Jump to content
IGNORERAD

iMac


robban7073

Recommended Posts

Tänkte köpa min första Apple-dator.

En iMac. Är det ett bra köp, va ska jag tänka på??

Robban

 

Jag har en på kontoret, å den är fan underbar... 

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Produkter från Apple är alltid underbara.Fråga Knasen och Wuthai. :crazy:

 

Ja Mpr:s egna Ola å Conny-hasse brukar ju ha åsikter om det mesta... Å dom begriper ungefär lika mycket..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Mpr:s egna Ola å Conny-hasse brukar ju ha åsikter om det mesta... Å dom begriper ungefär lika mycket..

Japp.Du har rätt där.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var är dom, ok ok Knas har Lao khao-koma, men muttan borde reagera???

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja.Android sekten borde ha reagerat för längesedan.

 

Jaa eller åxå har dom fått slut på argument... Jag tror det är så...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa eller åxå har dom fått slut på argument... Jag tror det är så...

Ja.Så är det, Wuttan är online och saknar argument.Knasen sover bort Lao Khao fyllan.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sektmedlemmar spekulerar :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Man behöver inte ens kommentera inläggen från fåntrattarna längre, mässandet talar sittt tydliga språk, hallelujah :rabbi:

Till TS fråga.. Som du ser på vissa av föregående inlägg så köper du dig inte bara en dator utan du köper dig även smärre hjärnskador med kraftigt nedsatt hjärnfunktion som följd :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Mpr:s egna Ola å Conny-hasse brukar ju ha åsikter om det mesta... 

:rotfl:  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jaa eller åxå har dom fått slut på argument... Jag tror det är så...

Skrev ju inlägg till dig för ca en vecka sen som du fortfarande inte behagat svara på, kan inte vara lätt när man inte har några argument alls att komma med.

Sen kan man ju undra varför TS inte får några vettiga svar på sina frågor från er frälsta.. Om ni nu är så inbitna mac-användare som ni vill göra gällande så borde han väl kunna få lite tips inför sitt köp, men det är väl förmodligen så att ni själva bara gått på myten om att mac är så förträffliga utan att ni själva egentligen fattar varför ni ens köpte er en mac.

Och kom nu inte dragandes med det där att mac aldrig krånglar får då ljuger ni t.o.m för er själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte köpa min första Apple-dator.

En iMac. Är det ett bra köp, va ska jag tänka på??

Robban

 

Jag bytte ifrån Windows till Mac för ca ett år sen och jag personligen får mera gjort på kortare tid.

OSX är mycket stabilare än Windows, som jag ser det.

 

Det problemen jag hade var:

En kort inlärningskurva med att det faktiskt fungerar och ser lite annorlunda ut.

Program du köpt till Windows, måste köpas igen som appar/program till Mac.

Skrivaren (modell laser/scanner) hade lite problem med drivrutinerna för scannern, men ordnades med programmet VueScan.

 

Idag har vi 3 datorer hemma varav 2 är Windows.

Macen är bättre än även den nyaste Windows burken, med topphårdvara.

Så min slutsats är att som operativsystem är OSX mycket bättre på många sätt, men frågan är om alla behöver det.

 

Rekommenderar de kompisar som frågar mig om datorer (finns en hel del i Surin verkar tro att jag vet nåt om dessa saker) att hålla sig till Windows om de inte absolut behöver spara tid och spenderar mycket tid med saker som faktiskt kräver snabbhet och stabilitet.

Finns ju ingen anledning att byta om man bara surfar, läser mail och använder datorn som ett tidsfördriv.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört Mac sedan 2006 privat och på jobbet kämpar man med olika Windows versioner, kan inte tänka mig att köpa enWindows PC privat då det är mest ett irritations moment som äter tid.

Kommer själv att införskaffa en iMac 27", valet på 27 " är förutom att jag vill ha en stor skärm att man kan uppgradera ram minnet själv.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Enda nackdelen med Mac är väl musen som kanske inte är helt ergonomisk och den kan upplevas något långsam (i alla fall på min gamla 27").

 

Som sagt så ska du ha 21,5" så dra på med maximalt RAM. 27" byter du själv om det behövs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda nackdelen med Mac är väl musen som kanske inte är helt ergonomisk och den kan upplevas något långsam (i alla fall på min gamla 27").

 

Som sagt så ska du ha 21,5" så dra på med maximalt RAM. 27" byter du själv om det behövs.

 

Man kan byta mus. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Man kan byta mus. 

 

Jodå, det kan man. Fast den ingår i priset och snål som man är så vill man ju inte köpa en extra mus.

Själv har jag inga problem med den musen.

Att musen kräver relativt yviga rörelser har nog inte med märket på musen att göra. Och är man inte så noga md precision så kan man kanske ta en trackpad och få bättre multi touch än vad musen har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det sant!? Inte nog med att telefonerna är som rena handgranater utan nu kan du även använda datorerna som minor! :mdr:

 

Tror fan apple ska börja fundera på att byta marknad?! Vapenindustrin kanske skulle vara nåt för apple? Dom är ju ena jävla på att få saker att explodera iaf! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...