Jump to content
IGNORERAD

Era fruar / flickvänner och våra knivar


borje222

Recommended Posts

Nu är det väl inte så allvarligt som titeln låter, men ett återkommande problem vårt kök är att frugan inte har en aning om hur man hanterar en kökskniv! Hon har inte förstått att det är skillnad på hammare, yxa eller kniv...har kommit på henne ett antal ggr. med att hacka benbitar med de finaste kockknivar...Och då vet ju alla vad som händer...

Nu har jag skällt på henne så många ggr. så jag har beslutat att vi har skilda knivar, hennes och mina...

Ja, nu är väl detta ett typiskt i-lands problem, men det vore kul att veta hur ni löst det där ute i stugorna :)

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • borje222

    12

  • faranggirl

    9

  • Odin

    8

  • måne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Haha jojo hade en lektion i hantera knivar och som du skrev

mina å dina knivar blev resutatet

Men jag är nöjd å gumman är nöjd  :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det väl inte så allvarligt som titeln låter, men ett återkommande problem vårt kök är att frugan inte har en aning om hur man hanterar en kökskniv! Hon har inte förstått att det är skillnad på hammare, yxa eller kniv...har kommit på henne ett antal ggr. med att hacka benbitar med de finaste kockknivar...Och då vet ju alla vad som händer...

Nu har jag skällt på henne så många ggr. så jag har beslutat att vi har skilda knivar, hennes och mina...

Ja, nu är väl detta ett typiskt i-lands problem, men det vore kul att veta hur ni löst det där ute i stugorna :)

 

Mvh. borje222

Vi har köpt en slipmaskin

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

När det lagas thaimat är det mannen som jobbar i köket. Han är välorienterad bland knivar och yxor och är en jävel på att vässa dem  :_russian:

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Link to comment
Dela på andra sajter

När det lagas thaimat är det mannen som jobbar i köket. Han är välorienterad bland knivar och yxor och är en jävel på att vässa dem  :_russian:

Betvivlar jag inte, han var ju man...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Betvivlar jag inte, han var ju man...

 

Mvh. borje222

Fast mina knivar får han fan inte slipa, för då blir det ju inget kvar av dem till slut ;) Men det jag är mest förundrad över är hur thailändarna använder den lilla kniven mest som en förlängning av fingret... hur fan håller de i den då..?

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag körde med den metod som svider mest för tirack.

Åkte till Ikea å köpte 0188022_PE340943_S3.JPGsom hon fick betala :y2:

Samt att hon fick betala slipningen på de knivar som gick att rädda.

 

/PK tre

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Min tjej behandlar knivar väldigt bra och slipar dom väldigt bra. Men vad jag irerterar mig på att hon inte stänger köksdörrar och köksskåp efter sig. Det får jag göra varje gång efter henne. Har påtalat det för henne men det hjälper inte, varför vet jag inte.

 

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Min tjej behandlar knivar väldigt bra och slipar dom väldigt bra. Men vad jag irerterar mig på att hon inte stänger köksdörrar och köksskåp efter sig. Det får jag göra varje gång efter henne. Har påtalat det för henne men det hjälper inte, varför vet jag inte.

 

MVH

Sakaeo

Mitt ex hade svårt att fatta att vi inte hade svängdörrar, självstängande luckor och lådor. Han kunde konsten att irritera mig... 

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt ex hade svårt att fatta att vi inte hade svängdörrar, självstängande luckor och lådor. Han kunde konsten att irritera mig... 

Kanske ska tillägga att han är svensk.

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det något som heter svensk nu för tiden? :ahh:

Ja, om hen har åkt tunnelbana...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om hen har åkt tunnelbana...

Skönt! Då räknas jag också som en svensk då, har faktiskt åkt röda linjen från Alby till T-centralen en gång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om hen har åkt tunnelbana...

JOmenserrö då e han svensk  :pilot:

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det väl inte så allvarligt som titeln låter, men ett återkommande problem vårt kök är att frugan inte har en aning om hur man hanterar en kökskniv! Hon har inte förstått att det är skillnad på hammare, yxa eller kniv...har kommit på henne ett antal ggr. med att hacka benbitar med de finaste kockknivar...Och då vet ju alla vad som händer...

Nu har jag skällt på henne så många ggr. så jag har beslutat att vi har skilda knivar, hennes och mina...

Ja, nu är väl detta ett typiskt i-lands problem, men det vore kul att veta hur ni löst det där ute i stugorna :)

 

Mvh. borje222

mitt problem med frugan är ju när hon skär med den, står med telefon i högsta beredskap  för att slå 112? o ett stort jävla plåster i beredskap för att se om hon får behålla sin små fingrar, :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har köpt en slipmaskin

 

Jo, vattenslipen i garaget besöker jag ofta, allt för ofta...

Där i mellan bryner jag mer än jag skär...

 

post-7126-0-09479500-1391889727_thumb.jp

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej svårt att förstå Thaitjejer och deras tankegång. Man vet inte vad som är normalt för dem. Det kan explodera när som helst och man förstår inget.

Ett exempel jag var dålig i magen , hon hade lagat mat till mig innan hon gick till jobbet. När hon kom hem hade jag inte ätit upp maten hon lagat för jag hade ont i magen, då bröt atombomben ut, hon kastade maten och sa att hon ska inte laga nån mer mat till mig för att jag inte gillar hennes mat hon lagar. Jag kan gå till Korvkiosken eller till MC Donalds och äta. Hur man en gör blir det fel. Ändå vet man när bomben ska explodera, men vad ska man göra, fast man har handlat normalt tycker man. Annars är det Jätte Bra. Ha det bra alla.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det något som heter svensk nu för tiden? :ahh:

 

Jorå, antingen är Du etnisk svensk, erller så är Du andra genarationens invandrarsvensk, eller så är Du nyanländ svensk. Det blir Du så fort Du kommer hit och gör Du inte det så är Du oanländ svensk...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej svårt att förstå Thaitjejer och deras tankegång. Man vet inte vad som är normalt för dem. Det kan explodera när som helst och man förstår inget.

Ett exempel jag var dålig i magen , hon hade lagat mat till mig innan hon gick till jobbet. När hon kom hem hade jag inte ätit upp maten hon lagat för jag hade ont i magen, då bröt atombomben ut, hon kastade maten och sa att hon ska inte laga nån mer mat till mig för att jag inte gillar hennes mat hon lagar. Jag kan gå till Korvkiosken eller till MC Donalds och äta. Hur man en gör blir det fel. Ändå vet man när bomben ska explodera, men vad ska man göra, fast man har handlat normalt tycker man. Annars är det Jätte Bra. Ha det bra alla.

MVH

Sakaeo

Hahaha, det där är väl ganska normalt. Thai vet att vi har annan matkultur än dem och att vi inte tycker om ALLT de lagar och äter själva. Det kan också vara så att de lagar "vår" mat och tror att de totalt misslyckats. Ett litet tips. Spar det i kylen eller lägg det i en lunchlåda och ta med till jobbet. Förklara också på ett bra sätt att du inte klarar äta för att du är dålig. Och sitt då för sjutton inte och proppa i dig en massa annat.

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå, antingen är Du etnisk svensk, erller så är Du andra genarationens invandrarsvensk, eller så är Du nyanländ svensk. Det blir Du så fort Du kommer hit och gör Du inte det så är Du oanländ svensk...

Men född i Sverige av svenska föräldrar som också har svenska föräldrar som även de har svenska föräldrar osv osv osv, så då borde han ju anses vara svensk... eller?

  :whoco5:

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som retar mig mest är att hitta knivarna överallt. I växthuset eller landet eller vedförrådet. Dom bästa köttknivarna ???  ???  :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jippieykayjej- mtf ..äntligen en sak som inte stämmer in på frugan..

 

Nej, hon är jävligt rädd om global knivarna, inga jävla yxhugg och dom slipas oftare av henne än mig :) .

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om hen har åkt tunnelbana...

Jahopp,då var man inte Svensk längre.. :(

 

Men en glad bonnläpp kan man ju vara ändå!  Heja Frölunda,nu kör vi..

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...