Jump to content
IGNORERAD

Ledare för rödskjortorna säger "Det är dags att bli av med eliten"


Khun Ken

Recommended Posts

Nej, totalitär stat var det ju inte, eftersom du kunde lämna landet när du ville. Och Sovjet kommunismen var ju avvisad, med resultatet att det var 1948 nära krig med Sovjet. Nato och EU särskilt Tyskland och Österrike hade långt gående planer om att splittra landet. Dom har påbörjat 3 krig mot landet och förlorat alla, och det kan dom aldrig glömma det finns dokumentation om det.

 

Försök lär dig lite om historia innan du uttalar dig

 

Jag såg en karta från år 1034 över Balkan och de länder som fanns då stämde nästan exakt in på de länder som finns idag efter splittringen av Jugoslavien

 

Det var mycket gamla folk/religionsmotsättningar som Tito hindrade genom att trycka ner sitt folk i skorna fullständigt under sin tid vid makten så dom inte hade tid att bry sig om sådant för dom hade fullt upp att bara överleva

 

Så fort Tito dog blossade motsättningarna upp igen och orsakade inbördeskrigen på Balkan

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • civona

    13

  • Tallviking

    11

  • jan53

    10

  • Tamdai

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ingen kriminalitet i Jugoslavien????Tro f-n det.Tito tömde ju alla fängelser och skickade hit dom när industrin behövde folk på 70-talet.Och nu står dessa för en stor del av kriminaliteten i SVERIGE  :ahh: Balkan maffian är en av de värsta vi har här.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen kriminalitet i Jugoslavien????Tro f-n det.Tito tömde ju alla fängelser och skickade hit dom när industrin behövde folk på 70-talet.Och nu står dessa för en stor del av kriminaliteten i SVERIGE  :ahh: Balkan maffian är en av de värsta vi har här.

Nu är du nog lite fel på det ang Jugoslaverna som kom på 60-70 talet, dom flydde från Tito pga hans hemska politik. Svensk industri behövde arbetskraft o tog hit arbetskraft från Jugoslavien/Portugal/Spanien/Ungern.visst kanske det fanns någon av dessa som kom på felsida av lagen , men till 90% var o är resterande av dessa var o är en ryggrad i vår utveckling av Sveriges uppbyggnad. men i Balkankriget som bröt ut ,då kom här hit en jäkla massa otrevliga typer, krigsförbrytare o män som rånade banker för att supporta kriget i Balkan med dessa pengar köpte dem vapen. o.s.v.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök lär dig lite om historia innan du uttalar dig

 

Jag såg en karta från år 1034 över Balkan och de länder som fanns då stämde nästan exakt in på de länder som finns idag efter splittringen av Jugoslavien

 

Det var mycket gamla folk/religionsmotsättningar som Tito hindrade genom att trycka ner sitt folk i skorna fullständigt under sin tid vid makten så dom inte hade tid att bry sig om sådant för dom hade fullt upp att bara överleva

 

Så fort Tito dog blossade motsättningarna upp igen och orsakade inbördeskrigen på Balkan

Det du vet, stämmer inte med verkligheten. Jag levde där, sa jag vet vad jag talar om, och har inte last mig till det. 1965 blev jag varvad av Svenska företag och kom till Sverige. Det första jag märkte att jag fick lika mycket i lön  i Sverige som i Jugoslavien. Sa snacka inte att folk hade full upp att bara överleva. Jugoslavien bildades efter andra världs kriget med samförstånd  med dom andra republikena, då kunde dom som inte ville vara med i forbundet lämna den. Och innan andra världs kriget sa fanns det Serbisk, Kroatisk och Slovensk kungadöme. Sa småningom sa byte man namn till Konungarike Jugoslavien. Det fanns inte religionsmorsattningar. Folk brydde sig inte om detta, utan hjälpte varandra. När det byggdes moske sa har Serberna hjälpt sina granar och tvärtom. Muslimer i Jugoslavien ar omvända serber. Det var Turkarna som tog små barn vid 4 ars ålder och förde dom till Turkiet och utbildade dom till krigare (Janicari) Det var det basta soldater i hela Turkiska armen. Men en av dom kande igen sin fodelse plats och mordade den Turkiska befalhavare (Ali Pasha) Alla vet ju om det därför fanns ingen hat mot muslimer. Alla talar ju samma språk, Serber, Kroater, Bosnier. Sa innan du börjar med dina synpunkter som du har skafat från jag vet inte var, Gå till Bibliotek och läs  historiska fakta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök lär dig lite om historia innan du uttalar dig

 

Jag såg en karta från år 1034 över Balkan och de länder som fanns då stämde nästan exakt in på de länder som finns idag efter splittringen av Jugoslavien

 

Det var mycket gamla folk/religionsmotsättningar som Tito hindrade genom att trycka ner sitt folk i skorna fullständigt under sin tid vid makten så dom inte hade tid att bry sig om sådant för dom hade fullt upp att bara överleva

 

Så fort Tito dog blossade motsättningarna upp igen och orsakade inbördeskrigen på Balkan

For resten pa alla kartor sa star det Serbien, Kroatien, Slovenien, Bosnien, lika dant som det star pa kartor om Sverige. Skane, Blekinge, Smaland, osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

.visst kanske det fanns någon av dessa som kom på felsida av lagen ,
Jag träffade många juggar på den tiden när jag själv "arbetade" på skuggsidan och de var inga duvungar.Nu vet ju inte jag hur många som kom men de jag träffade/umgicks med var såna som Tito hade rensat ut.Detta var på 70-talet och en bit framåt.Sen om det var uppdiktat har jag ingen aning om men det var inga svärmorsdrömmar iaf. Sen var det serber och kroater och de var inte bästa vänner om man säger så.Och ingen av dessa var någon du skulle vilja möta i en mörk gränd. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant men ack så vanligt att folk som kommer från konfliktländer alltid har en förklaring som ofta skyller på andra.

 

Inga religionsproblem i f.d. Jugoslavien, jojo, det största religionskriget i modern tid skedde ju just i detta land, folk slaktade varandra som djur och problem som legat gömda kom upp till ytan. Grannar sköt varandra och massmord, etnisk rensning och folkmord är tre ord synonymt med detta krig.

 

Om sedan man tjänade lika mycket i Jugoslavien på 60-70 talet som i Sverige, varför kom då så många hit, med tanke på att det enlig Civona i övrigt var ett drömland?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag träffade många juggar på den tiden när jag själv "arbetade" på skuggsidan och de var inga duvungar.Nu vet ju inte jag hur många som kom men de jag träffade/umgicks med var såna som Tito hade rensat ut.Detta var på 70-talet och en bit framåt.Sen om det var uppdiktat har jag ingen aning om men det var inga svärmorsdrömmar iaf. Sen var det serber och kroater och de var inte bästa vänner om man säger så.Och ingen av dessa var någon du skulle vilja möta i en mörk gränd. 

Rötägg finns ju över allt, men i det stora hela så dem som kom och hade flyt till  närliggande länder som Österike o övriga där omkring, jag vet att där fanns uppsamlingsläger där många länder var representerade så som Sverige/England/Australien fanns på plats, där flyktingarna fick faktiskt välja var dem vill bosätta sig,men till 80 % skulle jag tro att dem flesta var hederliga- arbetsamma, har själv en jäkla massa kompisar o bekanta som kom på den tiden och är idag välbärgade familjer och lever jäkligt gott,men som sagt vad alla var ju inte vita lamm , dem blev hemskickade efter av tjänade straff på den tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rötägg finns ju över allt, men i det stora hela så dem som kom och hade flyt till  närliggande länder som Österike o övriga där omkring, jag vet att där fanns uppsamlingsläger där många länder var representerade så som Sverige/England/Australien fanns på plats, där flyktingarna fick faktiskt välja var dem vill bosätta sig,men till 80 % skulle jag tro att dem flesta var hederliga- arbetsamma, har själv en jäkla massa kompisar o bekanta som kom på den tiden och är idag välbärgade familjer och lever jäkligt gott,men som sagt vad alla var ju inte vita lamm , dem blev hemskickade efter av tjänade straff på den tiden.

En hel del är kvar  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

En hel del är kvar  :crazy:

Vi fick ju hit en hel del maffi från tiden när balkankriget pågick, + en hel del maffi från Ryssland o dem andra Öststaterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi fick ju hit en hel del maffi från tiden när balkankriget pågick, + en hel del maffi från Ryssland o dem andra Öststaterna.

Och en del har skjutits av,nu senast Mille M

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Och en del har skjutits av,nu senast Mille M

som man bäddar får man ligga, o hans fall blev det väl en träfrack. :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Med sänke

hahahaha, kanske det ,hahah, :14: , rör man sig i sådana kretsar så får man stå sitt kast, tycker absolut inte ett jäkla dugg synd om dem i inte deras anhöriga heller, dem vet vad som är på g.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det du vet, stämmer inte med verkligheten. Jag levde där, sa jag vet vad jag talar om, och har inte last mig till det. 1965 blev jag varvad av Svenska företag och kom till Sverige. Det första jag märkte att jag fick lika mycket i lön  i Sverige som i Jugoslavien. Sa snacka inte att folk hade full upp att bara överleva. Jugoslavien bildades efter andra världs kriget med samförstånd  med dom andra republikena, då kunde dom som inte ville vara med i forbundet lämna den. Och innan andra världs kriget sa fanns det Serbisk, Kroatisk och Slovensk kungadöme. Sa småningom sa byte man namn till Konungarike Jugoslavien. Det fanns inte religionsmorsattningar. Folk brydde sig inte om detta, utan hjälpte varandra. När det byggdes moske sa har Serberna hjälpt sina granar och tvärtom. Muslimer i Jugoslavien ar omvända serber. Det var Turkarna som tog små barn vid 4 ars ålder och förde dom till Turkiet och utbildade dom till krigare (Janicari) Det var det basta soldater i hela Turkiska armen. Men en av dom kande igen sin fodelse plats och mordade den Turkiska befalhavare (Ali Pasha) Alla vet ju om det därför fanns ingen hat mot muslimer. Alla talar ju samma språk, Serber, Kroater, Bosnier. Sa innan du börjar med dina synpunkter som du har skafat från jag vet inte var, Gå till Bibliotek och läs  historiska fakta. 

 

Så varför blev det då ett så blodigt krig mellan alla folkgrupperna efter Tito då ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

som man bäddar får man ligga, o hans fall blev det väl en träfrack. :14:

 

 

Han sänkte kungen också, fy fan. var det maffians mening?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du gillar Danmark bättre än Sverige, vad stoppar dig från att flytta? Vill de inte ha dig?

 

/ SatanG

Jag gillar precis vad fan jag vill :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar precis vad fan jag vill :14:

 

 

Du har fortfarande inte krypit ner under din kommunistiska sten! 

 

Där finns ditt ShangriLaa som du sökt i hela ditt liv, kanske..

Link to comment
Dela på andra sajter

Han sänkte kungen också, fy fan. var det maffians mening?

vet ej om han sänkte Kalle, men nå'n jävel gav han lite bly ? varför det får vi nog inte reda på? så vidare inte där e nå'n som golar

Link to comment
Dela på andra sajter

vet ej om han sänkte Kalle, men nå'n jävel gav han lite bly ? varför det får vi nog inte reda på? så vidare inte där e nå'n som golar

 

 

Är inte något snett när en maffias ord är mer värt än en kung? Kan det hända i något annat land än i en bananrepublik som Sverige....?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så varför blev det då ett så blodigt krig mellan alla folkgrupperna efter Tito då ?

Serberna har alltid velat vara en stormakt, o på dej verkar det som om kriget på balkan startade precis efter Tito dog? han dog 80 och det nya balkan kriget startade runt 90:talet, så det är 10 års mellan rum ca, historian om Balkan kriget är en jäkla lång historia som jag ej orkar berätta här men 4-5 krig i Balkan i nutids räkningen. så där har ju varit många tvister mellan dem olika provinserna/Länderna= Mokedonia/Kroatsien/ Montenegro/Serbien/slovenien/kosovo,o.s.v. på Balkan. måtte detta inte ske igen för kriget där var ju rena utrensningen av vissa folkgrupper. vilket är fruktansvärt. och det är ju iofs alla jäkla krig var helst dem är här i Världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har fortfarande inte krypit ner under din kommunistiska sten! 

 

Där finns ditt ShangriLaa som du sökt i hela ditt liv, kanske..

Vad vet du om det? Kanske röstar på SD :crazy:??????

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...