Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket betalar eran partner ?


Cobra

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    4

  • Chryzaliz

    3

  • Cobra

    3

  • swedenfarang

    2

Mest aktiva i denna tråd

andrejsdenruskige

Har inte räknat tidigare eftersom det inte behövdes när frun inte hade annat än pengar via studiebidrag.

Nu har hon jobb (50%), men inte fan sitter jag och räknar ändå.

Räkningarna kommer elektroniskt till mig och inte fan börjar jag "claima" henne på några pengar för att en elräkning har kommit.

Telefon, busskort, kläder och mat betalar hon när hon handlar. Det samma gör jag när jag handlar.

 

Så jag betalar nog mycket mer än frun, men samtidigt så sparar jag mer än frun.

Men det är nog inte så konstigt eftersom jag tjänar 5-6ggr mer än vad hon lyckas få ihop.

Sedan skulle jag aldrig klara av att tjäna dessa pengar om det inte vore för att frun tog en betydande del av markservicen,

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu står jag för 100%.

Då Tjejen går på SFI.

Hon får 1000i fickpengar och 500 till reskassan på Jo-Jo kortet.

Hennes mobil står jag för.

Huset är mitt så de betalar jag.

Resten får vi dela på efter förmåga när hon börjar jobba.

Hälsar pigge01

 

Låter ungefär som månadspeng men enl. bankernas rekommendationer så ligger det nästan i underkant ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag är i Sverige så skickar jag cirka 20000 baht i månaden till frugan, när jag är i Thailand och betalar räkningar och storre matinkop så får hon 10-12000 i månaden.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger 30.000b per månad så sköter hon om allt utom hyran, resor och mina öl.

 

Själv bidrar hon inte med pengar utan kan säkert spara också.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

De forsta aren betalade jag mer eftersom jag tjanade mer.

Nu star frugan for 100% av alla kostnader, eftersom jag inte tjanar nagra pengar.

Finns bara en nackdel, fickpengarna for en hellkvall i Pattis ar alltid valdigt snala.

Puss

Erkki

Ändrades av erkki
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ungefär som månadspeng men enl. bankernas rekommendationer så ligger det nästan i underkant ;)

Bankerna ja!

Det är beroende på vad hon ska betala och vad jag betalar för henne.

Direkt.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Käringen har inte betalat en spänn utan åker omkring i tillvaron på en räkmacka medan en annan får hålla tillgodo med knäckebröd.

Hade jag vetat vad jag vet idag skulle jag köpt en papegoja istället!

Link to comment
Dela på andra sajter

Käringen har inte betalat en spänn utan åker omkring i tillvaron på en räkmacka medan en annan får hålla tillgodo med knäckebröd.

Hade jag vetat vad jag vet idag skulle jag köpt en papegoja istället!

Hört talas öm papegöjsjukan ? :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan betalar maten, jag får stå för resten.

Hon gnäller som fan för hon har bara kunnat spara 250.000 på sina snart 9 år i Sverige varav hon jobbat 3 (deltid)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina pengar va familjens pengar och hennes pengar va hennes men nu e man lyckligt singel så nu är det mina pengar :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina pengar va familjens pengar och hennes pengar va hennes men nu e man lyckligt singel så nu är det mina pengar :-)

 

Det där är ett jäkligt resonemang en del brudar kör med. Samma med exet före frugan. Funkar inte så med mig heller.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ett jäkligt resonemang en del brudar kör med. Samma med exet före frugan. Funkar inte så med mig heller.

Bor ni ihop i Sverige eller i Thailand?

 

Det avgör nog svaren rejält.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor ni ihop i Sverige eller i Thailand?

 

Det avgör nog svaren rejält.

 

Varför skulle det göra det? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Våra löner går in på gemensamt konto ,därifrån dras en del till vårat räkningskonto.

Det som blir över spar vi till våra resor ,ger våra barn en slant och unnar oss det vi vill.

Vi litar på varandra och då är det inga problem med delat konto.

Hon jobbar 100% liksom jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Våra löner går in på gemensamt konto ,därifrån dras en del till vårat räkningskonto.

Det som blir över spar vi till våra resor ,ger våra barn en slant och unnar oss det vi vill.

Vi litar på varandra och då är det inga problem med delat konto.

Hon jobbar 100% liksom jag.

Har samma upplägg!

Det är ju ändå min andra äkta hälft, och ingen hyrd trofé utan hjärna;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har samma upplägg!

Det är ju ändå min andra äkta hälft, och ingen hyrd trofé utan hjärna;)

 

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lever man i ett förhållande delar man väl lika rakt av på utg/ink tycker jag även fast den ena har  en bättre inkomst

 

Ps: har ett litet helgkonto till Trav & Bira på Sidan!!!!!HI HI

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Lever man i ett förhållande delar man väl lika rakt av på utg/ink tycker jag även fast den ena har  en bättre inkomst

 

Ps: har ett litet helgkonto till Trav & Bira på Sidan!!!!!HI HI

Tur är väl det så att du får i dig två öl och inte bara den där endaste som ransonen tillåter hemma hos frugan :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle utan att tveka gå hemma och sköta hushållet om min partner ville det, men tyvärr så har han inte frågat mig om det. Så det är bara att masa sig iväg till jobbet.

Jag tar hand om bägges löningar, jag ser till att räkningarna och maten blir betald och köpt.

Jag ser till att en del av pengarna hamnar på sparkontot, min partner får fickpengar :) så han klarar sig. Det är ingen speciell summa han får utan behöver han något så köper han det.

Jag tycker själv att jag är bättre än han på att spara och handla och så länge han håller ned mig om det så fortsätter vi som vi gör nu.

Ändrades av kycklingen
Link to comment
Dela på andra sajter

Käringen har inte betalat en spänn utan åker omkring i tillvaron på en räkmacka medan en annan får hålla tillgodo med knäckebröd.

Hade jag vetat vad jag vet idag skulle jag köpt en papegoja istället!

Och fått "ruska tupp" på köpet:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle utan att tveka gå hemma och sköta hushållet om min partner ville det, men tyvärr så har han inte frågat mig om det. Så det är bara att masa sig iväg till jobbet.

Jag tar hand om bägges löningar, jag ser till att räkningarna och maten blir betald och köpt.

Jag ser till att en del av pengarna hamnar på sparkontot, min partner får fickpengar :) så han klarar sig. Det är ingen speciell summa han får utan behöver han något så köper han det.

Jag tycker själv att jag är bättre än han på att spara och handla och så länge han håller ned mig om det så fortsätter vi som vi gör nu.

Ungefär så funkar det hos oss också, har inte betalat en räkning sen feb 2004.

Frugan sköter ekonomin, jag bara ser till att flödet in i kontot ökar, vi båda är nöjda med det..

 

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...