Jump to content
IGNORERAD

The STIG har testat min nykonverterade LPG kärra.


WAXO

Recommended Posts

Jag var just och hämtade min lilla Nissan NV, konverterad till LPG drift. Mono insprutare med 50 kg tank ombyggd för 14 500 THB. Det gör ju att hela investeringen är betald redan efter 6 000 km. Som synes har min lilla kärra en välbekant Audi Quattro Gecko på sidan, enligt uppgift är även denna utrustad med 4 WHEEL BRAKES. Dessutom har Top Gears "The STIG" gjort en rejäl provkörning och den verkar minst lika pigg på LPG som Gasohol 95.. Kostnaden beräknas till ca 13 THB / 10 km, vi får väl se. 

 

 

 

 

WAXO

post-6772-0-77513300-1389442278_thumb.jp

post-6772-0-77513300-1389442278_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilen i sig ser ju helt felpippad ut.

Minipickup eller sedan som blivit våldtagen?

 

Ful som satan iallafall. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Jag var just och hämtade min lilla Nissan NV, konverterad till LPG drift. Mono insprutare med 50 kg tank ombyggd för 14 500 THB. Det gör ju att hela investeringen är betald redan efter 6 000 km. Som synes har min lilla kärra en välbekant Audi Quattro Gecko på sidan, enligt uppgift är även denna utrustad med 4 WHEEL BRAKES. Dessutom har Top Gears "The STIG" gjort en rejäl provkörning och den verkar minst lika pigg på LPG som Gasohol 95.. Kostnaden beräknas till ca 13 THB / 10 km, vi får väl se. 

 

 

 

 

WAXO

 

Det är inte säkert att motorn klarar ett så "torrt" bränsle som gas under lång tid så ett tips är att byta mellan gas och bensin ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...