Jump to content
IGNORERAD

Kallaste natten i Bangkok på decennier


MPR Nyheter

Recommended Posts

Temperaturen i den thailändska huvudstaden sjönk till den lägsta nivån på decennier på torsdagen, under den ovanligt kalla vintern som redan har krävt 63 dödsoffer.

"Bangkok slog sitt köldrekord på 30 år under torsdag morgon när temperaturen sjönk till 15,6 grader Celsius," sade Songkram Aksorn - vice generaldirektör för den thailändska meteorologimyndigheten. Samtidigt har temperaturerna i norra och nordöstra Thailand sjunkit till ensiffriga tal och krävt 63 liv i 24 provinser. De flesta av de omkomna led av sjukdomar som förvärrades av det kalla vädret. Den yngsta att avlida i kylan var en en månad gammal bebis, medan den äldsta var 83 år gammal.

Under förra årets kalla säsong så rapporterades endast 25 relaterade dödsfall.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/national/Coldest-weather-in-decades-hits-Thailand-30224972.html
 

post-8073-0-99764500-1390473107.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    4

  • Jan L

    4

  • Baa

    3

  • civona

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

15,6........rena jävla värmeböljan, kom upp till Issan ska ni få känna på vinterväder!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Är i södra Petchabun nu och det gick fan inte att sitta i t-shirt nu på kvällen och då var jag dessutom onykter när vi kom upp hit.. När jag kom ut från suvvan så fanns inte heller den där härliga klibbiga värmeväggen utan det var som en ljummen sommarkväll i Sverige.

Men det är ju iaf bättre än det där eländet man lämnade hemma :)

Link to comment
Dela på andra sajter

15,6..rena jävla värmeböljan, kom upp till Issan ska ni få känna på vinterväder!

Kom du hit så kan vi snacka vinterväder,då får du sätta minustecken framför 15,6 och då bor jag i värmemetropolen Degerfors :crazy:  Men visst fasen märkte man att det var kallt i Thailand,nu blev min resa inte så lång som den brukar denna vinter,men det va inte många dagar det var riktigt varmt. Jag brukar inte vara helt sugen på några längre promenader i BKK,men iår var det inte lika svettigt som det brukar bli för en välväxt jäkel som mig :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag vaknade i mitt "tält" i morse så var det i alla fall nästan lika varmt inomhus som det var under den kallaste dagen på 30 år i Bangkok.

 

 

tempbkk_zps86ef0fdf.jpg

 

tempbkk3_zps0914a607.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag vaknade i mitt "tält" i morse så var det i alla fall nästan lika varmt inomhus som det var under den kallaste dagen på 30 år i Bangkok.

 

 

tempbkk_zps86ef0fdf.jpg

 

tempbkk3_zps0914a607.jpg

Ta dig hemåt nu så vi ses i sommar.Den kylan kan inte vara nyttig för en mänsklig varelse  :not_i:  :nono:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Heders Kim.

Jag tyckte det va jobbigt i morse innan jag fick upp värmen, De va -10 i Strängnäs å det tog nog 10-15 minuters trampande innan blodomloppet var varmt nog. Men det var en härlig dag, lite svårt att få fart på Grisarna dock, trots nattfärska spår.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta dig hemåt nu så vi ses i sommar.Den kylan kan inte vara nyttig för en mänsklig varelse  :not_i:  :nono:

 

Jodå, är hemma i värmen framför datorn redan och det är bara 7-8 minusgrader ute. Växlar fort.

Frugan, som skulle jobba idag, ringde på morgon till skogen och sa att lillflickan fått kräksjuka så det var bara att packa ihop och motvilligt bege sig hemåt när vardagen kallade. Suck!

Inte fan var den någon som ringde när man var i skogen för 20 år sen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Heders Kim.

Jag tyckte det va jobbigt i morse innan jag fick upp värmen, De va -10 i Strängnäs å det tog nog 10-15 minuters trampande innan blodomloppet var varmt nog. Men det var en härlig dag, lite svårt att få fart på Grisarna dock, trots nattfärska spår.

 

Då gick det ungefär lika bra för dig som för mig låter det som, dvs kammade noll. Förutom friskluften då.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag vaknade i mitt "tält" i morse så var det i alla fall nästan lika varmt inomhus som det var under den kallaste dagen på 30 år i Bangkok.

tempbkk_zps86ef0fdf.jpg

tempbkk3_zps0914a607.jpg

Helvete, tänk om man nån gång i livet kunde få vakna upp så istället för att nån jäkla bar kör 24/7

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, är hemma i värmen framför datorn redan och det är bara 7-8 minusgrader ute. Växlar fort.

Frugan, som skulle jobba idag, ringde på morgon till skogen och sa att lillflickan fått kräksjuka så det var bara att packa ihop och motvilligt bege sig hemåt när vardagen kallade. Suck!

Inte fan var den någon som ringde när man var i skogen för 20 år sen.

Det var skönt att se,inget mer klafsande nu.Det är längesedan vi fick ha en genuin byträff  :crazy:  :17: Hoppas verkligen det blir av till sommaren  :nyam:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kallt nu i Udons utkant. Kallaste sen flytten hit.

 

post-3826-0-53476100-1390522174_thumb.jp

 

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Kallt nu i Udons utkant. Kallaste sen flytten hit.

 

attachicon.gifDSC_7504.JPG

 

Rebnel

Fy för fan, t.o.m. kallare än i rismetropolens utkant, bara 8,4!  I dag blir det långisar på banan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag vaknade i mitt "tält" i morse så var det i alla fall nästan lika varmt inomhus som det var under den kallaste dagen på 30 år i Bangkok.

 

 

tempbkk_zps86ef0fdf.jpg

 

tempbkk3_zps0914a607.jpg

 

Hej Kim

 

Vad har du för uppvärmning i "tältet" ?

 

Det är 50C diff. mellan ute o inne temp, det kan inte bara vara kroppstemperaturen som värmer upp, iof den lilla boytan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter på Koh Larn, skulle äta frukost ute men det var för kallt, 06 30 ca 18 grader och med hög luftfuktighet så blir det svinkallt.

 

Hotellägare är dock glada då de sparar pengar på att ingen behöver använda aircon, det är snarare så ett värmare hade behövts, men det finns inte här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isolerade vårt undertak förra året. Var övertygad om att det var för värmens skull. Men nu jävlar funkar det även för kylan.

Inomhus nattetid 19-20 grader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isolerade med vad?

 

Vårat hus isolerade vi med polerutanskum(ingen aning hur det stavas) som sprutades i lager under takpannorna, har funkat kanon som tätare för att vatten inte skall läcka in, ger bra värme isolering när det är varmt och behåller värmen när det är kallt.

 

Kostnad ca 60 000 baht för ett stort hus och väl utfört arbete, värt varenda baht!

Link to comment
Dela på andra sajter

Isolerade med vad?

Köpte isolering på rulle. Global House. 4-5cm tjock isolering klädd med tunn aluminium runt om. Bara att rulla ut. Kommer inte ihåg vad den kostade men billigt ialla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vårat hus isolerade vi med polerutanskum(ingen aning hur det stavas) som sprutades i lager under takpannorna, har funkat kanon som tätare för att vatten inte skall läcka in, ger bra värme isolering när det är varmt och behåller värmen när det är kallt.

 

Kostnad ca 60 000 baht för ett stort hus och väl utfört arbete, värt varenda baht!

Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isolerade vårt undertak förra året. Var övertygad om att det var för värmens skull. Men nu jävlar funkar det även för kylan.

Inomhus nattetid 19-20 grader.

 

Jag gjorde samma sak. Och nu har vi som jättekallt inomhus.

Dåligt planerat av mig (och dig :) ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...