdigt valresultat ännu och ärligt talat så bryr jag mig inte ett dugg om det men du kanske kan googla fram den officiella källan och delge oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl bara 6 veckor för alla isf.

 

Jag har inte sett något färdigt valresultat ännu och ärligt talat så bryr jag mig inte ett dugg om det men du kanske kan googla fram den officiella källan och delge oss.

 

Nä, det är just det, det finns inget resultat då nuvarande administration inte blev nöjd med valresultatet, detta trots att de var det enda alternativet i valet

 

 Googla du, men ett parti har faktiskt val av partiledare, val av de som skall stå på valsedelns samt partistämma för att bestämma vad de står för, (demokraterna)

 

Sedan finns det ju ett annat parti som inte ens styrs från Thailand, som aldrig haft en partistämma, som oblygt och helt öppet  förnekar att FN och Amnesti är något att bry sig om...men som sagt det kommer aldrig landa hos vissa...

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite komiskt här när några utstuderade vänsterflanar (kommunister?), PK anti-SD i nästa andetag försvarar och förespråkar den ultra nationalistiska och super kapitalistiska korrupta Thaksinstyrda marionettregeringen i Thailand, snacka om att ständigt bita sig själv i svansen!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite komiskt här när några utstuderade vänsterflanar (kommunister?), PK anti-SD i nästa andetag försvarar och förespråkar den ultra nationalistiska och super kapitalistiska korrupta Thaksinstyrda marionettregeringen i Thailand, snacka om att ständigt bita sig själv i svansen!

 

Jag tror dom först blev våta i brallorna av att se alla röda flaggor.... Snackade sen om "barrikaderna" mm..men hejar nu på kravallpolisen??

Och säger att fredliga demonstranter är kriminella!!

Ockupationsområden?? Vilket snack!

 

Det surrar nog mycket i de skallarna nu. Vissa dogmatiker har försvunnit ut i periferin av centrifugalkraften..

 

Snart bara den till namne av idolen omdöpta UdonCH kvar..

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det är just det, det finns inget resultat då nuvarande administration inte blev nöjd med valresultatet, detta trots att de var det enda alternativet i valet

 

Ställ en fråga om du vill veta svaret i stället för att tro att du skall vinna poäng på att du redan vet svaret vilket du inte ens gjorde. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka fan för det, de vill väl ha hela kakan för sig själva.

Skall han göra nå't så får det väl bli med egen politik och inte be om samtal med den, enligt många totalt misslyckade regeringen.

Det är bara att erbjuda folket något bättre och leva upp till det.

 

Och, finns det något seriöst parti över huvud taget?

 

Det är ju just med enbart egen politik som nuvarande regering ansett försoning skall ske i Thailand, du ser ju hur bra det gick. Tror du inte samtal mellan alla inblandade parter på jämna villkor hade haft bättre förutsättningar?

Dessutom sannolikt svårt att erbjuda bättre saker till folket än att göra alla till miljonärer och stoppa alla kommande översvämningar (utan att göra något).

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju just med enbart egen politik som nuvarande regering ansett försoning skall ske i Thailand, du ser ju hur bra det gick. Tror du inte samtal mellan alla inblandade parter på jämna villkor hade haft bättre förutsättningar?

Dessutom sannolikt svårt att erbjuda bättre saker till folket än att göra alla till miljonärer och stoppa alla kommande översvämningar (utan att göra något).

 

/ SatanG

 

Nej, det tror jag faktiskt inte. Det finns säkert en hel del bra politiker i regeringen men de ges inget utrymme då det är ett toppstyrt parti.

Link to comment
Dela på andra sajter

 Googla du, men ett parti har faktiskt val av partiledare, val av de som skall stå på valsedelns samt partistämma för att bestämma vad de står för, (demokraterna)   Sedan finns det ju ett annat parti som inte ens styrs från Thailand, som aldrig haft en partistämma, som oblygt och helt öppet  förnekar att FN och Amnesti är något att bry sig om...men som sagt det kommer aldrig landa hos vissa...

 

Men så bra då att det finns ett helylleparti som inte köper röster, precis det som alla vill ha. Då borde man ha tagit sitt ansvar gentemot alla dessa människor och ställt upp i valet, vunnit och genomföra det som alla vill ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det tror jag faktiskt inte. Det finns säkert en hel del bra politiker i regeringen men de ges inget utrymme då det är ett toppstyrt parti.

 

Menar du att försoning mellan flera parter sköts bäst om bara EN part bestämmer vad som ska gälla för att försoning ska ske?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ni orkar. Snacka om överskottsenergi :ahh:  :ahh:

Senaste två sidornas bästa inlägg, men låt dom fortsätta att klia varandra på ryggen och kasta skit på andra tillsammans, det är det enda dom duger till!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste två sidornas bästa inlägg, men låt dom fortsätta att klia varandra på ryggen och kasta skit på andra tillsammans, det är det enda dom duger till!

Men varför inte hjälpa mig med mitt bekymmer i Systembolagstråden??

Link to comment
Dela på andra sajter

Men varför inte hjälpa mig med mitt bekymmer i Systembolagstråden??

Har inte haft tid, kom just innanför dörren och möttes av detta, trodde det kommit fram något nytt! Tjiiii, repiga 78:or!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ni orkar. Snacka om överskottsenergi :ahh:  :ahh:

 

 

Att det utklassar ditt inlägg från förra sidan går väl knappast neka till. Ignorera om det inte passar farbror!

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det utklassar ditt inlägg från förra sidan går väl knappast neka till. Ignorera om det inte passar farbror!

 

/ SatanG

Trodde i mitt enfald att det skulle komma nåt nytt, man sen insåg jag att du va med i dialogen, my misstake!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde i mitt enfald att det skulle komma nåt nytt, man sen insåg jag att du va med i dialogen, my misstake!

 

Ja misstakes borde du väl vara van vid nu så ingen skada skedd!

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört talas om en man på dryga 65 som smällde på en bartjej från Issan och så småningom flyttade dit och blev frihetskämpe samt började tala om för andra vad de kan tycka och skriva på ett internetforum.

Nu sägs det att denna man är oerhört duktigt och trevlige och att det finns någon annan som träffat en tjej, har henne som reserv och att hon får jobba hårt för sin försörjning emedan killen knullar runt bland andra bardamer.

 

Detta är självklart två skrönor på samma sätt som klanen skulle bry sig om Isaan och risbönder.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört talas om en man på dryga 65 som smällde på en bartjej från Issan och så småningom flyttade dit och blev frihetskämpe samt började tala om för andra vad de kan tycka och skriva på ett internetforum.

Nu sägs det att denna man är oerhört duktigt och trevlige och att det finns någon annan som träffat en tjej, har henne som reserv och att hon får jobba hårt för sin försörjning emedan killen knullar runt bland andra bardamer.

 

Detta är självklart två skrönor på samma sätt som klanen skulle bry sig om Isaan och risbönder.

Visst brukar det ligga sanning bakom skrönor... Otrevligt beteende är det i alla fall.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört talas om en man på dryga 65 som smällde på en bartjej från Issan och så småningom flyttade dit och blev frihetskämpe samt började tala om för andra vad de kan tycka och skriva på ett internetforum.

Nu sägs det att denna man är oerhört duktigt och trevlige och att det finns någon annan som träffat en tjej, har henne som reserv och att hon får jobba hårt för sin försörjning emedan killen knullar runt bland andra bardamer.

 

Detta är självklart två skrönor på samma sätt som klanen skulle bry sig om Isaan och risbönder.

 

Hmm, du pratar i gåtor.Är det IL och UdonCH du antyder??

 

Jag har vissa misstankar om att IL tagit över UdonCh´s nick....och fortsätter som Tackazwin.eller vad han heter nu??

Såg att han skrev Abishit i stället för Abhisit. Skumt.och avslöjande?? Mycket likt IL´s Apishit!!

 

Udon's inlägg har liksom blivit en hel del vassare, men han trampar i hinken ibland, men verkar ha alla sina indianer kvar i kanoten nu.

 

Kommentarer önskas!!

 

Hur är det egentligen??

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej.

Så hur förklarar du då ditt inlägg att det var rätt av regeringen att inte diskutera lösningar till konflikten med andra parter?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...