Jump to content
IGNORERAD

Matställen, Pattaya


Oregistrerad

Recommended Posts

Där gick du över gränsen, Odin!

 

Att sprida ett "snack" utan att ha belägg för innehållet kan få väldigt tråkiga konsekvenser för en företagare. Det borde du inse.

 

Lägg av

Du vet lika väl som jag att jag älskar den restaurangen. Men en kompis avrådde mej att ta buffén för att en polare till honom blev matförgiftad efter att ha ätit den. Allvarligare än så är det inte.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    18

  • Odin

    10

  • ragson

    7

  • Jive

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Lägg av

Du vet lika väl som jag att jag älskar den restaurangen. Men en kompis avrådde mej att ta buffén för att en polare till honom blev matförgiftad efter att ha ätit den. Allvarligare än så är det inte.

jag har käkat den buffen säkert 20 ggr och aldrig blivit dålig(och jag har känslig mage för bakterier ) ,det ända som man skulle kunna bli dålig av på den buffen är bean i så fall :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har käkat den buffen säkert 20 ggr och aldrig blivit dålig(och jag har känslig mage för bakterier ) ,det ända som man skulle kunna bli dålig av på den buffen är bean i så fall :ahh:

 

Ja jag vet inte, jag åt nog på den restaurangen 8ggr på dom 6 dagar vi va i Pattis sist.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja jag vet inte, jag åt nog på den restaurangen 8ggr på dom 6 dagar vi va i Pattis sist.

ja om där bäst helt enkelt ,ang buffer ska man akta sig för majonäsröror som står framme i varmen och kolla typ kyckling att det är genomstekt ,men det är väl vanligt bondförnuft :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Risken med att ha en buffé är ju om maten är dålig så blir väldigt många sjuka som äter av den. Det är alltid en risk med buffé. Av nån anledning så har jag en jävla benägenhet att missa buffén på Beefeater. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg av

Du vet lika väl som jag att jag älskar den restaurangen. Men en kompis avrådde mej att ta buffén för att en polare till honom blev matförgiftad efter att ha ätit den. Allvarligare än så är det inte.

Nix! :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var där i våras gick snacket att någon blev magsjuk efter att ha käkat Buffe' där. Så jag (feg som jag är) vågade inte prova.

Men det såg jäkligt gott ut

Intressant detta med magsjuka.

Skitintressant :crazy:

Har man ätit något dåligt kan det ta upp till 36 timmar innan magen ballar ur, ändå skyller man på den restaurang man åt sist.

Tittar jag på hur mycket jag äter när jag bor och tränar i Thailand så är det upp till 6 restauranger på dom 36 timmarna som kan vara boven i dramat.

Därför jag inte anklagar någon restaurang dom gångerna som jag blivit dålig.

Har hört många som skyller på restaurangen som dom käkar kvällsmat på, sen att dom krökat samt käkat suspekt nattamat tänker dom inte på..

Själv tar jag alltid detta med en nypa salt när "någon" har blivit magsjuk ett visst ställe...

 

Bon appetit :thumbsup:

Ändrades av 2much

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant detta med magsjuka.

Skitintressant :crazy:

Har man ätit något dåligt kan det ta upp till 36 timmar innan magen ballar ur, ändå skyller man på den restaurang man åt sist.

Tittar jag på hur mycket jag äter när jag bor och tränar i Thailand så är det upp till 6 restauranger på dom 36 timmarna som kan vara boven i dramat.

Därför jag inte anklagar någon restaurang dom gångerna som jag blivit dålig.

Har hört många som skyller på restaurangen som dom käkar kvällsmat på, sen att dom krökat samt käkat suspekt nattamat tänker dom inte på..

Själv tar jag alltid detta med en nypa salt när "någon" har blivit magsjuk ett visst ställe...

 

Bon appetit :thumbsup:

 

Om man vaknar kl.11 å går ner till en buffén å sen springer hem å spyr så är det ingen tvekan för mej iaf.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix! :)

 

Jävla surgubbe. hehe Gillar dej ändå.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vaknar kl.11 å går ner till en buffén å sen springer hem å spyr så är det ingen tvekan för mej iaf.

Tja, man kanske svalde lite kranvatten när man borstade tänderna, eller så tvättade man inte händerna efter morgonskiten för att sedan slicka fingrarna rena från den smarriga ribsmarinaden, eller nåt...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, man kanske svalde lite kranvatten när man borstade tänderna, eller så tvättade man inte händerna efter morgonskiten för att sedan slicka fingrarna rena från den smarriga ribsmarinaden, eller nåt...

 

Jag har åkt på en sån tokmatförgiftning där nere en gång. Å man vet vad som va fel, jag käkade en grillierad Languster å det dröjde 20 minuter innan jag kaskadspydde över hela second road.

Sen låg jag dubbelvikt på muggen i tre dagar.

 

Restaurangen var Nang nuen i Jomtien (den är borta nu) å jag åkte dit dag fyra å skällde som en bandhund på chefen (som faktiskt berättade att jag inte var ensam) å han erbjöd mej en gratismiddag (som jag avböjde) eller pengarna tbx. 

Jag lät honom behålla stålarna mot ett löfte att han skulle se till att slänga langusterskalen efter varje gäst å inte skölja ur dom å servera en ny stuvning till nästa gäst..

Fan man kan dö av dåliga skaldjur. 

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vaknar kl.11 å går ner till en buffén å sen springer hem å spyr så är det ingen tvekan för mej iaf.

 

Vaknar man kl 11 i Pattaya o spyr, så tror jag det hårbollar denna man spyr...lite för mycket gräs på racerbanan?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

på beach Road mellan norgesoien och soi post office brevid pizza hut

Det sägs att kung Karl-gustav käkat där

Försiktigt där så inte les majestätlagen går in :crazy:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
:police: 

Försiktigt där så inte les majestätlagen går in :crazy:

ja nu stog det ju i svenska pravda att han varit där och ätit efter att ha varit på scoutläger i sattahip

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vaknar kl.11 å går ner till en buffén å sen springer hem å spyr så är det ingen tvekan för mej iaf.

 

Inte mig heller, då skulle man aldrig gått ur sängen från första början.....

Ändrades av 2much

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Men prisvärda eller kanske billiga ställen finns väl, i Maha Sarakham käkade jag ju ofta på Big C när vi var där och handlade.

 

Plaststolar och nudelsoppa hittar jag nog själv, men om man nu tar snäppet ovanför dessa läckerheter prismässigt och gärna nära

Central Rd (bara bokat 2 nätter på shagwell, hoppas hitta nån lägenhet i närheten).

 

I Jomtien gick det ju sisådär, speciellt när menyerna var på thailändska och ryska av alla språk.

Gjorde misstaget att köpa kebab (från en vagn) och den var nästan oätlig, tror inte kocken sett en kebeb tidigare.

 

EDIT: För att förtydliga lite, tipset om schizel för 99B var ungefär sånt jag letade efter.

400B för en biff är lite saftigt och 1100B på tok för mycket.

 

Men får jag tag på lite stekt fläsk, löksås och potatis för under 100B så är jag ju jätteglad åxå.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

[quote name="kitungmakmak" post="949

Men får jag tag på lite stekt fläsk, löksås och potatis för under 100B så är jag ju jätteglad åxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Ja det får nog bli en liten portion i så fall

 

Det var det jag var rädd för... :( Men livets nödtorft måste man ju offra lite för.

 

Dock är tiden när det går att äta och dricka för tusentals battingar över just nu.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Där gick du över gränsen, Odin!

 

Att sprida ett "snack" utan att ha belägg för innehållet kan få väldigt tråkiga konsekvenser för en företagare. Det borde du inse.

Första gången jag blev magsjuk i Thailand var just efter en Mexikansk buffé...

Riktigt djävla illa vart det, antar att en del rätter inte skall ligga framme för länge i värmen?

 

Fast det var inte på Beefeaters, det var i Patong på Phuket.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången jag blev magsjuk i Thailand var just efter en Mexikansk buffé...

Riktigt djävla illa vart det, antar att en del rätter inte skall ligga framme för länge i värmen?

 

Fast det var inte på Beefeaters, det var i Patong på Phuket.

 

 

MVH Tommy

 

Senaste gången jag blev riktigt magsjuk var i Pattis för snart 1.5 år sedan, vet inte var jag fick i mig skiten, men kommer tydligt ihåg att jag skulle träffa 33.an, på en öl, då jag blev tvingad att springa tillbaka till hotellet, och där satt jag i 3 dagar...Tog faktiskt flera månader innan jag hade återhämtat mig helt...

Fy tusan...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Senaste gången jag blev riktigt magsjuk var i Pattis för snart 1.5 år sedan, vet inte var jag fick i mig skiten, men kommer tydligt ihåg att jag skulle träffa 33.an, på en öl, då jag blev tvingad att springa tillbaka till hotellet, och där satt jag i 3 dagar...Tog faktiskt flera månader innan jag hade återhämtat mig helt...

Fy tusan...

Mvh. borje222

Nästa gång får du svälta tills du tagit en öl med mig
Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa gång får du svälta tills du tagit en öl med mig

 

Jag hade hoppats att få svinga en bägare med dej innan jag ikläder mej tagelskjortan, men nej... Jobba...Norge... Bah... Baggarna kan väl klara sej själva för en gångs skull...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa gång får du svälta tills du tagit en öl med mig

 

Kanske om inte tidigare, till vintern, på något varmt ställe...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dom Shweinhaxe? :-P

Tack för en glömd maträtt. Var på Oktoberfestivalen i Munchen `99 och käkade det då. Kom ihåg att det var gött!

 

 

 I så fall finns det 2st Brauhause. Finns en på andra gatan nära soi 7.

 

Edit: Denna tänkte jag på. Kanske inte den som har schweinshaxe...

http://brauhausptt.de.tl/

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett gott råd, ät Thaimat helst ifrån matvagnarna som står längs med gatorna så blir ni inte magsjuka, alltid dagsfärska varor :nyam:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...