Nicholas Inlagd Februari 7, 2014 Dela Inlagd Februari 7, 2014 Hoppsan... Svaret kom fortare än 200 km/h Nästa gång jag torskar lappen så utvandrar jag med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 7, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Februari 7, 2014 Nästa gång jag torskar lappen så utvandrar jag med. Det hjälper ju inte. För övrigt så har jag varit av med körkortet 2 ggr. Första gången en liten fortkörning en vecka efter min prövotid gått ut år 1993. Andra gången för fortkörning 77 km/h på 70-väg, precis innan den förlängda prövotiden gått ut. Det var en nitisk polis, det. Hoppade fram ur en buske på väg hem ifrån jobbet i Storvik. Jag tyckte inte alls han var rolig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
piloten66 Inlagd Februari 7, 2014 Dela Inlagd Februari 7, 2014 Har kört I sverige med både svenskt o thailänskt körkort hur blir det nu då kommer svenska eller thailänska polisen o Banka in pannbenet på mig nu eller !!!! För mycket är lagom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd Februari 7, 2014 Dela Inlagd Februari 7, 2014 hur svår kan det vara att läsa texten från körkortsportalen? Körkort från länder utanför EES För att ett körkort som är utfärdat i en stat utanför EES ska vara giltigt i Sverige, måste det vara giltigt i det land där det har utfärdats, och inte ha bytts ut mot ett svenskt. Körkortet är inte giltigt i Sverige om du varit folkbokförd sedan mer än ett år. Körkortet ska vara utformat enligt internationella överenskommelser (konventionerna 1949 och 1968 om vägtrafik). Om körkortet inte är utformat enligt de reglerna och inte heller är skrivet på engelska, tyska eller franska, gäller det bara tillsammans med en bestyrkt översättning. Översättningen ska vara på engelska, tyska, franska, svenska, danska eller norska. Om det inte finns något foto på körkortet gäller det bara tillsammans med en identitetshandling med foto. Nej P3 behöver inget internationellt körkort i Sverige. Och det thailänska körkortet behöver inte vara på engelska. Han behöver bara en bestyrkt översättning av det thailänska dito. P3 får köra tung MC i Sverige eftersom han inte är eller vari folkbokförd här och heller inte har ett svenskt körkort för tung MC. Hur svår kan det vara för MPR-folket att läsa innantill? Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 7, 2014 Dela Inlagd Februari 7, 2014 Salig svågers hadde A kort i Thailand , flyttade till Svedala och bytte, då fick han B Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd Februari 7, 2014 Dela Inlagd Februari 7, 2014 Salig svågers hadde A kort i Thailand , flyttade till Svedala och bytte, då fick han B Du är nog inte riktigt sanningenlig nu! I vart fall inte i närtid eftersom man inte kan byta ett thailänskt körkort mot ett svenskt. Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 7, 2014 Dela Inlagd Februari 7, 2014 Du är nog inte riktigt sanningenlig nu! I vart fall inte i närtid eftersom man inte kan byta ett thailänskt körkort mot ett svenskt. Jaså, detta vart i slutet på 80-talet.- Änkan hans har säkert hans körkort kvar, jomän .- Så kan det gå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Februari 7, 2014 Dela Inlagd Februari 7, 2014 Blir nog en grovis på det där. Grov olovlig körning. "Olovlig körning" gäller bara första gången. Allt därefter är "Grov olovlig körning". Spara mailet ifall Harry Haffa inte fick sig nåt av frugan helgen innan han stoppar dig... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd Februari 8, 2014 Dela Inlagd Februari 8, 2014 Jaså, detta vart i slutet på 80-talet.- Änkan hans har säkert hans körkort kvar, jomän .- Så kan det gå Jag kallar inte slutet på 80-talet för närtid. Nu går det inte! Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Februari 8, 2014 Dela Inlagd Februari 8, 2014 hur svår kan det vara att läsa texten från körkortsportalen? P3 får köra tung MC i Sverige eftersom han inte är eller vari folkbokförd här och heller inte har ett svenskt körkort för tung MC. Hur svår kan det vara för MPR-folket att läsa innantill? P3 har ju vari folkbokförd här, så då får han alltså inte köra här då menar du? Att dessutom insinuera att han skulle vara lite korkad är ju inte särskilt klädsamt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd Februari 8, 2014 Dela Inlagd Februari 8, 2014 P3 har ju vari folkbokförd här, så då får han alltså inte köra här då menar du? Att dessutom insinuera att han skulle vara lite korkad är ju inte särskilt klädsamt. P3 har inte varit folkbokförd här det senaste året. Dessutom har han aldrig haft ett svenskt körkort på tung MC och har följdaktligen ejj heller fått något sådant indraget. Då får han köra på sitt thailänska körkort som vilken thai som helst. Att inte du förstod det har inget med träslaget i P3:s huvud att göra, snarare ditt. Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Februari 8, 2014 Dela Inlagd Februari 8, 2014 P3 har inte varit folkbokförd här det senaste året. Dessutom har han aldrig haft ett svenskt körkort på tung MC och har följdaktligen ejj heller fått något sådant indraget. Då får han köra på sitt thailänska körkort som vilken thai som helst. Att inte du förstod det har inget med träslaget i P3:s huvud att göra, snarare ditt. Varför skriver du då att han inte vari när han faktiskt vari, säkrast är nog att lita på myndigheten än någon som inte vet om han vari fast han faktiskt vari det han nu vari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 8, 2014 Dela Inlagd Februari 8, 2014 Jag inser nu att mitt svenska körkort är mer en belastning än en tillgång. Utskriven med Thai - kort borde man kunna dundra runt fritt. Kan man avsäga sig svenska behörigheter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Februari 8, 2014 Dela Inlagd Februari 8, 2014 Jag inser nu att mitt svenska körkort är mer en belastning än en tillgång. Utskriven med Thai - kort borde man kunna dundra runt fritt. Kan man avsäga sig svenska behörigheter? Fick papper i förrgår om att förnya mitt svenska körkort, med en liten anvisning på baksidan. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 9, 2014 Dela Inlagd Februari 9, 2014 Jag kallar inte slutet på 80-talet för närtid. Nu går det inte! Jag minns den ljuva tiden, jag minns den som igår.- Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 9, 2014 Dela Inlagd Februari 9, 2014 Fick papper i förrgår om att förnya mitt svenska körkort, med en liten anvisning på baksidan. DSC09843.JPG Mvh. borje222 Han på broschyren sitter väl inne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shovel78 Inlagd Maj 30, 2014 Dela Inlagd Maj 30, 2014 Han på broschyren sitter väl inne John Jonsson?? Nä han är död Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu