Jump to content
IGNORERAD

Bästa kredit / bonuskort combo ?


Nicholas

Recommended Posts

För oss som vill få poäng på det vi köper ?

 

Frågan har disskuterats tidigare men nu ska jag göra slag i saken och skaffa ett kreditkort som ger mig bonus/poäng som kan användas för resor.

 

Vad ska man ha ?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet att jag var Eurobonusmedlem för länge sedan och blev förbaskad över att jag glömde bort det hela och alla mina intjänade poäng förlorades.

Hur länge gäller intjänade poäng innan man blir av med dem? Hittar inte info om detta på deras sida,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag kör med AMEX/EuroBonus.

Tidigare fukade bra med 2-4-1. När man hade köpt för 200.000:- så fick man resa två för priset av en till hela världen.

Nu har dom dessutom sänkt kravet till 150.000:-, men nu är det mycket knepigar att flyga SAS till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

//.. men nu är det mycket knepigar att flyga SAS till Thailand.

 

Du menar att de inte flyger lika ofta,,,?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du menar att de inte flyger lika ofta,,,?

 

Just nu kan jag inte hitta någon resa. 

Och ja, dom har kört ner till endast vinterturer, men tveksamt om dom ens har det. På SAS egna "kartor" står det bara att dom har code-share och inte säsong.

Link to comment
Dela på andra sajter

SAS flyger Bangkok 21 november till ca. 8 april sen sätts planet in på San Francisco

och det är svårt att hitta bonusresor för dessa vintermånader.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

SAS flyger Bangkok 21 november till ca. 8 april sen sätts planet in på San Francisco

och det är svårt att hitta bonusresor för dessa vintermånader.

 

Jag känner mig tveksam till det.

Hittar bara med code-share från Peking, fast det kanske funkar det med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner mig tveksam till det.

Hittar bara med code-share från Peking, fast det kanske funkar det med.

tom 3 april bkk-cph, sen via Peking och AirChina.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Skaffade ett norweigan kort till slut.

 

1% på det man handlar för

5% på deras ekonomiresor

300kr välkomstbonus.

0kr årsvagift

 

passar mig som flyger med baggarna.

 

bättre bud ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner mig tveksam till det.

Hittar bara med code-share från Peking, fast det kanske funkar det med.

 

SAS-rute til Bangkok i farezonen
21-02-2014
SAS sæsonlukkede i april måned sidste år ruten fra København til Bangkok, og nu er den i fare for at lukke helt. En beslutning vil blive taget i løbet af få uger.
X=250&V=5_SASD2gateBKK.jpgDen 26. oktober 1949 fløj SAS for første gang mellem Skandinavien og Bangkok, og det varede uafbrudt frem til den 8. april sidste år, hvor ruten fra København til den thailandske hovedstad blev sæsonlukket frem til den 22. november.

Planen var, at SAS udelukkende ville flyve mellem København og Bangkok i vintermånederne, hvor der var størst mulighed for at sikre rentabilitet i flyvningerne på grund af en stærk sæsonmæssig efterspørgsel i fritidsrejsemarkedet. 

Men det har tilsyneladende været vanskeligt at gå fra en daglig helårsoperation til en sæsonbaseret aktivitet med tre ugentlige afgange. Derfor er der stor sandsynlighed for, at SAS beslutter permanent at lukke Bangkok-ruten, og sidste flyvning vil i givet fald finde sted fredag den 28. marts.

Bangkok-ruten ligger ikke i reservationssystemerne efter den 28. marts, og det betyder samtidig, at rejsearrangører endnu ikke har haft mulighed for at booke sæder til den kommende vintersæson. Hos SAS tøver man med at bekræfte beslutningen.

"Der er ikke truffet endelig beslutning om, hvad vi vil gøre med kapaciteten for det kommende vintertrafikprogram. Det er klart, at når Bangkok-ruten ikke ligger i reservationssystemerne, er det fordi, at den bliver vurderet. Den er i øjeblikket på et såkaldt diskussionsniveau, men en beslutning er lige op over," forklarer pressechef Trine Kromann-Mikkelsen fra SAS i Danmark til CHECK-IN.dk.

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffade ett norweigan kort till slut.

 

1% på det man handlar för

5% på deras ekonomiresor

300kr välkomstbonus.

0kr årsvagift

 

passar mig som flyger med baggarna.

 

bättre bud ?

Same Same provar första gången??? 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Skaffade ett norweigan kort till slut.

 

1% på det man handlar för

5% på deras ekonomiresor

300kr välkomstbonus.

0kr årsvagift

 

passar mig som flyger med baggarna.

 

bättre bud ?

Har ett likadant :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...