Jump to content
IGNORERAD

Förnya 5 årigt körkort i Thailand


Kenneth4618

Recommended Posts

Någon som vet eller kan reda på hur lång tid innan man kan förnya det 5 åriga thaikörkortet när det går ut ?

Mitt går ut 4:e juni 2016

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir nog många varianter på svaren i den här frågan.

När jag skulle förnya mitt forsta gången, det gick ut en måndag så vi åkte dit på fredagen 

fick till svar kom tillbaka på måndag när det gått ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir nog många varianter på svaren i den här frågan.

När jag skulle förnya mitt forsta gången, det gick ut en måndag så vi åkte dit på fredagen 

fick till svar kom tillbaka på måndag när det gått ut.

Då kommer jag att få problem eftersom mitt går ut den 5 december...och det vet ni ju vems födelsedag det är förutom min då.:haha:

Jag har för mig, inte helt 100, men en dag försent kan vara ödestigert!

Ibland är de där extramånaderna man får lite jobbiga att tas med!

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går bra att förnya även tre månader efter utgång, men använd det inte. Eller att det gick förra året i alla fall.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill nog mest veta hur lång tid innan det går ut för det vore trevligt att åka ner Song Kran och då förnya det

Annars får det bli en resa i slutet av maj

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går bra att förnya även tre månader efter utgång, men använd det inte. Eller att det gick förra året i alla fall.

Det gjorde en kompis men då fick han ordna ett intyg hos polisen att han inte varit inblandad i någon olycka.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill nog mest veta hur lång tid innan det går ut för det vore trevligt att åka ner Song Kran och då förnya det

Annars får det bli en resa i slutet av maj

Jag forlängde mitt korkort cirka en vecka innan det gått ut, forklara din situation for dem så ordna de nog till det.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det varierar på var man har fått det utfärdat. Som vanligt i Thailand så verkar det inte finnas några regler som gäller likadant i hela landet, utan lokala avikelser hör till det normala. Kolla alltså med myndigheten där du fick det utfärdat.   :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får nog planera in den 3 juni då den 4:e är på en lördag ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...