Jump to content
IGNORERAD

Era fruar / flickvänner och våra knivar


borje222

Recommended Posts

Jahopp,då var man inte Svensk längre.. :(

 

Men en glad bonnläpp kan man ju vara ändå!  Heja Frölunda,nu kör vi..

Du är ju indian...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • borje222

    12

  • faranggirl

    9

  • Odin

    8

  • måne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så fort frugan plockar fram kniven så pratar hon om PET och HAM

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fort frugan plockar fram kniven så pratar hon om PET och HAM

Kikyat ham...?  (ursäkta stavningen) :crazy:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Jippieykayjej- mtf ..äntligen en sak som inte stämmer in på frugan..

 

Nej, hon är jävligt rädd om global knivarna, inga jävla yxhugg och dom slipas oftare av henne än mig :) .

 

Nää här kastas alla knivar in i diskmaskinen i ett knippe. Å när man inte klarar av att skiva gurka så slipar jag dom. Men då blir hon förbannad på mej?? -Det gör ont i tänderna säger hon???

Tilläggas bör, att hon rör fan inte mina jaktnivar... Av förklarliga anledningar...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nää här kastas alla knivar in i diskmaskinen i ett knippe. Å när man inte klarar av att skiva gurka så slipar jag dom. Men då blir hon förbannad på mej?? -Det gör ont i tänderna säger hon???

Tilläggas bör, att hon rör fan inte mina jaktnivar... Av förklarliga anledningar...

 

Just det...Då var vi där igen, din gamle trähäst...Dina och hennes knivar... :14:

( Skönt att veta att det inte enbart gäller en stolle som mig själv! :thumbsup: )

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej svårt att förstå Thaitjejer och deras tankegång. Man vet inte vad som är normalt för dem. Det kan explodera när som helst och man förstår inget.

Ett exempel jag var dålig i magen , hon hade lagat mat till mig innan hon gick till jobbet. När hon kom hem hade jag inte ätit upp maten hon lagat för jag hade ont i magen, då bröt atombomben ut, hon kastade maten och sa att hon ska inte laga nån mer mat till mig för att jag inte gillar hennes mat hon lagar. Jag kan gå till Korvkiosken eller till MC Donalds och äta. Hur man en gör blir det fel. Ändå vet man när bomben ska explodera, men vad ska man göra, fast man har handlat normalt tycker man. Annars är det Jätte Bra. Ha det bra alla.

MVH

Sakaeo

Ja det där känner man igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det...Då var vi där igen, din gamle trähäst...Dina och hennes knivar... :14:

( Skönt att veta att det inte enbart gäller en stolle som mig själv! :thumbsup: )

 

Mvh. borje222

Det är korrekt uppfattat, - dom knivar som sitter i mitt bälte på jaktbyxorna rör du inte,OK?  Lite surt va det först efter jag sa det, men nu rör hon inte dom, å jag vet att hon fattar varför..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är korrekt uppfattat, - dom knivar som sitter i mitt bälte på jaktbyxorna rör du inte,OK?  Lite surt va det först efter jag sa det, men nu rör hon inte dom, å jag vet att hon fattar varför..

ta och kamma till dig nu din enrisbuske, :crazy: klockan är mycket nu,

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är korrekt uppfattat, - dom knivar som sitter i mitt bälte på jaktbyxorna rör du inte,OK?  Lite surt va det först efter jag sa det, men nu rör hon inte dom, å jag vet att hon fattar varför..

Helt rätt Odin...Allt under bältet får hon ej röra...? ( Ha, ha...jag bara jävlas lite... kryp till kojs nu )

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

I stan så är detta de mest använda. En chroma Porsche, en Sabatier. En WMF och en Dreizack. På landet ligger det några ännu bättre men min fru är rädd om dom alla och att sätta sådana begränsningar som att hon inte får använda dem skulle jag aldrig drömma om. negaty2y.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Men född i Sverige av svenska föräldrar som också har svenska föräldrar som även de har svenska föräldrar osv osv osv, så då borde han ju anses vara svensk... eller?

  :whoco5:

Ja! Om du åkt tunnelbana i Sverige... Fråga Åsa Romson. Så i denna fråga e jag tysk/engelsk/jänke. Men inte svensk.

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Min bästa kniv har min Farfar tillverkat under kriget lövtunn i äkta kolstål..

          post-5021-0-00825700-1391900085_thumb.jp

 

                      post-5021-0-24958800-1391900125_thumb.jp

 

FF

 

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt Odin...Allt under bältet får hon ej röra...? ( Ha, ha...jag bara jävlas lite... kryp till kojs nu )

 

Mvh. borje222

Va..har hon ringt till dej å tjatat åxå?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här vare många fruntimmer som diskuterar köksredskap, själv bryr jag mig inte så mycket bara middagen står på bordet när jag kommer hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men född i Sverige av svenska föräldrar som också har svenska föräldrar som även de har svenska föräldrar osv osv osv, så då borde han ju anses vara svensk... eller?

  :whoco5:

Naturligtvis! Alla människor är svenskar, har dom nyss kommit hit direkt från öknen är dom "nyanlända svenskar" och vill dom komma hit är dom ännu "oanlända svenskar". Alla är svenskar i dag - fråga Ullenhag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis! Alla människor är svenskar, har dom nyss kommit hit direkt från öknen är dom "nyanlända svenskar" och vill dom komma hit är dom ännu "oanlända svenskar". Alla är svenskar i dag - fråga Ullenhag!

Ja den var bra.. Oanländ Svensk  :D

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här vare många fruntimmer som diskuterar köksredskap, själv bryr jag mig inte så mycket bara middagen står på bordet när jag kommer hem.

Knivarna ska ju användas, för mig är det inte något större problem. Att maten ska stå på bordet håller jag ju med dig om, konstigt vore det annars.

Det som irriterar mig mest är att så fort frugan ser ett köttstycke ska det sönderdelas i små köttflisor. Som tur är blir det inte lappskojs av småflisorna. Fast nån gång hade det ju varit skoj med lappskojs, som omväxling till thaislafset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knivarna ska ju användas, för mig är det inte något större problem. Att maten ska stå på bordet håller jag ju med dig om, konstigt vore det annars.

Det som irriterar mig mest är att så fort frugan ser ett köttstycke ska det sönderdelas i små köttflisor. Som tur är blir det inte lappskojs av småflisorna. Fast nån gång hade det ju varit skoj med lappskojs, som omväxling till thaislafset.

 

Ja, traditionen påbjuder att allt skall ätas med sked. Kniv och gaffel är helt onödiga redskap

Link to comment
Dela på andra sajter

Knivarna ska ju användas, för mig är det inte något större problem. Att maten ska stå på bordet håller jag ju med dig om, konstigt vore det annars.

Det som irriterar mig mest är att så fort frugan ser ett köttstycke ska det sönderdelas i små köttflisor. Som tur är blir det inte lappskojs av småflisorna. Fast nån gång hade det ju varit skoj med lappskojs, som omväxling till thaislafset.

 

Ja man blir inte så jäkla glad när man hittar sina surt förvärvade Älgfieér i kebabformat liggande i torkad Chilli...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Min tjej behandlar knivar väldigt bra och slipar dom väldigt bra. Men vad jag irerterar mig på att hon inte stänger köksdörrar och köksskåp efter sig. Det får jag göra varje gång efter henne. Har påtalat det för henne men det hjälper inte, varför vet jag inte.

 

MVH

Sakaeo

Själv när vi flyttade in I ny lägenhet så bar jag upp köksdörren  och vardagsrumsdörren upp till vinden för de gör ingen nytta då de alltid är öppna och tar utrymme.

 

 

Skulle det strula till sig med knivar så öppnar jag ett nytt paket kvalitetsknivar som man fått genom premunationer av ett och annat.

Köksområdet är hennes domäner och knivarna har klarat sig förhållandesvis bra.

En del är slöa men nämner det inte för då får slöa jag jobba.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, traditionen påbjuder att allt skall ätas med sked. Kniv och gaffel är helt onödiga redskap

Om vi undantar rissoppa förstås, den ska naturligtvis ätas med pinnar.

Det gäller förmodligen att fylla ut tiden så att man kan dryga ut dygnets alla timmar så att de räcker både för att äta och sova utan allt för mycket dödtid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man blir inte så jäkla glad när man hittar sina surt förvärvade Älgfieér i kebabformat liggande i torkad Chilli...

Som tur är köper frugan egna knivar samt slipar dom själva också. Älgfileerna klarar sig också sedan frugan lärt sig att laga till tjärknul.

Fast det klart i vissa fall stryker tjälknulen med och blir sönderdelad efter tillagningen och fortsätter sitt värv som jam nöa. Vilket jag äter med förtjusning.

 

En annan får vara glad att man överhuvudtaget får gå in i köket för att äta. Att göra någon matlagning får man försöka sig på i lönndom. Vilket många är tacksamma för. Nu blir det svårare och svårare att överhuvudtaget ta sig in i köket. Frugan har någon slags fetish för kastruller. Förrådet är fullt sedan länge, och nu börjar kastrullstaplarna i köket växa på höjden. Min gamla gjutjärnsstekpanna har sedan länge blivit förpassad till de sälla jaktmarkerna. Så numera ryker en teflonstekpanna varje gång som ris, citrongräs eller chilli ska torkas/brännas. Att hitta en stekpanna med plan botten brukar oftast sluta med att man ger upp efter att ha kastat de stekpannor som teflonen är sönderbränd på.

 

Detta stekpannehelvete upplever jag som ett långt mycket större och farligare problem än knivförstörelsen.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv när vi flyttade in I ny lägenhet så bar jag upp köksdörren  och vardagsrumsdörren upp till vinden för de gör ingen nytta då de alltid är öppna och tar utrymme.

 

Verkar som du inte har problem med att det ska brännas surfisk hemma hos dig. Visserligen så finns det väl inga dörrar i världen som står emot den lukten utan det är bara att hoppas att det inte sker alltför frekvent. Någon enstaka gång har det väl inträffat att frugan har brännt surfisk när någon kompis är på besök, fast det händer inte varje år. Eller också har hon lärt sig så mycket att lukten inte uppskattas av annat än thailändare och gör det i smyg när jag är borta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...