Jump to content
IGNORERAD

Köra MC i Sverige på Thaikörkort

Surin P3

Recommended Posts

• Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Surin P3

10

• Nicholas

7

• Stickan

4

• PETCHABUN

3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nästa gång jag torskar lappen så utvandrar jag med.

Det hjälper ju inte.

För övrigt så har jag varit av med körkortet 2 ggr.

Första gången en liten fortkörning en vecka efter min prövotid gått ut år 1993.

Andra gången för fortkörning 77 km/h på 70-väg, precis innan den förlängda prövotiden gått ut.

Det var en nitisk polis, det. Hoppade fram ur en buske på väg hem ifrån jobbet i Storvik. 

Jag tyckte inte alls han var rolig.

Dela på andra sajter

Har kört I sverige med både svenskt o thailänskt körkort hur blir det nu då kommer svenska eller thailänska polisen o Banka in pannbenet på mig nu eller ???!!!!

För mycket är lagom

Dela på andra sajter

hur svår kan det vara att läsa texten från körkortsportalen?

Körkort från länder utanför EES

För att ett körkort som är utfärdat i en stat utanför EES ska vara giltigt i Sverige, måste det vara giltigt i det land där det har utfärdats, och inte ha bytts ut mot ett svenskt. Körkortet är inte giltigt i Sverige om du varit folkbokförd sedan mer än ett år.

Körkortet ska vara utformat enligt internationella överenskommelser (konventionerna 1949 och 1968 om vägtrafik).
Om körkortet inte är utformat enligt de reglerna och inte heller är skrivet på engelska, tyska eller franska, gäller det bara tillsammans med en bestyrkt översättning.
Översättningen ska vara på engelska, tyska, franska, svenska, danska eller norska. Om det inte finns något foto på körkortet gäller det bara tillsammans med en identitetshandling med foto.

Nej P3 behöver inget internationellt körkort i Sverige. Och det thailänska körkortet behöver inte vara på engelska. Han behöver bara en bestyrkt översättning av det thailänska dito.

P3 får köra tung MC i Sverige eftersom han inte är eller vari folkbokförd här och heller inte har ett svenskt körkort för tung MC.

Hur svår kan det vara för MPR-folket att läsa innantill?

Stickan

Inte för dum för att förstå!

Dela på andra sajter

Salig svågers hadde A kort i Thailand , flyttade till Svedala och bytte, då fick han B  :14:

Du är nog inte riktigt sanningenlig nu! I vart fall inte i närtid eftersom man inte kan byta ett thailänskt körkort mot ett svenskt.

Stickan

Dela på andra sajter

Du är nog inte riktigt sanningenlig nu! I vart fall inte i närtid eftersom man inte kan byta ett thailänskt körkort mot ett svenskt.

Jaså, detta vart i slutet på 80-talet.- Änkan hans har säkert hans körkort kvar, jomän .- Så kan det gå :14:

Dela på andra sajter

Blir nog en grovis på det där.

Grov olovlig körning.

"Olovlig körning" gäller bara första gången. Allt därefter är "Grov olovlig körning".

Spara mailet ifall Harry Haffa inte fick sig nåt av frugan helgen innan han stoppar dig...

Dela på andra sajter

Jaså, detta vart i slutet på 80-talet.- Änkan hans har säkert hans körkort kvar, jomän .- Så kan det gå :14:

Jag kallar inte slutet på 80-talet för närtid. Nu går det inte!

Stickan

Dela på andra sajter

hur svår kan det vara att läsa texten från körkortsportalen?

P3 får köra tung MC i Sverige eftersom han inte är eller vari folkbokförd här och heller inte har ett svenskt körkort för tung MC.

Hur svår kan det vara för MPR-folket att läsa innantill?

P3 har ju vari folkbokförd här, så då får han alltså inte köra här då menar du?

Att dessutom insinuera att han skulle vara lite korkad är ju inte särskilt klädsamt.

Dela på andra sajter

P3 har ju vari folkbokförd här, så då får han alltså inte köra här då menar du?

Att dessutom insinuera att han skulle vara lite korkad är ju inte särskilt klädsamt.

P3 har inte varit folkbokförd här det senaste året. Dessutom har han aldrig haft ett svenskt körkort på tung MC och har följdaktligen ejj heller fått något sådant indraget.

Då får han köra på sitt thailänska körkort som vilken thai som helst.

Att inte du förstod det har inget med träslaget i P3:s huvud att göra, snarare ditt.

Stickan

Dela på andra sajter

P3 har inte varit folkbokförd här det senaste året. Dessutom har han aldrig haft ett svenskt körkort på tung MC och har följdaktligen ejj heller fått något sådant indraget.

Då får han köra på sitt thailänska körkort som vilken thai som helst.

Att inte du förstod det har inget med träslaget i P3:s huvud att göra, snarare ditt.

Varför skriver du då att han inte vari när han faktiskt vari, säkrast är nog att lita på myndigheten än någon som inte vet om han vari fast han faktiskt vari det han nu vari.

Dela på andra sajter

Jag inser nu att mitt svenska körkort är mer en belastning än en tillgång.

Utskriven med Thai - kort borde man kunna dundra runt fritt.

Kan man avsäga sig svenska behörigheter?

Dela på andra sajter

Jag inser nu att mitt svenska körkort är mer en belastning än en tillgång.

Utskriven med Thai - kort borde man kunna dundra runt fritt.

Kan man avsäga sig svenska behörigheter?

Fick papper i förrgår om att förnya mitt svenska körkort, med en liten anvisning på baksidan.

post-7126-0-56474300-1391894782_thumb.jp

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Jag kallar inte slutet på 80-talet för närtid. Nu går det inte!

Jag minns den ljuva tiden, jag minns den som igår.- :brunett::wub:

Dela på andra sajter

Fick papper i förrgår om att förnya mitt svenska körkort, med en liten anvisning på baksidan.

attachicon.gifDSC09843.JPG

Mvh. borje222

Han på broschyren sitter väl inne ???:ahh:

Dela på andra sajter

• 3 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...