Jump to content
IGNORERAD

Kan inte dra ut tand med tandvärk?!


ano

Recommended Posts

Jag är ingen tandläkare, men det här kan väl ändå inte stämma. Min flickvän gick till tandläkaren för att få en tand behandlad som hon haft tandvärk i sedan ungdomen.

 

Tandläkaren påstod att man inte kan dra ut tanden om man har tandvärk och skickade iväg henne med en burk medicin. Samma lindring som hon alltid använt med andra ord. Anledning ska vara att man kan komma åt tandnerven, men man kan ju dra ut fullt friska visdomständer eller hur?

 

Är det tandläkaren eller jag som är stollig?

 

Själv fattar jag inte varför man tvunget ska dra ut tanden om det går att laga den.

Ändrades av ano
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ano

    5

  • Stefan

    3

  • Benriach

    3

  • Tallviking

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Faran med att dra ut en infekterad tand är att en massa obehagligheter kan komma ut i blodet när man drar ut tanden och det kan orsaka riktigt obehagliga saker

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ingen tandläkare, men det här kan väl ändå inte stämma. Min flickvän gick till tandläkaren för att få en tand behandlad som hon haft tandvärk i sedan ungdomen.

 

Tandläkaren påstod att man inte kan dra ut tanden om man har tandvärk och skickade iväg henne med en burk medicin. Samma lindring som hon alltid använt med andra ord. Anledning ska vara att man kan komma åt tandnerven, men man kan ju dra ut fullt friska visdomständer eller hur?

 

Är det tandläkaren eller jag som är stollig?

 

Själv fattar jag inte varför man tvunget ska dra ut tanden om det går att laga den.

Tandvärk sedan ungdomen????? För Guds skull få väck den fortast möjligt!

Link to comment
Dela på andra sajter