Jump to content
IGNORERAD

Ledare för rödskjortorna säger "Det är dags att bli av med eliten"


Khun Ken

Recommended Posts

Ko Tee en av rödskjortornas ledare säger "Det är dags att bli av med eliten" 

 

'Det här är redan ett krig, men än så länge är det ett ordkrig," sade Ko Tee. 'Om det blir en kupp eller valet inte blir av, så blir det definitivt blir en beväpnad konflikt."

 

"Jag vill ha mycket våld för att få ett slut på allt detta," sade han. "Jag är trött  på tal. Det är dags att rensa landet, för att bli av eliten, dem alla."

 

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/Thailand/10606562/Thai-red-shirts-leader-says-Its-time-to-get-rid-of-the-elite.html

 

-Ja vad fan skall man säga? Dåre! 

post-9848-0-24224700-1391181401.jpg

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • civona

    13

  • Tallviking

    11

  • jan53

    10

  • Tamdai

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Parasollkillen

Våld har ju länge varit ett naturligt inslag hos de röda så jag är inte ett dugg förvånad att han föreslår ytterligare våld! Det är ju så "när kunskapen tar slut tar dumheterna över"!

 

/Parasollkillen

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där mannen ser ju onekligen ut som de man brukar kalla "röda" dvs vänsterextremister, kommunister eller vad vi nu vill kalla dem. Jag har lång tid tyckt att om man upprepar namnet "de röda" så kommer många att se framför sig just kommunister. Och många här kanske tror det rör sig om det (så trodde jag för några år sedan). Såvitt jag vet rör det sig INTE om den politiska ideologin. Har jag fel så rätta mej. Hade man kallat dem "bondepartister" så hade inte ordet gjort att många redan "ser rött".

Ord betyder mycket..

Men finns det inom bonderörelsen sådan som är "röda" på vanligt politiskt sätt?

Förfärligt att det finns en med sådana ideer, men man kan ju hoppas att han är ensam.

Sedan ska man förstås inte negligera att man känner sig som en sämre typ av människa i Issan jfr med BKK-eliten. Och att man ser ner på bönder - ja det finns ju här också i många uttryck.

Men hur som helst det är inte bra med folk som ser ner på annat folk!

Låt oss hoppas han är unik och inte har något speciellt inflytande!

Med vänlig hälsning

cpo

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall dom köra Kambodja-lösningen och slå ihjäl alla välutbildade och rika ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall dom köra Kambodja-lösningen och slå ihjäl alla välutbildade och rika ?

Di ska nog göra lampskärmar av farangerna :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ko Tee en av rödskjortornas ledare säger "Det är dags att bli av med eliten" 

 

'Det här är redan ett krig, men än så länge är det ett ordkrig," sade Ko Tee. 'Om det blir en kupp eller valet inte blir av, så blir det definitivt blir en beväpnad konflikt."

 

"Jag vill ha mycket våld för att få ett slut på allt detta," sade han. "Jag är trött  på tal. Det är dags att rensa landet, för att bli av eliten, dem alla."

 

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/Thailand/10606562/Thai-red-shirts-leader-says-Its-time-to-get-rid-of-the-elite.html

 

-Ja vad fan skall man säga? Dåre! 

 

 

Det är lite gangsta över bilden. Den här känns trevligare

 

Link to comment
Dela på andra sajter

De "röda"har ju vunnit alla val och kommer göra det igen...Shinawatras är ju oerhört älskade av de flesta man har träffat.Så fungerar demokratin .Det duger inte gå ut som en på gator och skrika som de s.k välutbildade"gör.Bara för att folk är fattiga så är de väl inte korkade som de gula anser.Val vinner man genom politik Respektera valet !

Link to comment
Dela på andra sajter

De "röda"har ju vunnit alla val och kommer göra det igen...Shinawatras är ju oerhört älskade av de flesta man har träffat.Så fungerar demokratin .Det duger inte gå ut som en på gator och skrika som de s.k välutbildade"gör.Bara för att folk är fattiga så är de väl inte korkade som de gula anser.Val vinner man genom politik Respektera valet !

 

 

Alla har rätt till en åsikt och om man bär ett thailändskt medborgarskap även rösträtt i val.

 

Däremot så är det dumt att tex slå,sparka, spränga eller skjuta motdemonstranter. Man har inte rätt att ta en människas liv eller utsätta en annan för skada för att man inte delar samma åsikt. Spelar ingen roll om man är gul eller röd man ska respektera sina medmänniskor. Tyvärr så sitter det en och annan bandit inom den Thailändska politiken. Tror nog att gemene man oavsett färg börjar tröttna på hur dåligt saker och ting skötts inom den thailändska regeringen oavsett vem som sitter så kommer det alltid bli tjafs och demonstrationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Di ska nog göra lampskärmar av farangerna :crazy:

Haha, ja lampskärmar, det var tider det...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där mannen ser ju onekligen ut som de man brukar kalla "röda" dvs vänsterextremister, kommunister eller vad vi nu vill kalla dem. Jag har lång tid tyckt att om man upprepar namnet "de röda" så kommer många att se framför sig just kommunister. Och många här kanske tror det rör sig om det (så trodde jag för några år sedan). Såvitt jag vet rör det sig INTE om den politiska ideologin. Har jag fel så rätta mej. Hade man kallat dem "bondepartister" så hade inte ordet gjort att många redan "ser rött".

Ord betyder mycket..

Men finns det inom bonderörelsen sådan som är "röda" på vanligt politiskt sätt?

Förfärligt att det finns en med sådana ideer, men man kan ju hoppas att han är ensam.

Sedan ska man förstås inte negligera att man känner sig som en sämre typ av människa i Issan jfr med BKK-eliten. Och att man ser ner på bönder - ja det finns ju här också i många uttryck.

Men hur som helst det är inte bra med folk som ser ner på annat folk!

Låt oss hoppas han är unik och inte har något speciellt inflytande!

Med vänlig hälsning

cpo

Har ocksa uppfattat att dom är som ett borgligt parti i mitten om man ser till Sverige.

Jag reagerade pa den röda stjärnan direkt när jag sag bilden.

Dom mesta vet ju hur det är i Nord Korea.

Tror inte att hans uttal stöds av majoriteten av folket här uppe.

Verkar vara olika grupper inom röda och gula som försöker hetsa andra för egen vinnings skull.

Kommuniststyre tror jag inte bönderna gar pa för dom vet ju hur det är pa Cuba och i Nord Korea.

Dom är ju en gang befriade fran slaveriet fran Rama V.

Kommer kommunister in i bilden sa splitras nog rödskjortorna i olika läger.

Dom har ju sitt näromrade att jämnföra med.

idi*t som borde avga som en av ledarna direkt.

Hoppas det Finns andra ledare som tar avstand fran uttalandet som bara spär pa hatet.

Tror inte thaiarna i gemene man tycker illa eller hatar varandra utan ser sig som same same.

 

 

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Dårar finns det överallt, i alla läger.

 

En fundering jag har är: Vilka kommer att dra fördel av en väpnad konflikt ? Vilka har mest att vinna ?

 

 

Ps haka inte upp er på orden fördel och vinna, ni förstår och behöver inte lägga energi på det.

 

Hur kan du tro att någon skulle ha fördel eller vinna på en väpnad konflikt ?

 

I en sådan händelse finns det bara förlorare !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan du tro att någon skulle ha fördel eller vinna på en väpnad konflikt ?

 

I en sådan händelse finns det bara förlorare !!

Hade det inte funnits vinnare i väpnade konflikter så hade det varit fred på jorden sedan urminnes tider.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det inte funnits vinnare i väpnade konflikter så hade det varit fred på jorden sedan urminnes tider.

 

/ SatanG

 

Fel. Hade människor INSETT att en väpnad konflikt inte har några vinnare hade vi haft fred på jorden för länge sedan. Det börjar gå upp ett ljus i stora delar av världen men det är långt kvar tills alla insett det

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan du tro att någon skulle ha fördel eller vinna på en väpnad konflikt ?

I en sådan händelse finns det bara förlorare !!

Det begriper väl jag också och det var just därför som jag skrev att ni inte skulle haka upp er på just de ord som du hakade upp dig på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns uppenbarligen många som ser vapen som en bra lösning för att komma åt makten.

Det var det som min fråga handlade om.

Vilka har mest att vinna om det blir en väpnad konflikt?

 

 

Det beror väl lite på utgången av den väpnade konflikten?

 

En väpnad inbördes konflikt i Thailand kommer ju effektivt och snabbt förstöra turistindustrin, nordöstra Thailand har ju inte så mycket av denna men många som är ifrån den delen tjänar ju sitt uppehälle på turistindustrin. Industrin tror jag inte påverkas så mycket förutsatt att strider inte sker runt dessa industriparker och att exporthamnar och liknande hålls öppna

 

Kortsiktigt tror jag de röda vinner på en väpnad konflikt men långsiktigt är det förödande för hela landet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror väl lite på utgången av den väpnade konflikten?

 

En väpnad inbördes konflikt i Thailand kommer ju effektivt och snabbt förstöra turistindustrin, nordöstra Thailand har ju inte så mycket av denna men många som är ifrån den delen tjänar ju sitt uppehälle på turistindustrin. Industrin tror jag inte påverkas så mycket förutsatt att strider inte sker runt dessa industriparker och att exporthamnar och liknande hålls öppna

 

Kortsiktigt tror jag de röda vinner på en väpnad konflikt men långsiktigt är det förödande för hela landet.

 

Har de röda vapenmakt nog att stå emot militären?

Vi får väl anta att militären kommer att vara den en parten i en ev. väpnad konflikt och att de inte kommer att stå på de rödas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har de röda vapenmakt nog att stå emot militären?

Vi får väl anta att militären kommer att vara den en parten i en ev. väpnad konflikt och att de inte kommer att stå på de rödas sida.

 

Jaså, och varför skulle de inte stå på de rödas sida, ingen regering har tidigare haft så nära samarbete med militär och kungahus som den just nu sittande.

 

De har i praktiken anpassad allt de gjort och sagt så att det skall falla i god jord hos dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså, och varför skulle de inte stå på de rödas sida, ingen regering har tidigare haft så nära samarbete med militär och kungahus som den just nu sittande.

 

De har i praktiken anpassad allt de gjort och sagt så att det skall falla i god jord hos dessa.

 

Att du skulle besvara en fråga med en fråga var ju ingen högoddsare direkt.

 

Så ingen regering har blivit tillsatt genom en militärkupp tidigare ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du skulle besvara en fråga med en fråga var ju ingen högoddsare direkt.

 

Så ingen regering har blivit tillsatt genom en militärkupp tidigare ?

 

När hände det senast i Thailand ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...