Jump to content
IGNORERAD

Matställen, Pattaya


Oregistrerad

Recommended Posts

Goda biffar i Jomtien fås på Nathans för 420b bla med roquefortost.

Mittemot Nathans finns det också en franskägd :buba:  restaurang El Dorado med god Tournedo för endast 280b. :av-109998:

P.S Finns också mycket lammkött :read:  på soi 6 Pattaya

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    18

  • Odin

    10

  • ragson

    7

  • Jive

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Goda biffar i Jomtien fås på Nathans för 420b bla med roquefortost.

Mittemot Nathans finns det också en franskägd :buba: restaurang El Dorado med god Tournedo för endast 280b. :av-109998:

P.S Finns också mycket lammkött :read: på soi 6 Pattaya

Även skräcködlor har jag sett där he he
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen.

Det franska stället på soi postoffice, Riviera, mitt emot Pumpstation, dom har kanonkäk.

Själv äter jag nästan bara thaislafs i Thailand, men prova Riviera.

Fransmän vet vad dom gör när det gäller mat.

 

Jag kan för övrigt inte fatta hur nån kan rekommendera Kiss-restaurangerna,

maten är ju vidrig där, tyvärr hamnar man där ändå ibland p.g.a. att dom har öppet 24/7,

men gott.näää...det tycker jag absolut inte

 

mvh

Ändrades av dandic
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen.

Det franska stället på soi postoffice, Riviera, mitt emot Pumpstation, dom har kanonkäk.

Själv äter jag nästan bara thaislafs i Thailand, men prova Riviera.

Fransmän vet vad dom gör när det gäller mat.

 

Jag kan för övrigt inte fatta hur nån kan rekommendera Kiss-restaurangerna,

maten är ju vidrig där, tyvärr hamnar man där ändå ibland p.g.a. att dom har öppet 24/7,

men gott.näää...det tycker jag absolut inte

 

mvh

Nä det ska vara en jäkla kris innan jag äter där igen...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Two Lions på Pattaya Klang Soi 9

Har nog stans godaste pizzor.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Barbie bar på soi chayapoon har jättebra sapagetti köttfärsås. Tack för tipset Jimmy.

Och det är 2 för en hela dan/kvällen, drickat alltså. :-)

 

Nick gillade verkligen käket!

post-7490-0-79490900-1392185409_thumb.jp

 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner mig tvungen att hålla med Lars12. Sailor Bar har bland den godaste maten, men framförallt blir det billigt också. Beefeater har väldigt gott käk men är 3 till 4 ggr dyrare än Sailor. Vill man äta farangmat regelbundet + är några stycken som man ska pröjsa för blir det rätt kostsamt i längden.

På Sailor kan man lätt bli sittande "några" timmar utan att alla baht flyger sin kos, är i mitt tycke Pattayas mest prisvärde kyffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Two Lions på Pattaya Klang Soi 9

Har nog stans godaste pizzor.

Instämmer helt! Jag och polarn åt Pizza där för 1 1/2 vecka sedan. KANON. Blev serverade av sonen till ägaren. En mycket trevlig Svensk ung grabb.

Hoppas det kommer att gå bra för dom. Lite halvtaskigt läge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer helt! Jag och polarn åt Pizza där för 1 1/2 vecka sedan. KANON. Blev serverade av sonen till ägaren. En mycket trevlig Svensk ung grabb.

Hoppas det kommer att gå bra för dom. Lite halvtaskigt läge.

Det går nog bra för dom mkt gäster varje dag och Anders känner ju massa fastboende faranger efter alla år han bott i Pattaya och dom flesta hittar ju dit eftersom det är skrapis gamla ställe ,Pattaya klang soi 9.kan ju inte vara så svårt att hitta till
Link to comment
Dela på andra sajter

Det går nog bra för dom mkt gäster varje dag och Anders känner ju massa fastboende faranger efter alla år han bott i Pattaya och dom flesta hittar ju dit eftersom det är skrapis gamla ställe ,Pattaya klang soi 9.kan ju inte vara så svårt att hitta till

Jag fick världens utskällning av Thai (Anders fru) för ett tag sedan när jag hade parkerat bilen utanför. Platsen var avsedd för moppar fick jag veta och någon annan plats för bilparkering finns inte i närheten.

Så mej slipper de som gäst.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick världens utskällning av Thai (Anders fru) för ett tag sedan när jag hade parkerat bilen utanför. Platsen var avsedd för moppar fick jag veta och någon annan plats för bilparkering finns inte i närheten.

Så mej slipper de som gäst.

Förstår dig
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Kiss är det enda stället som garanterar rännskita.

Erkki

 

Det kan jag förstå om du ska vara där bak å kyssas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick världens utskällning av Thai (Anders fru) för ett tag sedan när jag hade parkerat bilen utanför. Platsen var avsedd för moppar fick jag veta och någon annan plats för bilparkering finns inte i närheten.

Så mej slipper de som gäst.

Kan bara halla med, det ar en skata utan dess like, staller till konflikter vart hon an kommer, sonen ar val inte den som inte ar varldens smidisaste heller.

Halsningar

Chan2013

Link to comment
Dela på andra sajter

Flaggan brukar ha god och billig husmans eller finns det inte kvar ?

 

Har krogen ett dåligt läge så MÅSTE man ha bra käk och service annars kan man lägga ner på en gång

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Flaggan brukar ha god och billig husmans eller finns det inte kvar ?

Har krogen ett dåligt läge så MÅSTE man ha bra käk och service annars kan man lägga ner på en gång

Finns kvar Kenneth
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tja,

Kiss är det enda stället som garanterar rännskita.

Erkki

Det är även det enda stället jag hittat idag där det inte smygs med några kaffekoppar för att det är buddhadag :)

Link to comment
Dela på andra sajter

handelsresande

Karjala bar hade kanon potatisgratäng det ligger inne på gården bakom S kurvan på soi bukhao. Nu var vi inte där på denna resan så jag hoppas att dom har det än.

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Ja gott är det väl fortfarande, men knappast billigt längre!

 

Tycker priserna går upp med 30 baht för varje gång man besöker stället!

Flaggan brukar ha god och billig husmans eller finns det inte kvar ?

 

Har krogen ett dåligt läge så MÅSTE man ha bra käk och service annars kan man lägga ner på en gång

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai mat brukar jag äta på FRA Pattaya,dålig service men god mat.

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man äta tysk husmanskost i Jomtien finns det en liten restaurant på soi 5 med det dubbeltydiga namnet "Iss was". Alltså alldeles i närheten av immigrations fastän på den motsatta sidan.

Priserna är modesta för att passa de tysktalande och bofasta stamgästerna som sannerligen är rätt kräsna när det kommer till matens kvalitet.

Dagens rätt innehåller tex. alltid "Wiener Schnitzel" inkl. pommes frites allt. stekpotatis samt bilagor för endast 99 THB och jag kan intyga att portionerna är rikligt tilltagna så att jag egentligen inte borde äta där så ofta med tanke på att hålla min vikt.

Men även om jag tycker om thaimaten för det mesta behöver jag som de flesta farangerna då och då ett kostombyte. Då blir "Iss was" ett naturligt alternativ "på gångavstånd" inte bara för att det finns ett stort antal regionala tyska rätter utöver de vanligaste standardrätterna utan också för att min (thailändska) tjej verkligen uppskattar kvaliten på de thailändska alternativen.

Restaurangen tycks vara väldigt populär så att det ofta är fullsatt kl. 19-20. Undvik gärna denna tid om du vill vara säker på en plats.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man äta tysk husmanskost i Jomtien finns det en liten restaurant på soi 5 med det dubbeltydiga namnet "Iss was". Alltså alldeles i närheten av immigrations fastän på den motsatta sidan.

Priserna är modesta för att passa de tysktalande och bofasta stamgästerna som sannerligen är rätt kräsna när det kommer till matens kvalitet.

Dagens rätt innehåller tex. alltid "Wiener Schnitzel" inkl. pommes frites allt. stekpotatis samt bilagor för endast 99 THB och jag kan intyga att portionerna är rikligt tilltagna så att jag egentligen inte borde äta där så ofta med tanke på att hålla min vikt.

Men även om jag tycker om thaimaten för det mesta behöver jag som de flesta farangerna då och då ett kostombyte. Då blir "Iss was" ett naturligt alternativ "på gångavstånd" inte bara för att det finns ett stort antal regionala tyska rätter utöver de vanligaste standardrätterna utan också för att min (thailändska) tjej verkligen uppskattar kvaliten på de thailändska alternativen.

Restaurangen tycks vara väldigt populär så att det ofta är fullsatt kl. 19-20. Undvik gärna denna tid om du vill vara säker på en plats.

//Singha711

schnitzel wiener art ,jo jag såg att du teckna för det he he ,stället ska besökasb
Link to comment
Dela på andra sajter

schnitzel wiener art ,jo jag såg att du teckna för det he he ,stället ska besökasb

 

Dagens Schnitzel på 99 THB är på 100 gr. och den är precis lagom för vad jag mäktar med.

 

Men enligt menyn finns det flera storleksalternativ för att "finsmakarna" inte skall behöva gå halvmätta från det här stället.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...