Jump to content
IGNORERAD

Era fruar / flickvänner och våra knivar


borje222

Recommended Posts

Guest Fredman

Ni som har problem med att glas och annat som går sönder, varför diskar ni inte istället för henne/honom.

Jag får varken diska eller städa då hon inte är nöjd med resultatet. Laga mat gör jag betydligt mer än frugan.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • borje222

    12

  • faranggirl

    9

  • Odin

    8

  • måne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ni som har problem med att glas och annat som går sönder, varför diskar ni inte istället för henne/honom.

Mitt ex fick flytta. Inte bara p.g.a. glas dårå...

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Knivarna är det inga problem med. Men disken är en annan historia. Två glas har hon lyckats ha sönder under två dagar nu. Och varje gång kommer hon ut och visa glaset " kolla här! Nu gick ett glas till sönder" för att sen skaka på huvudet som det vore glasets fel att det gått sönder. :)

Ni får sluta använda tvättmaskinen till allt

Link to comment
Dela på andra sajter

Native American, om jag får be!!!!!

Jävla rasist

Visst fan, så är det ju.

 

Jaja, bara att ta på sig KKK-struten och ställa sig i skamvrån...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

I stan så är detta de mest använda. En chroma Porsche, en Sabatier. En WMF och en Dreizack. På landet ligger det några ännu bättre men min fru är rädd om dom alla och att sätta sådana begränsningar som att hon inte får använda dem skulle jag aldrig drömma om.

negaty2y.jpg

 

Kan ju kanske bero på att hon är just rädd om dom, om hon smällde din bil med jämna mellanrum, skulle du då låta hon fortsätta köra den?

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen för mig är knivarna en ickefråga.

Så länge min fru fortsätter att laga god mat som hon ser till att jag får mig till livs. Så får hon ha sönder hur många knivar hon vill.

Hon får väl då köpa nya med våra gemensamma pengar!

Älskar henne bara mer och mer efter 11 år tillsammans.

Och hon har verkligen förstått att vägen till mannen går genom magen!

 

Dock kan jag inte åminna mig att befintliga knivar bytts någon gång på senaste tiden.

 

Däremot när vi ska åka till Thailand eller till Sverige. Så har hon av någon outgrundlig anledning lyckats packa knivar i samma väska som handbagaget. Vilket gjort att hon fått kasta knivarna i säkerhetskontrollen. :y2:

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen för mig är knivarna en ickefråga.

Så länge min fru fortsätter att laga god mat som hon ser till att jag får mig till livs. Så får hon ha sönder hur många knivar hon vill.

Hon får väl då köpa nya med våra gemensamma pengar!

Älskar henne bara mer och mer efter 11 år tillsammans.

Och hon har verkligen förstått att vägen till mannen går genom magen!

 

Dock kan jag inte åminna mig att befintliga knivar bytts någon gång på senaste tiden.

 

Däremot när vi ska åka till Thailand eller till Sverige. Så har hon av någon outgrundlig anledning lyckats packa knivar i samma väska som handbagaget. Vilket gjort att hon fått kasta knivarna i säkerhetskontrollen. :y2:

 

Det som retar mej är att supervassa knivar (som jag har bränt en jävla massa tid på att slipa) blandas med knivar å gafflar å kastas in i diskmaskinen. Jag hade lika gärna kunnat låta bli att slipa dom.

En annan grej är att min lilla älskling gladeligen står å skär kött med brödkniven. Ja alla andra knivar är ju så slöa...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mina slakt och jaktknivar inlåsta i vapenskåpet, där ligger de säkra för frugan verkligen hatar mina vapen.

Dock borde jag även låsa frysen, för när köttet väl ligger där är allt med Buddha och dålig karma glömt.

I höstas sköt jag en kronhjortskalv och förklarade att filén skulle vi spara till ett väldigt speciellt tillfälle, jag såg framför mig en hastigt stekt filé, stekt i riktigt smör serverat med championstuvning och hasselbackspotatis samt ett gott rödvin därtill.

Nu hör det till saken att jag är väldigt svag för en riktigt god Lab Moo. Så, efter ett undertecknande av ett stort kontrakt ringde jag hem och sa att ikväll ska vi äta gott, älskling!

När jag kom hem var maten redan färdig, det skulle ätas Lab Moo! En bit in i måltiden sa jag "vilken god Lab moo du gjort!" Frugan sa då, det är inte moo, "det är ham från djur". Va, sa jag, har ingen snopp från något djur!

Då fattade jag plötsligt, filén från kronhjortskalven var sönderhackad till lab!

//S

Ändrades av Stefan

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag har mina slakt och jaktknivar inlåsta i vapenskåpet, där ligger de säkra för frugan verkligen hatar mina vapen.

Dock borde jag även låsa frysen, för när köttet väl ligger där är allt med Buddha och dålig karma glömt.

I höstas sköt jag en kronhjortskalv och förklarade att filén skulle vi spara till ett väldigt speciellt tillfälle, jag såg framför mig en hastigt stekt filé, stekt i riktigt smör serverat med championstuvning och hasselbackspotatis samt ett gott rödvin därtill.

Nu hör det till saken att jag är väldigt svag för en riktigt god Lab Moo. Så, efter ett undertecknande av ett stort kontrakt ringde jag hem och sa att ikväll ska vi äta gott, älskling!

När jag kom hem var maten redan färdig, det skulle ätas Lab Moo! En bit in i måltiden sa jag "vilken god Lab moo du gjort!" Frugan sa då, det är inte moo, "det är ham från djur". Va, sa jag, har ingen snopp från något djur!

Då fattade jag plötsligt, filén från kronhjortskalven var sönderhackad till lab!

//S

 

Ja, dom kan hacka en kobebiff i små stycken eller tunna skivor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Min tjej behandlar knivar väldigt bra och slipar dom väldigt bra. Men vad jag irerterar mig på att hon inte stänger köksdörrar och köksskåp efter sig. Det får jag göra varje gång efter henne. Har påtalat det för henne men det hjälper inte, varför vet jag inte.

 

MVH

Sakaeo

 

Samma här! Jag brukar spela rädd, peka och viska: "Titta! Spöket har varit här igen!" Hon går på det i nån millisekund varje gång, tills jag stänger luckan. Sen blir hon irriterad, jag är väldigt irriterande.

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

I vårt hem diskar vi för hand så den jämförelsen kan jag tyvärr inte göra, däremot irriterar jag mig över att hon staplar färdigdiskade glas mm på varandra i slaskhon innan hon sen sköljer dem under det rinnande vattnet. Inte minst för att slaskhon, även om den är rengjord ju är en av de större bakteriehärdarna i ett hem och dels för att hon i den hanteringen pajar ungefär ett par dricksglas i månaden, kantstöter tallrikar, kaffemuggar etc.

Har märkt att alla thailändskor i bekantskapskretsen gör på samma sätt när de diskar här hos oss vid gemensamma middagar och dylikt. Vilket för övrigt liknar det sätt att diska man ser i Thailand där man diskar i en balja med diskvatten och sedan lägger över det färdigdiskade i en renvattenbalja intill... som töms till diskställ när allt är diskat och ligger på hög i renvattenbaljan.

 

Själv diskar och sköljer jag ett glas i taget och lägger i diskställ och har inte pajat ett enda glas sen frugan flyttade till Sverige. Har försökt påpeka systemfelet med hennes diskning men då säger det bara klick i luren mitt i min mening. ;)

Av ekonomiska skäl så sköter jag disken(oxå)Har samma problem som Kim,kan det bero på att de är från samma by  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma problem här. Skåp och lådor framförallt aldrig helt stängda

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man dra slutsatsen att svensk man med thaifru inte har de skarpaste knivarna i lådan

:-)

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man dra slutsatsen att svensk man med thaifru inte har de skarpaste knivarna i lådan

:-)

Enis

Det där med hög IQ är överskattat.

 

Va e de för fel på dum, snäll och kåt!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med hög IQ är överskattat.

 

Va e de för fel på dum, snäll och kåt!

Talar du om dig själv eller..

Link to comment
Dela på andra sajter

Talar du om dig själv eller..

Ja, en förutsättning om man ska trivas i Pattis. :crazy:

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan denna hade man nog varit ruinerad, om man skulle ha behövt köpa nya varje gång eggen blivit sönderhackad...

 

post-7126-0-90754700-1392141209.jpg

 

post-7126-0-96786900-1392141221.jpg

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni problem med att alla knivar har avbruten eller böjd spets ?

Jo, vete tusan hur de lyckas med detta?

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, vete tusan hur de lyckas med detta?

 

Mvh. borje222

 

Man öppnar konservburkar med dom.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man öppnar konservburkar med dom.

Jo, i Thailand, men här hemma tror jag ej det...men vad vet jag vad som händer, när cirkusen drar igång... :swoon:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...