Jump to content
IGNORERAD

Matställen, Pattaya


Oregistrerad

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    18

  • Odin

    10

  • ragson

    7

  • Jive

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GreenValley

Vill man äta tysk husmanskost i Jomtien finns det en liten restaurant på soi 5 med det dubbeltydiga namnet "Iss was". Alltså alldeles i närheten av immigrations fastän på den motsatta sidan.

Priserna är modesta för att passa de tysktalande och bofasta stamgästerna som sannerligen är rätt kräsna när det kommer till matens kvalitet.

Dagens rätt innehåller tex. alltid "Wiener Schnitzel" inkl. pommes frites allt. stekpotatis samt bilagor för endast 99 THB och jag kan intyga att portionerna är rikligt tilltagna så att jag egentligen inte borde äta där så ofta med tanke på att hålla min vikt.

Men även om jag tycker om thaimaten för det mesta behöver jag som de flesta farangerna då och då ett kostombyte. Då blir "Iss was" ett naturligt alternativ "på gångavstånd" inte bara för att det finns ett stort antal regionala tyska rätter utöver de vanligaste standardrätterna utan också för att min (thailändska) tjej verkligen uppskattar kvaliten på de thailändska alternativen.

Restaurangen tycks vara väldigt populär så att det ofta är fullsatt kl. 19-20. Undvik gärna denna tid om du vill vara säker på en plats.

//Singha711

Jag håller inte med alls, åt wienerschnitzel där i förra veckan och portionen var inta alls speciellt riklig.

Nu gjorde inte det så mycket eftersom schnitzeln i sig var både torr och tråkig.

Nja, det blir inget mer besök där från min sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett litet favorit ställe som har toppen thaimat. Lite stök från trafiken får man leva med. den ligger efter sukhumvit. Soi Sukhumvit-Pattaya 36/1

https://goo.gl/maps/8VTjh

//Gustav

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

395 baht har jag för mig det kostar.

 

Den är mycket mer än en tacobuffé, det finns potatoskins, ribs, kyckling, Texas Chili, African Chili osv

 

Minst två timmars tupplur rekommenderas efter buffén...

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

395 baht har jag för mig det kostar.

 

Den är mycket mer än en tacobuffé, det finns potatoskins, ribs, kyckling, Texas Chili, African Chili osv

 

Minst två timmars tupplur rekommenderas efter buffén...

 

  / Joe

När jag var där i våras gick snacket att någon blev magsjuk efter att ha käkat Buffe' där. Så jag (feg som jag är) vågade inte prova.

Men det såg jäkligt gott ut

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var där i våras gick snacket att någon blev magsjuk efter att ha käkat Buffe' där. Så jag (feg som jag är) vågade inte prova.

Men det såg jäkligt gott ut

 

Jag vet inget om nån magsjuka, men jag kan bekräfta att buffén är mycket god. Rekommenderar den absolut!

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prisvärt verkar vara nyckelordet.

jaa...vem fan betalar 200 baht för en som tam?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

jaa...vem fan betalar 200 baht för en som tam?

 

Antagligen någon som bryr sig mer om sin hunger är knappa 40 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antagligen någon som bryr sig mer om sin hunger är knappa 40 kronor.

Har aldrig sett någon äta somtam för att bli mätt?

Jo men.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Antagligen någon som bryr sig mer om sin hunger är knappa 40 kronor.

Som tam kostar normalt ca 40 bht annars

Link to comment
Dela på andra sajter

Som tam kostar normalt ca 40 bht annars

 

Jo jag vet att i Thailand är det inte dyrt med denna rätt, men personligen så betalar jag gärna både 40 baht eller 40 kronor för att slippa äta Somtam, gillar thaimat, men Somtam(särskilt med svarta krabbor) är inte min grej.  :)

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag vet att i Thailand är det inte dyrt med denna rätt, men personligen så betalar jag gärna både 40 baht eller 40 kronor för att slippa äta Somtam, gillar thaimat, men Somtam(särskilt med svarta krabbor) är inte min grej. .)

 

Som tham kostar väl cirkus 140Kr. i Sverige...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var där i våras gick snacket att någon blev magsjuk efter att ha käkat Buffe' där. Så jag (feg som jag är) vågade inte prova.

Men det såg jäkligt gott ut

Där gick du över gränsen, Odin!

 

Att sprida ett "snack" utan att ha belägg för innehållet kan få väldigt tråkiga konsekvenser för en företagare. Det borde du inse.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag vet att i Thailand är det inte dyrt med denna rätt, men personligen så betalar jag gärna både 40 baht eller 40 kronor för att slippa äta Somtam, gillar thaimat, men Somtam(särskilt med svarta krabbor) är inte min grej.   :)

 

Det var bara ett exempel med Som tam... Klart att det ska vara prisvärt? Varför betala överpriser?

I swe kostar det självklart mer, men gillar man det så är det väl värt det?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man äta tysk husmanskost i Jomtien finns det en liten restaurant på soi 5 med det dubbeltydiga namnet "Iss was". Alltså alldeles i närheten av immigrations fastän på den motsatta sidan.

Priserna är modesta för att passa de tysktalande och bofasta stamgästerna som sannerligen är rätt kräsna när det kommer till matens kvalitet.

Dagens rätt innehåller tex. alltid "Wiener Schnitzel" inkl. pommes frites allt. stekpotatis samt bilagor för endast 99 THB och jag kan intyga att portionerna är rikligt tilltagna så att jag egentligen inte borde äta där så ofta med tanke på att hålla min vikt.

Men även om jag tycker om thaimaten för det mesta behöver jag som de flesta farangerna då och då ett kostombyte. Då blir "Iss was" ett naturligt alternativ "på gångavstånd" inte bara för att det finns ett stort antal regionala tyska rätter utöver de vanligaste standardrätterna utan också för att min (thailändska) tjej verkligen uppskattar kvaliten på de thailändska alternativen.

Restaurangen tycks vara väldigt populär så att det ofta är fullsatt kl. 19-20. Undvik gärna denna tid om du vill vara säker på en plats.

//Singha711

 

Har dom Shweinhaxe? :-P

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som tham kostar väl cirkus 140Kr. i Sverige...

60kr kostar den på thairestaurang i Kungsbacka, förvisso ingen finare restaurang utan ett enkelt thaiställe.

Tror att alla rätter ligger mellan 55-70kr oavsett om det är take away eller om man äter på restaurangen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom har en jäkligt god Schweinehaxe på Brauhause ( eller vad den heter).

 

Vart ligger det?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

På Restaurang Farang i Sthlm kostar en Som Tam 240 kronor...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart ligger det?

Beach road, inte så långt från soien till Boyz town.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Vart ligger det?

på beach Road mellan norgesoien och soi post office brevid pizza hut

Det sägs att kung Karl-gustav käkat där

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

på beach Road mellan norgesoien och soi post office brevid pizza hut

Det sägs att kung Karl-gustav käkat där

Då finns det fina kaffeflickor där också, eller...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Då finns det fina kaffeflickor där också, eller...

Raggarställe för många ryskor.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag ändå håller på...

Bästa kebaben jag ätit finns på soi LK metro, väggivägg med Sugar Sugar.

Hon kör med lammkött, den med chicken tikka är fantastisk!  :14:

 

post-7490-0-20482300-1402734347_thumb.jp

 

post-7490-0-14105500-1402734217_thumb.jp

 

 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...