Jump to content
IGNORERAD

Matställen, Pattaya


Oregistrerad

Recommended Posts

Hit kan man ge tips om bra matställen i Pattaya! Börjar själv med Beefeater på soi Diana inn.

Åt en 400 gramms oxfile (2x200 gr) med ugnspotatis. Väldigt mört och smarrigt, kan rekommendera.

Polaren åt en pepparbiff 200 gr och tyckte mycket om den. Pris 545 THB med ugnspotatis.

Min portion gick på 945 THB och hela middagen, en tiger öl, en irishcoffee, en flaska vatten,

en steak på 200 gr med vitlökspotatis, en till steak på 400 gr med ugnpotatis och kaffe med glass

gick på 1 880 THB totalt alltså ca. 385 SEK Väl prisvärd ++++

 

Min steak på 2x200 gr
post-7521-0-88447900-1391612952.jpg

Pepparsteak 200 gr till ett pris av 545 THB

post-7521-0-34779300-1391612962.jpg

Efterrätt kaffe med glass

post-7521-0-76731700-1391612969.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    18

  • Odin

    10

  • ragson

    7

  • Jive

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ser väldigt gott ut, men stämmer verkligen "grammen" eller är tallrikarna väldigt stora?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Beefeater No 1

 

   / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser väldigt gott ut, men stämmer verkligen "grammen" eller är tallrikarna väldigt stora?

Det tror jag, stället är ju känt bland turister och oftast fullsatt, krävs bordreservation på högsäsongen.

Vikten är ju på råvaran innan stekning så den blir ju mindre vid färdiglagad portion. Mätt blev jag iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att blinka törs jag rekommendera Oh A Harn Thai, se här: http://www.asianfoodtrail.com/2012/10/04/or-ah-harn-thai-restaurant/

 

Hmm... det vattnas i munnen...vet ej om det beror på att jag mindes beer chang kuad jai.

 

Tar den rekommendationen med en nypa salt.

Gillar man Chang, så kan smaklökarna inte fungera på tänkt sätt. :)

 

Men visst kan maten vara god ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar man thaikäk så är Marine restaurant nära walking street ett kanonställe. Samma soi som Blues Factory ligger på.

Alltid fräsch mat och bra kryddat för vettiga pengar. Öppet dygnet runt, kan va ngt förvirrat med notan ibland, men staffen har alltid varit bra att göra med.

 

2 veckor sen med Robban.

post-7490-0-03835800-1391658123_thumb.jp

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kiss Food & Drink. Ligger i hörnet Soi Diana In och 2nd road. Öppet 24 tim.

 

Enkel men god och billig mat, både thai och falangmat!

 

http://th.restaurant.openrice.com/kiss-food/our_branch

vore det inte för alla djäävla försäljare som hela tiden ska försöka kränga allt ifrån klockor till borrmaskiner så skulle det väl funka för en lunch...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kiss Food & Drink. Ligger i hörnet Soi Diana In och 2nd road. Öppet 24 tim.

 

Enkel men god och billig mat, både thai och falangmat!

 

http://th.restaurant.openrice.com/kiss-food/our_branch

 

För alldel men vi som vill ha lite mer än ( Sheep Charley )Stavning, mat.

Finns väl ett antal Thai,Farang ställen på Soi Bukow som är bättrre.

Inte vill man (jag sitta med avgaser i nyllet till måltid)

Nu var jag negativ igen men min åsikt.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid spritt olika åsikter om Kiss food... Själv tycker jag att dom har bra thaimat. Farangmaten - inget vidare. Maten på Beer garden är bättre, och där är definitivt en trevligare miljö också :thumbsup:

 

Jag brukar äta middag på något ställe inne på Central. Favoriterna är Fuji, MK, Sizzler, Zen. Där finns en liten vietnamesisk restaurang på 5:e eller 6:e våningen där det sällan är så mycket folk. Deras beef-sandwich, oh my buddha. Har tagit med två vänner dit, och båda tycker precis som jag att den mackan är den bästa de någonsin ätit.

 

Bild från Fuji. Kalaset gick på runt 1000 baht. Men sen är det kanske inte heller meningen att en person ska äta en "Set-menu" + en tallrik kött själv :)

post-4943-0-01285400-1391698313_thumb.jp

Ändrades av Kajjan
Link to comment
Dela på andra sajter

vore det inte för alla djäävla försäljare som hela tiden ska försöka kränga allt ifrån klockor till borrmaskiner så skulle det väl funka för en lunch...

ja om det är ända stället som är öppet :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Finns ett ställe inne på Royal Garden på vänster sida som är toppen när man kommer in från Second road. Vart där flera gånger och även Thaitjejen har varit nöjd, som inte är vanligt när Farangen får välja mat hak.

 

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

På listan att testa:

Akvavit

Kitchen

Big Horn

Patrick´s steakhouse

 

Condoms & Gabbage soi 4 Pratamnak rekommenderar ja också. Ganska förmånliga priser och vyn är oförglömlig

bästa tiden för middag är vid solnedgången!

post-7521-0-33810100-1391733721_thumb.jp

post-7521-0-76005000-1391733809_thumb.jp

post-7521-0-60805800-1391733845_thumb.jp

post-7521-0-00145300-1391733887_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Mellan bögmassageställena vid TukCom ligger det ett par små franska restauranger som är kanonbra.

De har menyerna på griffeltavlor utanför och en 3-rätters ligger på 260-290 thb. Rekommenderas starkt.

 

Ett annat bra ställe är Cabbage & Condoms längst ute på Pratumnak, bra mat och häftig miljö.

 

Vill man ha högsta klass så är ett besök på Mantra att rekommendera, dyrt men man får käka Khao Pad resten av månaden så går budgeten ihop iaf. Ligger i kurvan där Beach Road börjar, snett emot Thai Airs kontor.

 

Finns en del bra tyska ställen i Naklua, Bei Gerhard på Naklua Beach Road soi 31 och Kleine Heidelberg soi 18 är ett par exempel.

 

Listan kan göras lång, det kommer mera.

Link to comment
Dela på andra sajter

På listan att testa:

Akvavit

Kitchen

Big Horn

Patrick´s steakhouse

 

Condoms & Gabbage soi 4 Pratamnak rekommenderar ja också. Ganska förmånliga priser och vyn är oförglömlig

bästa tiden för middag är vid solnedgången!

Om du menar Kitchen som ligger bredvid Akvavit så tror jag det stängde förra året.

Cabbage and Condoms gillar jag också, dock rekommenderas myggmedel på kvällstid.

Link to comment
Dela på andra sajter

För alldel men vi som vill ha lite mer än ( Sheep Charley )Stavning, mat.

Finns väl ett antal Thai,Farang ställen på Soi Bukow som är bättrre.

Inte vill man (jag sitta med avgaser i nyllet till måltid)

Nu var jag negativ igen men min åsikt.

Menar du att det är mindre med avgaser på Soi Buakhao.

 

Äter ofta hos tysken på Beef Corner Soi Honey, stora portioner bra priser.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att det är mindre med avgaser på Soi Buakhao.

Äter ofta hos tysken på Beef Corner Soi Honey, stora portioner bra priser.

Tycker det är bra priser överlag i Pattaya vitlöksbröd,hummersoppa ,fläskfilé med potatisgratäng,Irish coffee,2 Carlsberg,en gt1200 Baht det är vad bara maten kostar i Sverige på samma typ av restaurang,och mkt hög kvalité på maten på Beefeater Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att det är mindre med avgaser på Soi Buakhao.

 

Äter ofta hos tysken på Beef Corner Soi Honey, stora portioner bra priser.

 

Jag räknar om man sitter inne i Ac restaurang,men det är fortfarande ca lika mycket där om man sitter i gris köken.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen...

 

Salt & Pepper mittemot Mosaik Apartments där...aroi maak maak, och billigt. En fransman som e boss med hustru (thai såklart), han kan även snacka thai.

Mellan bögmassageställena vid TukCom ligger det ett par små franska restauranger som är kanonbra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar den rekommendationen med en nypa salt.

Gillar man Chang, så kan smaklökarna inte fungera på tänkt sätt. :)

 

Men visst kan maten vara god ändå.

Haha... det finns väl inge bättre öl än Chang????

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...