Jump to content
IGNORERAD

På spaning efter den tid som flytt.


edvardpop

Recommended Posts

Well, well...Ännu ett år har svichat förbi och vad var det som hände egentligen?

Det är dags att summera och listor samt återblickar står som spön i backen i syfte att försöka sammanfatta 2008. Nu för tiden tycker jag att åren liksom

flyter ihop. Sådant som man trodde var på tapeten under året som förflutit har inte sällan ägt rum föregående eller än längre bak i tiden. Så även tvärtom

förstås...

Vad har man då att vänta sig av år 2009? Ja, idi*ter kommer väl fortfarande styra världen. Vi kommer att ha väder. Diverse mästerskap kommer äga rum i

såväl sport som musik. Allehanda nya tv-program kommer att produceras. Vill man t ex få insikt i hur livet kan te sig för människor som har problem med 

väderspänning så visst kan man få det("Hjälp-jag kan inte sluta fisa!"). Fantastiska prestationer kommer varvas med inte fullt så fantastiska på alla möjliga

plan. Börsen kommer gå upp och ner. Folk kommer att bjuda på skratt. Medvetet såväl som omedvetet. Ytterligare en produkt som vi inte visste att vi var

i behov av kommer att lanseras. Katastrofer och illdåd kommer att drabba mindre lyckligt lottade och det kommer krigas, svältas...  Alltså, intet nytt under

solen oavsett vad det råkar stå för datum på dagens tidning.

Vad tycker ni själva var minnesvärt år 2008? Ute i den stora världen, i den lilla, i Thailand eller för all del här på mpr? Om jag själv kollar i backspegeln och

bara drar mig till minnes  ett par grejer får det bli händelsen med den irakiska journalisten som inte lyckades pricka George W med en enda av sina skor,

den är ju så färsk i minnet, samt det lilla poesi battlet jag var involverad i tillsammans med bangkokbusen, banarne och kharess i flores undran "Pappa en

galning?". Ett utmärkt exempel på vad som händer när en tråd urartar och 'stor' poesi uppstår... :he:

Vad kommer ni ihåg?

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Jag minns det som i går.

7:e maj 2008

Djurgården -Hammarby  0-2

Publik: 20.346 ( bara bajare)

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ingress.

 

Ibland får även den mest frälsta Thairesenären ett stort frågetecken i panna, "va f-n gör jag här".

Har man dessutom uppnåt "mogen" ålder så kan man ju fråga sig detta ganska många gånger om året, det enkla svaret är väl att här betraktar man en lite (även mycket) äldre person likadant som en som är åtskilliga år yngre, självklart spelar den ekonomiska situationen in, men oftast så räckerf det med att man är normalt uppfostrad och uppträder därefter.

Allvarligt talat, finns det något bättre än att bli behandlad som när man var drygt 20 år yngre på sin första Thairesa och nu, något mer till åren men fortfarande får samma uppmärksamhet och fortfarand är "attraktiv".

Den som inte säger ja till detta påstående ljuger och vill förneka sig själv. Jag är fortfarande TARZAN, ge mig bara den förbenade lianen ska Ni få se på åka. Att man sen halkar av halvvägs kan väl kvitta, åka har det ju i alla fall blivit. 

Det skrivs och sägs mycket om prostitution och allt negativt som försigår här, men, jag kan ta mig tusan inte hitta många bättre upplevelser än när man i  en bar blir hälsad med ett "Welcome" och ett smile som får isbergen i nordpolen att krympa med ljusets hastighet.  Sen är det upp till var o en...

Spaning efter dåtid?

I min lilla värld så har man inte ens kommit till nutid om man tar Thailand för vad det är.

Fortsätt att leta, jag ska dra mitt strå till stacken, dock mycket ovisst om jag hittar nåt negativt att skriva om.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Allsvenska GULDET till Kalmar FF

      Kalmar - Hammarby 1-0

      Kalmar - Djurgården 5-1

      Hammarby - Kalmar 1-2

      Djurgården - Kalmar 0-1

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena erik-sson,  det har jag förträngt,  men grattis och gott nytt på dig

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan gott nytt på dig oxå.

sedan hade vi två magiska dagar till 2008

7 maj blåvitt-kalmar 3-2

18 oct kalmar-blåvitt 0-1

fast det gäller ju å vara bäst under hela säsongen för att vinna ligaguldet.

ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Märker att fotboll väcker minnen! Med tanke på allsvenskans kanske inte allt för höga anseende har jag dock lite svårt att engagera mig för den

serien nu för tiden. Kan förstås också ha att göra med att det var ett tag sedan spelare som Jan"Lill-Damma"Mattsson, Anders Linderoth, Teitur

Thordarsson, Mats Nordgren, Peter Truedsson, tvillingarna Ravelli...ja, listan på namn skulle kunna göras lång, dominerade runt om på fotbollsplanerna

i detta land för en förening som de senaste åren tyvärr varit förpassad till lägre divisioner. Samtidigt var det kul att ett annat Smålands lag(är ej

smålänning själv) tog hem serien för första gången fast jag kanske hade önskat att Hammarby och dess suporters hade haft lite fler segrar att

glädja sig åt. Om jag bara väljer ett enda snapshot från fotbollsåret som var får det bli Zlatans 4-2 strut stenhårt i krysset mot Chievo i Serie A.

Var bara några veckor sedan och minnet är kort.

Zlatans mål mot Chievo

Trevligt för dig Baa och även hoppingivande att det fortfarande kan bli åka av vid din ålder baa! ;)

Tilläggas kan beträffande rubriken på tråden, om den nu verkade bekant, att ej en endaste rad lästs i Marcel Prousts mastiga romansvit men

skulle det komma en sådan där "for dummies" sammanfatting så kan den mycket väl övervägas att läsas.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter tråden bara :whistle:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Läs igen Larbejo. ;)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte så har du en lathund här.

Quote

Vad tycker ni själva var minnesvärt år 2008? Ute i den stora världen, i den lilla, i Thailand eller för all del här på mpr?

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag minns från OS är utan tvekan sanna Kallurs fall på häcken, till och med jag kände att jag hade fått grus i ögonen, menar en tuff kille gråter aldrig.

  :Drogar-Cry(LBG): gubben  :Drogar-Cry(LBG):

                               

            :Drogar-Cry(LBG):          

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Edvardpop! Du har en LITEN poäng där.Baa:s inlägg är väl det enda som handlar om Thailand,Ditt inlägg är väl bara en petitesse angående Thailand.Men vill du framhävda annorlunda så inte mej emot.Ha en bra helg

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Edvardpop! Du har en LITEN poäng där.Baa:s inlägg är väl det enda som handlar om Thailand,Ditt inlägg är väl bara en petitesse angående Thailand.Men vill du framhävda annorlunda så inte mej emot.Ha en bra helg

Petitess eller ej. Är väl i så fall inte den enda tråden här som är en sådan. Livet är väl fullt av petitesser när man får lite distans till dem.

Ironiskadad eller ej. Trevlig helg!

Quote

Det jag minns från OS är utan tvekan sanna Kallurs fall på häcken, till och med jag kände att jag hade fått grus i ögonen, menar en tuff kille gråter aldrig.

         

Nu var det ju inte mer sport som jag avsåg att den här tråden skulle handla om Gubben men eftersom du envisas ;) så får det i brist på svenska

OS framgångar bli Mathias Steiner, den tyske tynglyftaren som dedikerade sitt guld till sin fru som dog i en bilolycka året innan, som blir mitt minne.

Där hade du en tuff stor stark kille som grät!

http://svt.se/svt/ro...37591&a=1222099

Annars, med tanke på den Thailands anknytning du eftersöket Larbejo, var det ju en Thailändska med ett synnerligen långt namn som tog OS-guld

i Peking...

Utrikespolitik och framför allt vad som hänt i Thailand under det gångna året har jag ingen vidare koll på ska erkännas så det överlåter jag till andra.

T ex Ville, Kim, Maichai, Atom...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Här har ni den idag modigaste "Svensken", vilken "riktig svensk" skulle våga göra det som denna hjälte gjorde.

http://www.youtube.c...h?v=bpj79AfYZnI

  :Drogar-HeadPhones(LBG): gubben  :Drogar-BigGrin(LBG):

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat edvardpop  "Trevligt för dig Baa och även hoppingivande att det fortfarande kan bli åka av vid din ålder baa! " Slut citat edvardpop.

Såååååå dj-la gammal är jag inte, det är väl snarare så att lianen tappar lite spänst vid övergödning :crazy:

Hav förtröstan, resan blir bara bättre av att inte jäkta, finns många mellanstationer på vägen.

Hade

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte illa ment Baa! ;)

Har själv problem med "lianen" ibland, speciellt vid alkoholförtäring. Fast det här har ju inte heller med Thailand att göra.

Eller det kanske det har...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad har denna tråd med Thailand att göra?

Hej larbejo,

Inte mycket. Men jag vill påpeka att det inte finns något krav på att skriva om Thailand på detta forum. Även om det är önskvärt med någon koppling. Vi ser gärna att man väljer lämplig forumdel för sin tråd.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad har denna tråd med Thailand att göra?

Quote

Hej larbejo,

Inte mycket. Men jag vill påpeka att det inte finns något krav på att skriva om Thailand på detta forum. Även om det är önskvärt med någon koppling. Vi ser gärna att man väljer lämplig forumdel för sin tråd.

Herr Chang har talat.

Sant Herr Chang,

samtidigt hänvisar jag gärna åter igen till frågan som ställdes i trådstarten och som jag senare repeterade till larbejo.

"Vad tycker ni själva var minnesvärt år 2008? Ute i den stora världen, i den lilla, i Thailand eller för all del här på mpr?"

Märk väl att det ej var min avsikt från början att tråden skulle komma att domineras av allehanda sport och Baa:s 'lian'.

Eftersom sport är mig ett kärt ämne liksom det ju är för många andra så blev det som det blev(Baas 'lian' är jag dock inte så intresserad av).

Sällan blir det som man tänkt. Jag kan förresten inte upptäcka någon lämplig forumdel där ovanstående ämnen passat in. :crazy:

Jag hade också gärna sett att tråden i högre grad berört Thailand och mpr.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå inte Thailand, både jag och lianen bor ju här, så skall det svingas så blir det ju i Thailand.

Har tidigare lagt min teori om vart tiden tar vägen, nu har "nyårsfestandet" börjat avtaga, en fråga som ställdes i ingressen var ju " vad minns Du av året som gick?"  Mitt svar: Det mesta till nyårsaftons sena timmar, där finns vissa klipp i filmen.  och detta upplevdes även det I Thailand. Så de så. :crazy:

Edvardpop...Lianen är "produkten" som man använder, anacondan är redskapet.

Och Du, tar aldrig illa upp :pleasantry:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...