Jump to content
IGNORERAD

Padda/Läsplatta/motsv


stefantaby

Recommended Posts

En god vän till mig har köpt en läsplatta som har 7 tums bildstorlek, ASUS Nexus, den  håller du bekvämt i en hand, har har provat större men de är obekväma att hålla med en hand. Denna Nexus har fått gott omdöme av brukare både vad gäller storleken och tekniskt spec någon som har andra erfarenheter och förordar annan läsplatta, han köpte senaste versionen i Sverige för ca 12500 THB.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog individuellt, har köpt Ipad till tjejerna och Samsung Tab3 till mig, men gillar inte surfplattorna föredrar dator

Har "smartphone" men det är inte heller något mer än att  titta på typ. blocket när man är på vc

 

Är ingen med stort intresse av dessa prylar.

Mvh.Dolle

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog individuellt, har köpt Ipad till tjejerna och Samsung Tab3 till mig, men gillar inte surfplattorna föredrar dator

Har "smartphone" men det är inte heller något mer än att  titta på typ. blocket när man är på vc

 

Är ingen med stort intresse av dessa prylar.

Mvh.Dolle

ja jag förstår jag tänkte att en rimligt stor surfplatta är lättare att läsa på men ändå lätt att ta,med sig, en laptop är för stor en mobil för liten upplever jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man ha en platta för att huvudsakligen läsa e-böcker, e-tidningar etc. är det optimala formatet på 7-8 tum.

 

Större format är betydligt tyngre i handen, speciellt när man vill läsa i liggande ställning med enbart en hand. Viktigt är också greppvänlighet runt kanterna för att det skall kännas bekvämt att hålla plattan under en längre tid.

 

Vill man dessutom göra lite anteckningar i sina dokument är det bra att ha ett system med S-Pen eller liknande.

 

Jag har verkligen gett mig tid att testa och informera mig om olika märken med de önskade egenskaperna och slutligen bestämt för en Samsung Galaxy Note 8.0 som jag tycker är den optimala e-bokläsaren på marknaden.

 

Jag knallade in på Samsung shop på Grand Festival i Pattaya och fick den (i höstas) för 12900 THB inkl. cover/skärmskydd, 16 GB externt minne och 1-års Samsung garanti. Nu sitter jag varje dag på stranden och kan läsa bekvämt tex GP i e-bokform även när solen står som högst. Ett bra köp som jag inte ångrar.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...