Jump to content
IGNORERAD

SANGSOM på Tigern...


swedenfarang

Recommended Posts

swedenfarang

Vill bara meddela er som älskar Sangsom att den nu finns att inmundiga på Tigern.  :yahoo:

Blev ivrig som ett barn när jag såg detta. Första gången jag personligen har kunnat köpa Sangsom över en bardisk i Sverige. Det blev en dyr kväll och de blev nästan en flaska fattigare. Hoppas bara den står där på hyllan snart igen. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

En del av upplevelsen med Sang Som är väl att skåla med en vacker thaidam. Hur var det med det?

Inte för att jag får vara alltför intresserad, är ju lyckligt samboende med fru Chang i Göteborg ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

gone2paradise

Man dricker väl inte sangsom för den goda smakens skull? eller? 

Själv dricker jag den i snålhet.men inte blir den godare för det.  :he:

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Smaken är ju som baken. Jag tycker däremot att den är jäkligt god om inte helt enkelt outstanding...

Jodå, skåla får man allt göra på Tigern.. :friends:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Det måste jag ju tillstå att den smakar bäst med cola... Men jag dricker nästan aldrig dricker ren sprit.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det måste jag ju tillstå att den smakar bäst med cola... Men jag dricker nästan aldrig dricker ren sprit.

Sorry en nybörjare, men vad är en samsong? Låter som en kinesisk bil?? :fool:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

gone2paradise

Samsong är fulwhiskey, lite som destilerad fotogen :he: .  Men grundar man ruset med riktig sprit eller öl först så går det bra att dricka Somen.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Låter som du beskriver Mekhongen nu...tycker snarare Sangsom smakar som en Rom som den är  :yahoo:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

SangSom är brun rom, enda gången jag kan dricka cola är med denna dryck :Drogar-Mark-10(LBG):

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

gone2paradise

Mekong finns det någon som forfarande dricker det?

Kompisen slog det i tanken på sin moppe!!! och den gick fan bättre med mekongblandningen.

Efter det slutade jag dricka mekong haha.

Tror inte sangsom fanns på den tiden, det fanns något som hette sangthip. Någon som kommer ihåg den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sang Som är enligt min mening inte gott. Hur man än blandar ut det.

I Thailand dricker man det för att andra snåljåpar vill dricka det.

I Sverige dricker man det av sentimentala skäl.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sang Som är enligt min mening inte gott. Hur man än blandar ut det.

I Thailand dricker man det för att andra snåljåpar vill dricka det.

I Sverige dricker man det av sentimentala skäl.

Herr Chang har talat.

Ungefär som Chang då alltså :rofl:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä fy tusan för Mekong, Sangsom,  Hong Thong och allt vad det nu heter.  Då köper jag hellre en helflaska wiskey Crown 99  för 200 baht

              och vad är Tigern för något? 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nä fy tusan för Mekong, Sangsom,  Hong Thong och allt vad det nu heter.  Då köper jag hellre en helflaska wiskey Crown 99  för 200 baht

            och vad är Tigern för något? 

Som göteborgare ska jag kanske inte uttala mig, men jag misstänker att det är det klassiska stället på Hornsgatan i Stockholm som åsyftas med Tigern.

Har varit där, men har tyvärr inte exakt adress!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste nog jaga med mig frugan ner till storstan och göra Tigern med dig Swedenfalang, vågar du parta loss med mig sen du såg mig in action sist hehehe

Sangsom är gott med cola och eventuellt en skvätt redbull i.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Hahaha visst, Vikingen!  :good:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mekong finns det någon som forfarande dricker det?

Kompisen slog det i tanken på sin moppe!!! och den gick fan bättre med mekongblandningen.

Efter det slutade jag dricka mekong haha.

Tror inte sangsom fanns på den tiden, det fanns något som hette sangthip. Någon som kommer ihåg den?

Sangthip var ju overjavligt och betydligt varre an bade Sangsom och Mekong. Kandes lite som att dricka skogaholmsdestillerad t-rod snarare an rom. Funkade i jahdong blandningen men inte mkt mer. Trodde forresten den forbjods eller liknande. Rykten gjorde gallande att det vid en analys hittades flera oidentifierbara amnen samt efedrin vilket knappast ingav nagot storre fortroende.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte skabba ner T-röd :dance1:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

För fin för att kolsyras... :yes:

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändarna vet inte skillnaden på sprit, vin eller Whisky!? :kort: Har förstått det nu efter ha åkt till Isaan med med singel malt 12 år och bjudit familjen.. Pärlor till svin. De tycker riktigt whisky smakar illa och blandar ut det med 90% cola och is!!! Ja ha. tack för kaffet.. Man kunde alltså ha köpt Sang Som istället och sparat på krutet, men gratis är gott och ingen thai tackar nej till fri sprit. :drinks: själv tycker jag det smakar skit och dricker inte ens om jag blir bjuden

Lite kuriosa om Thai whisky

SangSom was first introduced into the Thailand market in 1977.

Now, 30 years on it is the most successful beverage in the history of Thailand's liquor industry. Every year Thai's purchase over 70 million litres of SangSom, making it one of the biggest drinks brands in the world, with a market share of over 70 percent in its category.

SangSom was created by Chula Kanchanakaksha who is widely acknowledged as the "liquor genius" of Thailand for his unique ability to balance both the art and science of spirit blending.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...