SWED THAI Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 (ändrad) Visst. Vill bara påpeka att oavsett, så är lagen ganska klar på punkten om just jordbruk och att ett brott mot den lagen i liten skala är väl ungefär som att köra 95 på 90-väg. Ändå fel att rent generellt säga att det är helt ok. Finns fall som visar att det kan hända otrevligheter. Som jag skriver sa säger dom till oss hur Udon Thani provins tolkar fragan. Av eget intresse sa tog jag först upp fragan för att Senare följas av följdfragor fran andra med samma intresse som mig. Herrarna fran Immigrtation var dom 2 högsta cheferna i Udon Thani provins. I din provins kanske dom tolkar det som arbete. Thailand i ett nötskal. Men ända Finns ju en viss osäkerhet ända. Bad Expat Club om dom inte kunde fa allt underskrivet pa svaren pa alla fragor som ställdes denna dag men fick en axelyckning som svar. Mvh. SWED THAI Ändrades Februari 5, 2014 av SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 (ändrad) Skolan är väl gratis om man går kommunalt? Min styvdotter den yngsta 10 år behöver Typ kläder för oss inte gratis. Min styvdotter behöver skol-taxi inte gratis för oss Min stycdotter behöver mat inte gratis för oss Pennos och dyl. inte gratis. Det var ett barn det. Sen den andra dottern. Den äldsta går på typ. gymnasium inte grundskola inte gratis för oss. Samma utgifter fast lite mera som tillkomer. Mvh.Dolle som har råd att betala Ändrades Februari 5, 2014 av Dolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Fattig industriarbetare är nog ganska vanligt i Thailand Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 (ändrad) Du verkar inte förstå hur det fungerar i landet, så jag avstår att fortsatt kommentera! Ps.kan tipsa dig om att skolan är gratis(du bet givetvis för kläder, men det gör ju de flesta i vilket fall, förutom naken-Janne) Det kan verka som jag int begrip men det är din åsikt. Tyvärr så umgås jag INTE med Isan folk.så dom jag umgås med dom har pengar därför svårt för mig att inse folk med typ. lön på 12000 Bath ska kunna betala det dagliga livet för en familj med skolbarn. JA jag vet att den kommunala skolan är "gratis" men jag har råd att betala bättre skola som innebär mera utgifter. Yngsta dottern vill gå på samma skola som systern gick ska kolla upp det nu vid läsårets slut och då gäller det denna skola jirasartwitthaya school har tittat på lite flera skolor. Den äldsta dotter går på Ayutthaya Vocationai College Detta är i Ayutthaya om du vill googla min vän. Sist jag var i Thailand las tjejen in för operation av gallblåsan blev tot. 3 nätter 44650:- Baht Sen 2 veckor senare blev det blodtransfusion en natt 9750:- Baht Detta var på Rajthanee Hospital detta i Ayutthaya med. Om du vill googla igen Isan områden kanske har gratis sjukhus med Mvh.Dolle som inget vet Ändrades Februari 5, 2014 av Dolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Det kan verka som jag int begrip men det är din åsikt. Tyvärr så umgås jag INTE med Isan folk.så dom jag umgås med dom har pengar därför svårt för mig att inse folk med typ. lön på 12000 Bath ska kunna betala det dagliga livet för en familj med skolbarn. JA jag vet att den kommunala skolan är "gratis" men jag har råd att betala bättre skola som innebär mera utgifter. Yngsta dottern vill gå på samma skola som systern gick ska kolla upp det nu vid läsårets slut och då gäller det denna skola jirasartwitthaya school har tittat på lite flera skolor. Den äldsta dotter går på Ayutthaya Vocationai College Detta är i Ayutthaya om du vill googla min vän. Sist jag var i Thailand las tjejen in för operation av gallblåsan blev tot. 3 nätter 44650:- Baht Sen 2 veckor senare blev det blodtransfusion en natt 9750:- Baht Detta var på Rajthanee Hospital detta i Ayutthaya med. Isan områden kanske har gratis sjukhus med Mvh.Dolle som inget vet Har du inga försäkringar för familjen? Generellt så rör väl diskussionerna här Thais villkor, att falang/thai familjer har andra möjligheter och ekonomiska förutsättningar är ju en helt annan sak. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Finns svenskar som inte klarar sig på två normallöner. Vid månadens slut har dom inte en spänn över och skulle diskmaskinen gå sönder så finns det inga marginaler. Ser man på deltagarna på detta forum så tror jag att dom i Sverige bör betraktas som överlevnadskonstnärer. -Många har levt på en inkomst, och inte alla är höginkomsttagare. -Dessa ensamförsörjare har många gånger dessutom supporterat en familj i Thailand med pengar. -Dom har trots små marginaler kunnat resa till Thailand på semester Då kan man undra hur det står till med prioriteringar i olika familjer. Hur kan en familj, där både man och fru har inkomster på ca 50k-60k/mån tillsammans, ha det knepigt med ekonomin, och inte ens ha mjölk på bordet dagarna innan lön, medans en man som försörjer både flickvän och hennes familj i Thailand med endast 25k/mån, ha råd med en resa då och då till Thailand. Kan det handla om prioriteringar? Vem är det som är fattig i detta fall? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Har du inga försäkringar för familjen? Generellt så rör väl diskussionerna här Thais villkor, att falang/thai familjer har andra möjligheter och ekonomiska förutsättningar är ju en helt annan sak. Hade en försäkring som hon inte betalade där av var det bara att betala. Sen finns det billigare variant av sjukhus men det var inte aktuellt som jag ville ha sjukhus med eget rum som vi bodde i under tiden. Ja jag vet att ämnet gäller Thai folk men som jag skriver så umgås jag med folk som tjänar det flerdubbelt i lön men så är dom inga industri människor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Hade en försäkring som hon inte betalade där av var det bara att betala. Sen finns det billigare variant av sjukhus men det var inte aktuellt som jag ville ha sjukhus med eget rum som vi bodde i under tiden. Ja jag vet att ämnet gäller Thai folk men som jag skriver så umgås jag med folk som tjänar det flerdubbelt i lön men så är dom inga industri människor. Du tänkte aldrig på topic? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Finns svenskar som inte klarar sig på två normallöner. Vid månadens slut har dom inte en spänn över och skulle diskmaskinen gå sönder så finns det inga marginaler. Ser man på deltagarna på detta forum så tror jag att dom i Sverige bör betraktas som överlevnadskonstnärer. -Många har levt på en inkomst, och inte alla är höginkomsttagare. -Dessa ensamförsörjare har många gånger dessutom supporterat en familj i Thailand med pengar. -Dom har trots små marginaler kunnat resa till Thailand på semester Då kan man undra hur det står till med prioriteringar i olika familjer. Hur kan en familj, där både man och fru har inkomster på ca 50k-60k/mån tillsammans, ha det knepigt med ekonomin, och inte ens ha mjölk på bordet dagarna innan lön, medans en man som försörjer både flickvän och hennes familj i Thailand med endast 25k/mån, ha råd med en resa då och då till Thailand. Kan det handla om prioriteringar? Vem är det som är fattig i detta fall? Beror kanske på hur mycket man har lånat av sin framtid som folk inte har mat på bordet slutet av månaden. Många vill ha det lite som Thai folket ska se bra ut utåt. dont lose face Många i dagens samhälle vill inte ha en sämre fasad än grannen. Enkel matematik låna mera Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Du tänkte aldrig på topic? Jo. Men som jag umgås i Thailand så umgås jag bara med Thaifolk inga falanger det får jag nog av på turist ställen. Sen råkar mina Thai vänner tjäna mera än dom dära 8-12k du skriver Därför är det svårt för mig att inse att folk med denna lön ska kunna leva ett "normalt" liv Men några ska producera arbetskraft till nöjes områdena med typ. barer och dyl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Beror kanske på hur mycket man har lånat av sin framtid som folk inte har mat på bordet slutet av månaden. Många vill ha det lite som Thai folket ska se bra ut utåt. dont lose face Många i dagens samhälle vill inte ha en sämre fasad än grannen. Enkel matematik låna mera Är man fattig då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Är man fattig då? Går alltid att räkna på många olika sätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Jo. Men som jag umgås i Thailand så umgås jag bara med Thaifolk inga falanger det får jag nog av på turist ställen. Sen råkar mina Thai vänner tjäna mera än dom dära 8-12k du skriver Därför är det svårt för mig att inse att folk med denna lön ska kunna leva ett "normalt" liv Men några ska producera arbetskraft till nöjes områdena med typ. barer och dyl. Det är just definitionen av "normalt" liv som är luddig. Själv så anser jag att jag har en ganska bra ekonomisk sits och inte är speciellt fattig. Men det finns nog många som skulle anse att dom hade en ekonomisk kris om dom fick samma lön som mig, och dessutom så tycker dom nog att mitt liv är en misär. För några år sedan, när jag bytte projekt, så gick jag ner med 18.000Sek per månad (netto). Jag kunde knappt sova på nätterna. Jag undrade hur i h*lvete vi skulle klara av att leva på pengarna. Efter ca 3månader så hade jag sparat mycket mer än jag gjort under 3månader med den bättre lönen. En knappt märkbar sänkning av levnadsstandarden, men ett stort utslag på sparandet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Det är just definitionen av "normalt" liv som är luddig. Själv så anser jag att jag har en ganska bra ekonomisk sits och inte är speciellt fattig. Men det finns nog många som skulle anse att dom hade en ekonomisk kris om dom fick samma lön som mig, och dessutom så tycker dom nog att mitt liv är en misär. För några år sedan, när jag bytte projekt, så gick jag ner med 18.000Sek per månad (netto). Jag kunde knappt sova på nätterna. Jag undrade hur i h*lvete vi skulle klara av att leva på pengarna. Efter ca 3månader så hade jag sparat mycket mer än jag gjort under 3månader med den bättre lönen. En knappt märkbar sänkning av levnadsstandarden, men ett stort utslag på sparandet. Inte inkomsten man blir rik av utan dom små utgifterna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Hade en försäkring som hon inte betalade där av var det bara att betala. Betalar inte förmögne Dolle frugans försäkringar? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 (ändrad) Betalar inte förmögne Dolle frugans försäkringar? Jag kan säga att jag inte har den smartaste Thai tjejen som ni andra har typ. Premiärminister Jo jag gav henne pengar men sen om inte hon betalar så var det skit samma hur mycket jag ger henne. Lika så med bilförsäkringen slutade hon oxå att betala fast jag gav henne pengar Om vi har haft våra duster ja det har vi Jag bor inte 365 dar i Thailand och kan inte vara en övervakare av hon. Inte förmögen men inga lån heller OBS! Dolle är fattig jämfört med sin bästa Thaivän Ändrades Februari 5, 2014 av Dolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luttrad Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 (ändrad) Fattigdom är ett relativt begrepp. I Januari 2013 gjorde uppdrag granskning ett program om fattigdom i Sverige. Detta program handlade speciellt om de så kallade fattiga barnen. Enligt Rädda barnen fanns det 2011 i Sverige 220.000 barn som inte kunde äta sig mätta! I studiedebatten efteråt tvingades välgörenhetsorganisationerna erkänna att allt var en bluff för att kunna samla in mera pengar. Ett konkret fall på barnfattigdom som togs upp handlade om en ensamstående mamma som inte hade råd att betala 50 kr. för att hennes barn skulle kunna åka på en skolutflykt. När det visade sig att mamman köpte cigaretter för ett antal hundra kronor i veckan övergick debatten snabbt i pajkastning. http://www.svt.se/ug/barnfattigdomen-i-sverige-kraftigt-overdriven Med Vänlig Hälsning. Luttrad. Ändrades Februari 5, 2014 av Luttrad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Jag kan säga att jag inte har den smartaste Thai tjejen som ni andra har typ. Premiärminister Jo jag gav henne pengar men sen om inte hon betalar så var det skit samma hur mycket jag ger henne. Lika så med bilförsäkringen slutade hon oxå att betala fast jag gav henne pengar Om vi har haft våra duster ja det har vi Jag bor inte 365 dar i Thailand och kan inte vara en övervakare av hon. Inte förmögen men inga lån heller OBS! Dolle är fattig jämfört med sin bästa Thaivän Kanske lillasyster borde ta med sig mamma på skollektionerna? Men å andra sidan, Dolle kan ju öppna lädret så det är skit samma om hon inget fattar! / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Det kan verka som jag int begrip men det är din åsikt. Tyvärr så umgås jag INTE med Isan folk.så dom jag umgås med dom har pengar därför svårt för mig att inse folk med typ. lön på 12000 Bath ska kunna betala det dagliga livet för en familj med skolbarn. JA jag vet att den kommunala skolan är "gratis" men jag har råd att betala bättre skola som innebär mera utgifter. Yngsta dottern vill gå på samma skola som systern gick ska kolla upp det nu vid läsårets slut och då gäller det denna skola jirasartwitthaya school har tittat på lite flera skolor. Den äldsta dotter går på Ayutthaya Vocationai College Detta är i Ayutthaya om du vill googla min vän. Sist jag var i Thailand las tjejen in för operation av gallblåsan blev tot. 3 nätter 44650:- Baht Sen 2 veckor senare blev det blodtransfusion en natt 9750:- Baht Detta var på Rajthanee Hospital detta i Ayutthaya med. Om du vill googla igen Isan områden kanske har gratis sjukhus med Mvh.Dolle som inget vet Hela Thailand har en form av gratis sjukvård. Du kan även köpa upp dig på statliga sjukhus. Dvs. betala extra för eget rum med TV,A-C,kyl m.m Helt ok sjukvård. Så varför betala mer än 40.000 Baht??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Hela Thailand har en form av gratis sjukvård. Du kan även köpa upp dig på statliga sjukhus. Dvs. betala extra för eget rum med TV,A-C,kyl m.m Helt ok sjukvård. Så varför betala mer än 40.000 Baht??? Dolle beblandar sig inte med bönder och statare! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 (ändrad) Hela Thailand har en form av gratis sjukvård. Du kan även köpa upp dig på statliga sjukhus. Dvs. betala extra för eget rum med TV,A-C,kyl m.m Helt ok sjukvård. Så varför betala mer än 40.000 Baht??? Lika som det finns billigare boende varför betala dyra hotell varför betala flera 1k Baht när man kan bo för några hundra Baht Nu var det så jag INTE ville bo bland massa folk i gemensamt rum därav köpte jag denna tjänst. Sen beklagar jag att jag har råd att betala denna sjukvård med eget rum. Mvh.Dolle Ändrades Februari 5, 2014 av Dolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 (ändrad) Lika som det finns billigt boende varför betala dyr? Nu var det så jag INTE ville bo bland massa folk i gemensamt rum därav köpte jag denna tjänst. Sen beklagar jag att jag har råd att betala denna sjukvård med eget rum. Mvh.Dolle Låter knepigt! Ändrades Februari 5, 2014 av thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Lika som det finns billigt boende varför betala dyr? Nu var det så jag INTE ville bo bland massa folk i gemensamt rum därav köpte jag denna tjänst. Sen beklagar jag att jag har råd att betala denna sjukvård med eget rum. Mvh.Dolle Var det du som bodde på sjukan eller din tjej? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Dolle beblandar sig inte med bönder och statare! Detta är det närmsta jag kommer "ris bönderna" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 5, 2014 Dela Inlagd Februari 5, 2014 Var det du som bodde på sjukan eller din tjej? Hur ska jag formulera mig för att vara tydligt Skrev i ett tidigare inlägg: Sist jag var i Thailand las tjejen in för operation av gallblåsan blev tot. 3 nätter 44650:- Baht inkl. medicin och operation. Dolle är av det manliga könet om ingen begriper det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu