Bananen Inlagd Januari 20, 2014 Dela Inlagd Januari 20, 2014 Det är väl inställning som din som får folk att avregistrera sig från forumet. Då om man delger sin kunskap. så får man mest skit för det. Just i detta fall. så jobbar ju jag med detta professionellt. Men jag känner mer och mer att jag inte ska yttra mig. Då det jag skriver av många mer tas som att inte ha fel för sakens skull. Mer än att ta det jag skriver för råd i från någon som både har praktisk erfarenhet och professionell sådan i frågan. Du menar besservisser inställningen? Ajdå, visste inte att du var elektriker ochså, flera elektriker i tråden med lång erfarenhet har yttrat sig, men blir överkörda av din oerhörda vetenskap. Det är väl bara att gratulera då antar jag... Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Januari 20, 2014 Dela Inlagd Januari 20, 2014 Du menar besservisser inställningen? Ajdå, visste inte att du var elektriker ochså, flera elektriker i tråden med lång erfarenhet har yttrat sig, men blir överkörda av din oerhörda vetenskap. Det är väl bara att gratulera då antar jag... I mitt jobb håller jag på med både och. I frågor som det gäller i den tråden. Så ringer elektrikern ofta och konsulterar mig för att han vet vad jag kan. Jag skulle kunna svara med en hel del vad jag tycker om dina alster. Jag avstår dock från detta. Då jag anser att det är ganska meningslöst med pajkastning mot någon som bara verkar vara ute efter allmänt tjafs för att stärka sin egen självkänsla. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 20, 2014 Dela Inlagd Januari 20, 2014 Nu tänker inte jag starta något tjafs med dig om el. Men det verkar som om herrn skriver otydligheter för att du ska framstå som kunnigare och så tvivel om det jag skriver.För att var och en ska förstå det hela. så kan du förklara för alla vad en nolla är.slutprodukten du får när du kör in 3 faser är naturligtvis 400VOch prinsipen är densamma som att du får 24 volt om du sammankopplar 2 batterier och så vidare. I princip så har du ju inte fel. Men det du skriver uppfattas som syftningsfel för att det du skriver ska uppfattas som någonting annat.För den delen är jord och nolla i princip samma sak. Men dom tar olika vägar tillbaka till elskåpet.Jag vill röra till lite i tråden. Parallell eller seriekoppling av batterierna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 20, 2014 Dela Inlagd Januari 20, 2014 Man tar sig för pannan...Gör du på ditt sätt.Du är nog ganska ensam om det i allafall../bikerJa, pannan. Jobbar inte Janne med sådana? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Januari 20, 2014 Dela Inlagd Januari 20, 2014 Jag vill röra till lite i tråden. Parallell eller seriekoppling av batterierna? Koppla av och ladda batterierna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Januari 20, 2014 Dela Inlagd Januari 20, 2014 En tanke av en 7 åring Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Januari 20, 2014 Dela Inlagd Januari 20, 2014 Jag vill röra till lite i tråden. Parallell eller seriekoppling av batterierna? Precis, men jag orkade röra i den frågan också... Beror på om man vill få upp amperetimmarna eller volten... Så jag gissar på han menade serie.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd September 23, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 23, 2014 Är det någon skillnad på tyskt klimat å svenskt klimat?? Tyskarna kör ju med genomströmmningsvärmare på dom flesta ställen i tyskland V kör nu med en 3 kw varmvattenberedare så strömmen ska väl inte vara nått problem Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luttrad Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 11000 / 220 =50 ampere i realtid. Dela upp detta på 3 så behövs det uppsäkrat 3x20 ampere. Dock så vet jag att den inte räcker till i verkligheten. Hej janne_h och biker. Som jag ser det har janne_h räknat på en trefaskopplat enligt Y principen. Biker har räknat på en trefaskoppling enligt den mycket vanligare Delta ( triangel ) principen. Med Vänlig Hälsning. Luttrad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Är det någon skillnad på tyskt klimat å svenskt klimat?? Tyskarna kör ju med genomströmmningsvärmare på dom flesta ställen i tyskland V kör nu med en 3 kw varmvattenberedare så strömmen ska väl inte vara nått problem Har ingen aning om klimatet eller strömmen i tyskland? Men som exempel här i Thailand har dom flesta hushåll enfas med högt ampere tal. Och då vi i Sverige kör 3fas med lägre ampere tal. Så passar ofta inte dessa genomströmningsberedare som ofta inte är anpassade för svenska förhållande i Sverige. Dessutom borde det ju vara logiskt att kallvatten är kallare ju mera nordligt man bor. Således måste vattnet värmas mer. Varav mer energi går åt. Som exempel hade jag genomströmningsberedaren här i Bangkok tidigare kopplad på en 16 ampere säkring. Som löste stup i ett. Varav vi fick byta till 20 ampere för att få tillräckligt varmvatten i duschen för min svenska smak. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Är det någon skillnad på tyskt klimat å svenskt klimat?? Tyskarna kör ju med genomströmmningsvärmare på dom flesta ställen i tyskland V kör nu med en 3 kw varmvattenberedare så strömmen ska väl inte vara nått problem Har ingen aning om klimatet eller strömmen i tyskland? Men som exempel här i Thailand har dom flesta hushåll enfas med högt ampere tal. Och då vi i Sverige kör 3fas med lägre ampere tal. Så passar ofta inte dessa genomströmningsberedare som ofta inte är anpassade för svenska förhållande i Sverige. Dessutom borde det ju vara logiskt att kallvatten är kallare ju mera nordligt man bor. Således måste vattnet värmas mer. Varav mer energi går åt. Som exempel hade jag genomströmningsberedaren här i Bangkok tidigare kopplad på en 16 ampere säkring. Som löste stup i ett. Varav vi fick byta till 20 ampere för att få tillräckligt varmvatten i duschen för min svenska smak. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Hej janne_h och biker. Som jag ser det har janne_h räknat på en trefaskopplat enligt Y principen. Biker har räknat på en trefaskoppling enligt den mycket vanligare Delta ( triangel ) principen. Med Vänlig Hälsning. Luttrad. Kan det förhålla sig sådan att Y principen är en förenkling och Delta principen är den exakta beräkningen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 (ändrad) Grundläggande kunskaper fås här: http://www.quickiwiki.com/sv/Trefassystem Ändrades September 23, 2014 av acarls Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu