Jump to content
IGNORERAD

Matställen, Pattaya


Oregistrerad

Recommended Posts

jag har käkat den buffen säkert 20 ggr och aldrig blivit dålig(och jag har känslig mage för bakterier ) ,det ända som man skulle kunna bli dålig av på den buffen är bean i så fall :ahh:

Klart du har känslig mage, du som är livrädd för konserveringsmedel.  :lol:  :lol:  :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    18

  • Odin

    10

  • ragson

    7

  • Jive

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Klart du har känslig mage, du som är livrädd för konserveringsmedel. :lol::lol::lol:

jag är inte rädd ,men det SMAKAR fan så illa

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste gången jag blev riktigt magsjuk var i Pattis för snart 1.5 år sedan, vet inte var jag fick i mig skiten, men kommer tydligt ihåg att jag skulle träffa 33.an, på en öl, då jag blev tvingad att springa tillbaka till hotellet, och där satt jag i 3 dagar...Tog faktiskt flera månader innan jag hade återhämtat mig helt...

Fy tusan...

 

Mvh. borje222

Åkte på samma i Phi Phi.

Till och med vatten vägrade stanna i magen. Spy och ränneskit samtidigt tills det var tomt och därefter sängläge i flera dagar.

När jag väl fick i mig öl så återhämtade jag mig.

Turistguiden hade hämtat en massa mediciner så de kanske hjälpte till också.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Men prisvärda eller kanske billiga ställen finns väl, i Maha Sarakham käkade jag ju ofta på Big C när vi var där och handlade.

 

Plaststolar och nudelsoppa hittar jag nog själv, men om man nu tar snäppet ovanför dessa läckerheter prismässigt och gärna nära

Central Rd (bara bokat 2 nätter på shagwell, hoppas hitta nån lägenhet i närheten).

 

I Jomtien gick det ju sisådär, speciellt när menyerna var på thailändska och ryska av alla språk.

Gjorde misstaget att köpa kebab (från en vagn) och den var nästan oätlig, tror inte kocken sett en kebeb tidigare.

 

EDIT: För att förtydliga lite, tipset om schizel för 99B var ungefär sånt jag letade efter.

400B för en biff är lite saftigt och 1100B på tok för mycket.

 

Men får jag tag på lite stekt fläsk, löksås och potatis för under 100B så är jag ju jätteglad åxå.

Om du skall bo på Shagwell så har du ett stort bostadsområde rakt över gatan, flera tusen rum och lägenheter.

Billigt, har inte själv bott där men vet att en och annan MPRare brukar bo där.

Maten som du efterfrågar under 100 THB finns nog ingen i närheten, men varför inte testa

999 Steak Corner i bottenvåningen på Big C Extra Pattaya klang. Jag brukar ibland äta där.

Bifogar några bilder med bl.a. menun.

post-3602-0-62930900-1402915086_thumb.jp

post-3602-0-83403300-1402915125_thumb.jp

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag hade hoppats att få svinga en bägare med dej innan jag ikläder mej tagelskjortan, men nej... Jobba...Norge... Bah... Baggarna kan väl klara sej själva för en gångs skull...

Den 28 ska vi ju på grisfest och då lär både ölen och sangrian flöda

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Om du skall bo på Shagwell så har du ett stort bostadsområde rakt över gatan, flera tusen rum och lägenheter.

Billigt, har inte själv bott där men vet att en och annan MPRare brukar bo där.

Maten som du efterfrågar under 100 THB finns nog ingen i närheten, men varför inte testa

999 Steak Corner i bottenvåningen på Big C Extra Pattaya klang. Jag brukar ibland äta där.

Bifogar några bilder med bl.a. menun.

attachicon.gifDSCN2401.JPG

attachicon.gifDSCN2404.JPG

 

Japp, skall kika på lägenheter där mittemot (ett av skälen till valet av hotell, så jag får höra hur det låter innan jag bokar 4v och sen vill jag ju kika på rummet).

 

Perfekt, då blir det att käka på Big C igen, ser ut som om det blir den nya traditionen då vi ofta käkade där i mahasarakam åxå. 4 rätter+2vatten för ett par hundra.

Somtam vareviga dag för tjejen och så blev det fisk ganska ofta. Men jag åt lite mer varierat, eller så varierat det nu kan bli på ett sånt ställe.

 

Finns det flera Big C/Big C extra för jag tyckte mig se en nära Central Rd i alla fall (inte så långt från hotellet) eller om det var ett annat stort varuhus.

Minnet är kort när man vandrar med google streetview, tittar hit och dit och vips så har jag klickat bort mig totalt. 

 

EDIT: Jamen det är nog den jag sett. http://pattayaplaza.com/visiting/big-c-extra-Pattaya-klang/

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 28 ska vi ju på grisfest och då lär både ölen och sangrian flöda

 

Ledsen min vän, då har undertecknad iklätt sej Tagelskjorta... Nästa bira blir när 10Kg är borta... Pust å stön...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ledsen min vän, då har undertecknad iklätt sej Tagelskjorta... Nästa bira blir när 10Kg är borta... Pust å stön...

Ok då bokar jag av er
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Kanske om inte tidigare, till vintern, på något varmt ställe...

 

Mvh. borje222

ja det hoppas jag verkligen ,annars får jag väl sätta mig på tåget ngn lördag och ta en liten miniträff i gävle

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det hoppas jag verkligen ,annars får jag väl sätta mig på tåget ngn lördag och ta en liten miniträff i gävle

 

Inga problem, bara du ger mig ett par dagars förvarning...Så ska vi nog ordna en matbit, och en sängplats, även om jag känner mig lite trångbodd för tillfället med båda ungarna hemflyttade till pappa, finns alltid en bäddsoffa som kan nyttjas.

Annars får vi väl samla ett gäng gubbar, och slå upp ett tält på baksidan, och ha det lite mysigt tillsammans... :14:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Och jag som hoppades på tips om matställen i Pattaya   :)

då får du nog drömma vidare

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan nämnda men kan väl ge tummen upp jag också för:

 

Cabbage & Condoms. Trevlig miljö som gjort för en helkväll. Något nonchalant personal ibland men dom verkar inte överbemannade precis och mycket kunder. Kan vara läge att boka under högsäsong.

Cherrys. Ser mycket dyrare ut än det är. Mycket bra mat.

Two Lions. Bra mat, verkar vara mycket svenska stammisar.

Leng Kee. Mycket billigt och mycket gott.

Kitchen. Fanns iaf i vintras och det var bra. Inte speciellt dyrt heller.

 

Kan lägga till:

Antons. Tysk/thai buffé. Har gått lite upp o ner under åren i utbudet men sist var det riktigt bra igen.

Globetrotter. Bra svensk mat. Camembert med hjortronsylt hittar man ju knappt ens i Sverige längre men han har det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, skall kika på lägenheter där mittemot (ett av skälen till valet av hotell, så jag får höra hur det låter innan jag bokar 4v och sen vill jag ju kika på rummet).

 

Perfekt, då blir det att käka på Big C igen, ser ut som om det blir den nya traditionen då vi ofta käkade där i mahasarakam åxå. 4 rätter+2vatten för ett par hundra. Karat

Somtam vareviga dag för tjejen och så blev det fisk ganska ofta. Men jag åt lite mer varierat, eller så varierat det nu kan bli på ett sånt ställe.

 

Finns det flera Big C/Big C extra för jag tyckte mig se en nära Central Rd i alla fall (inte så långt från hotellet) eller om det var ett annat stort varuhus.

Minnet är kort när man vandrar med google streetview, tittar hit och dit och vips så har jag klickat bort mig totalt. 

 

EDIT: Jamen det är nog den jag sett. http://pattayaplaza.com/visiting/big-c-extra-Pattaya-klang/

 

 

Jag tror att du menar Nirun Condo ca 2000 lgh där.Ett: tips jag tror det är" arounatai soi 2" på hörnet ligger Big Food om du går rakt ner ligger 9 Karat Condo(där finns billiga condo 32 kvm ca 6000Baht) där finns ett ställe vid poolen som har billig och god mat under eller prickar 100 baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...