Issanbonde Inlagd December 24, 2020 Dela Inlagd December 24, 2020 Att choladbitarna i After Eight blir mindre å mindre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 24, 2020 Dela Inlagd December 24, 2020 (ändrad) Att min HP e slut och att jag lekte vuxen/förståndig o inte handlade en GlenMorangie i måndags. Men lever, njurar o morgondag tackar mig nog😉 Ändrades December 24, 2020 av hamnoi Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd December 26, 2020 Dela Inlagd December 26, 2020 Förmodligen för sent.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 För lite solsken för att min vedbodsbelysning ska fungera tillfredsställande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Januari 1, 2021 Dela Inlagd Januari 1, 2021 När man får dippsås över nu måste jag besrälla pommes strips 😀 Eller hitta en annan lösning kanske ska fråga i min fina fredagstråd om dagens I-landsproblem och elrelatetad problematik .👩🎓👨🎓🧠 Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 2, 2021 Dela Inlagd Januari 2, 2021 22 minutes ago, Esspe said: Varför frågar dom inte på Pizza Co, BK m.fl. om man vill ha ketchup. I stället trycker dom i en 10-12 påsar. Jag vill inte ha skiten. Dom skulle tjäna en del på att fråga. Den smakar ju mindre skit då. Så det är väl normalt tänker dom. Dom ser fina ut på bilderna och Pizza&Company är väl billigare, men smaken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Januari 2, 2021 Dela Inlagd Januari 2, 2021 Jag var med om en skitsak igår. En story liknande den jag sett på forum tidigare men aldrig själv upplevt. Eftersom det trots allt var första gången på 22 år så ser jag det som en skitsak men faktum är att jag blev rätt sur. Vi var och åt hos en av frugans kusiner, tillika granne. Hans fru hade lagat till en massa schysst mat (bland annat kräftor) och givetvis dessutom lagt ut bilder på härligheten på FB. Jag tog med mig några bärs men ingen sprit. Efter en stund dök ett par upp som kusinen och hans fru känner väldigt ytligt genom jobbet; de hade dock aldrig någonsin träffats på "tu man hand". De bara slår sig ner och börjar äta och snubben frågar efter en öl och det kunde han givetvis få. Väldigt snart kom frågan om hur mycket jag tjänar, vad vi har för bil och hur ofta vi åker utomlands. Efter kanske en halvtimme så säger snubben "det är ju nyår, har ni ingen whiskey?". Kusinen är inte så stor på sprit och hade ingen whiskey. Jag sade att jag kan hämta en flaska och under den 50 meter långa promenaden hem skickade frugan ett Line med meddelandet "Nothing more expensive than Red!" so en Red Label fick det bli. Syntes tydligt att det inte var vad snubben förväntat sig. Efter en riktig Faranggrogg så kom givetvis frågan "Har du inget dyrare?" (ja han frågade "dyrare", inte "bättre"). "Jo, den ska jag gå hem och dricka nu", svarade jag, och så gick jag, frugan och dottern hem, med Red Labeln i handen givetvis. Några minuter senare hade kusins "bekanta" också åkt hem och vi kunde återvända till vår lilla middag. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 2, 2021 Dela Inlagd Januari 2, 2021 (ändrad) 25 minutes ago, Atom said: Jag var med om en skitsak igår. En story liknande den jag sett på forum tidigare men aldrig själv upplevt. Eftersom det trots allt var första gången på 22 år så ser jag det som en skitsak men faktum är att jag blev rätt sur. Vi var och åt hos en av frugans kusiner, tillika granne. Hans fru hade lagat till en massa schysst mat (bland annat kräftor) och givetvis dessutom lagt ut bilder på härligheten på FB. Jag tog med mig några bärs men ingen sprit. Efter en stund dök ett par upp som kusinen och hans fru känner väldigt ytligt genom jobbet; de hade dock aldrig någonsin träffats på "tu man hand". De bara slår sig ner och börjar äta och snubben frågar efter en öl och det kunde han givetvis få. Väldigt snart kom frågan om hur mycket jag tjänar, vad vi har för bil och hur ofta vi åker utomlands. Efter kanske en halvtimme så säger snubben "det är ju nyår, har ni ingen whiskey?". Kusinen är inte så stor på sprit och hade ingen whiskey. Jag sade att jag kan hämta en flaska och under den 50 meter långa promenaden hem skickade frugan ett Line med meddelandet "Nothing more expensive than Red!" so en Red Label fick det bli. Syntes tydligt att det inte var vad snubben förväntat sig. Efter en riktig Faranggrogg så kom givetvis frågan "Har du inget dyrare?" (ja han frågade "dyrare", inte "bättre"). "Jo, den ska jag gå hem och dricka nu", svarade jag, och så gick jag, frugan och dottern hem, med Red Labeln i handen givetvis. Några minuter senare hade kusins "bekanta" också åkt hem och vi kunde återvända till vår lilla middag. Ibland vill man ogärna svara vad man har. Jag var ihop några år med en tjej från khon Kaen. Träffade hennes brorsa som var en fattig man ute på fältet. Han frågade mig hur mycket mina solbrillor kostade. Han kanske tjänade 150-200 baht ute på åkern om dagen på den tiden när han hade jobb. Mina solbrillor kostade nästan 10 000 baht. P.S Dessutom tappade jag bort dom på fyllan och blev tvungen att köpa likadana igen. Ändrades Januari 2, 2021 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Januari 2, 2021 Dela Inlagd Januari 2, 2021 18 minuter sedan, skrev Atom: Jag var med om en skitsak igår. En story liknande den jag sett på forum tidigare men aldrig själv upplevt. Eftersom det trots allt var första gången på 22 år så ser jag det som en skitsak men faktum är att jag blev rätt sur. Vi var och åt hos en av frugans kusiner, tillika granne. Hans fru hade lagat till en massa schysst mat (bland annat kräftor) och givetvis dessutom lagt ut bilder på härligheten på FB. Jag tog med mig några bärs men ingen sprit. Efter en stund dök ett par upp som kusinen och hans fru känner väldigt ytligt genom jobbet; de hade dock aldrig någonsin träffats på "tu man hand". De bara slår sig ner och börjar äta och snubben frågar efter en öl och det kunde han givetvis få. Väldigt snart kom frågan om hur mycket jag tjänar, vad vi har för bil och hur ofta vi åker utomlands. Efter kanske en halvtimme så säger snubben "det är ju nyår, har ni ingen whiskey?". Kusinen är inte så stor på sprit och hade ingen whiskey. Jag sade att jag kan hämta en flaska och under den 50 meter långa promenaden hem skickade frugan ett Line med meddelandet "Nothing more expensive than Red!" so en Red Label fick det bli. Syntes tydligt att det inte var vad snubben förväntat sig. Efter en riktig Faranggrogg så kom givetvis frågan "Har du inget dyrare?" (ja han frågade "dyrare", inte "bättre"). "Jo, den ska jag gå hem och dricka nu", svarade jag, och så gick jag, frugan och dottern hem, med Red Labeln i handen givetvis. Några minuter senare hade kusins "bekanta" också åkt hem och vi kunde återvända till vår lilla middag. Att folk dricker med ögonen verkar vara vanligt i Thailand tyvärr Jonnie Walker liksom chivas regal ? Är överskattade enligt mig men jag är verkligen ingen fotogendrickare ehrm host jag menar livsnjutare finsmakare . Tycker om Bells 8 åriga och famous ni vet vad är helt ok wirre bäst party Wirre är j&B supersvår att hitta i Thailand synd för den går att partydricka utan att få svår huvudvärk och magont .🥳. Så jag får väl störa mig på att det sällan finns J&B i barerna i Thailand Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Januari 2, 2021 Dela Inlagd Januari 2, 2021 40 minuter sedan, skrev Atom: Jag var med om en skitsak igår. En story liknande den jag sett på forum tidigare men aldrig själv upplevt. Eftersom det trots allt var första gången på 22 år så ser jag det som en skitsak men faktum är att jag blev rätt sur. Vi var och åt hos en av frugans kusiner, tillika granne. Hans fru hade lagat till en massa schysst mat (bland annat kräftor) och givetvis dessutom lagt ut bilder på härligheten på FB. Jag tog med mig några bärs men ingen sprit. Efter en stund dök ett par upp som kusinen och hans fru känner väldigt ytligt genom jobbet; de hade dock aldrig någonsin träffats på "tu man hand". De bara slår sig ner och börjar äta och snubben frågar efter en öl och det kunde han givetvis få. Väldigt snart kom frågan om hur mycket jag tjänar, vad vi har för bil och hur ofta vi åker utomlands. Efter kanske en halvtimme så säger snubben "det är ju nyår, har ni ingen whiskey?". Kusinen är inte så stor på sprit och hade ingen whiskey. Jag sade att jag kan hämta en flaska och under den 50 meter långa promenaden hem skickade frugan ett Line med meddelandet "Nothing more expensive than Red!" so en Red Label fick det bli. Syntes tydligt att det inte var vad snubben förväntat sig. Efter en riktig Faranggrogg så kom givetvis frågan "Har du inget dyrare?" (ja han frågade "dyrare", inte "bättre"). "Jo, den ska jag gå hem och dricka nu", svarade jag, och så gick jag, frugan och dottern hem, med Red Labeln i handen givetvis. Några minuter senare hade kusins "bekanta" också åkt hem och vi kunde återvända till vår lilla middag. Jag kan tänka mig, att man i en sådan situation, blir så ställd att man tappar målföret. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Januari 2, 2021 Dela Inlagd Januari 2, 2021 33 minutes ago, Mr atm said: Ibland vill man ogärna svara vad man har. Jag var ihop några år med en tjej från khon Kaen. Träffade hennes brorsa som var en fattig man ute på fältet. Han frågade mig hur mycket mina solbrillor kostade. Han kanske tjänade 150-200 baht ute på åkern om dagen på den tiden när han hade jobb. Mina solbrillor kostade nästan 10 000 baht. P.S Dessutom tappade jag bort dom på fyllan och blev tvungen att köpa likadana igen. Jag har inga problem när fattiga bönder eller gamla tanter kommer med den typen av frågor; jag kan köpa att de inte har bildningen att inte fråga. Det här var dock vad jag skulle kalla landsbygdsmedelklass; de kom i en ganska ny Camry, frugan hade den typiska undre medelklassmarkören av en Michael Kors-väska och dessutom uppenbart köpta bröst. Helt enkelt snåla jävlar som hoppades på gratis mat av sina bekanta och lite fin-whiskey av Farangen de aldrig tidigare träffat. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 2, 2021 Dela Inlagd Januari 2, 2021 49 minuter sedan, skrev Mr atm: Ibland vill man ogärna svara vad man har. Jag var ihop några år med en tjej från khon Kaen. Träffade hennes brorsa som var en fattig man ute på fältet. Han frågade mig hur mycket mina solbrillor kostade. Han kanske tjänade 150-200 baht ute på åkern om dagen på den tiden när han hade jobb. Mina solbrillor kostade nästan 10 000 baht. P.S Dessutom tappade jag bort dom på fyllan och blev tvungen att köpa likadana igen. Har faktiskt aldrig, i Thailand, fått någon fråga typ om vad något kostat. Men så har jag heller inte några solbrillor värda 10 000 baht. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiger Inlagd Januari 2, 2021 Dela Inlagd Januari 2, 2021 Såg på skidor i dag. William Poromaa raka bort den s.k. mustaschen omedelbums. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 2, 2021 Dela Inlagd Januari 2, 2021 7 timmar sedan, skrev Atom: Jag var med om en skitsak igår. En story liknande den jag sett på forum tidigare men aldrig själv upplevt. Eftersom det trots allt var första gången på 22 år så ser jag det som en skitsak men faktum är att jag blev rätt sur. Vi var och åt hos en av frugans kusiner, tillika granne. Hans fru hade lagat till en massa schysst mat (bland annat kräftor) och givetvis dessutom lagt ut bilder på härligheten på FB. Jag tog med mig några bärs men ingen sprit. Efter en stund dök ett par upp som kusinen och hans fru känner väldigt ytligt genom jobbet; de hade dock aldrig någonsin träffats på "tu man hand". De bara slår sig ner och börjar äta och snubben frågar efter en öl och det kunde han givetvis få. Väldigt snart kom frågan om hur mycket jag tjänar, vad vi har för bil och hur ofta vi åker utomlands. Efter kanske en halvtimme så säger snubben "det är ju nyår, har ni ingen whiskey?". Kusinen är inte så stor på sprit och hade ingen whiskey. Jag sade att jag kan hämta en flaska och under den 50 meter långa promenaden hem skickade frugan ett Line med meddelandet "Nothing more expensive than Red!" so en Red Label fick det bli. Syntes tydligt att det inte var vad snubben förväntat sig. Efter en riktig Faranggrogg så kom givetvis frågan "Har du inget dyrare?" (ja han frågade "dyrare", inte "bättre"). "Jo, den ska jag gå hem och dricka nu", svarade jag, och så gick jag, frugan och dottern hem, med Red Labeln i handen givetvis. Några minuter senare hade kusins "bekanta" också åkt hem och vi kunde återvända till vår lilla middag. Hm, nåväl nu skriver du faktiskt att du blev rätt sur. Jag, som har en ängels tålamod, och dessutom norra Europas längsta stubin, hade nog gått i taket - som man säger. Att du ändå behöll lugnet, kanske beror på att du bor i regionen och har upplevt liknande tidigare. Men maken till ytlighet....kusinen..... Hur som helst - du agerade ju fint på slutet! 👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Januari 2, 2021 Dela Inlagd Januari 2, 2021 En gång när jag var i Thailand och var på en sådan utflykt med båt för att snorkla, plaska runt, och titta på öar så retade jag verkligen upp mig på en liten fet och bortskämd kineskille. Hans föräldrar hade tillåtit honom att ta med en sådan där stor badleksak. Jag tror att det var en flamingo. Uppblåst! Den var i vägen från informationsmötet tills vi klev iland vid återkomsten vid avgångsbryggan. Om jag bara haft en nål! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Januari 2, 2021 Dela Inlagd Januari 2, 2021 För varmt i bastun så man måste gömma sig i relaxen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 2, 2021 Dela Inlagd Januari 2, 2021 När man ser hockey på kanal 6, och så fort domarn blåser av ska det fram med en massa j*vla reklam.... Halva nöjet är ju att se repriser på utvisningar, målchanser, domarmissar etc. Reklam-TV suger😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 2, 2021 Dela Inlagd Januari 2, 2021 (ändrad) Att man skall ha led och muskelvärk i hela kroppen under flera månaders tid är lite smått irriterande Enis Ändrades Januari 2, 2021 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Januari 3, 2021 Dela Inlagd Januari 3, 2021 26 minuter sedan, skrev Enis: Att man skall ha led och muskelvärk i hela kroppen under flera månaders tid är lite smått irriterande Enis Det känns igen fast sen fem år tillbaka... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 3, 2021 Dela Inlagd Januari 3, 2021 1 timme sedan, skrev ellim63: Det känns igen fast sen fem år tillbaka... Fan så det är gammeln som slår till 👴 😝 jag som hade hoppats att det endast var covid enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Januari 3, 2021 Dela Inlagd Januari 3, 2021 11 hours ago, Naam kaeng said: Hm, nåväl nu skriver du faktiskt att du blev rätt sur. Jag, som har en ängels tålamod, och dessutom norra Europas längsta stubin, hade nog gått i taket - som man säger. Att du ändå behöll lugnet, kanske beror på att du bor i regionen och har upplevt liknande tidigare. Men maken till ytlighet....kusinen..... Hur som helst - du agerade ju fint på slutet! 👍 Kusinen och hans fru håller jag som helt oskyldiga, de är de bästa släktingar och grannar man kan ha. Har träffat flera av deras riktiga vänner tidigare och dyker de upp på en middag så hör de av sig innan och har alltid med sig mer mat och dricka än de gör av med, precis som jag tycker de allra flesta thailändare gör. Situationen häromdagen blev lite lurig då de bara dök upp och vi inte visste hur väl de kände dem, är ju lite svårt att fråga när de redan är där. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 3, 2021 Dela Inlagd Januari 3, 2021 8 timmar sedan, skrev Enis: Att man skall ha led och muskelvärk i hela kroppen under flera månaders tid är lite smått irriterande Enis Om man inte har ont i kroppen efter 50 är man död. Lever själv med lite värk här och där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 3, 2021 Dela Inlagd Januari 3, 2021 9 timmar sedan, skrev Enis: Att man skall ha led och muskelvärk i hela kroppen under flera månaders tid är lite smått irriterande Enis Du får sluta med smårunkandet om dagarna. Blir nog bättre när du slipper att jobba hemifrån framöver någon gång. 😉😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Januari 3, 2021 Dela Inlagd Januari 3, 2021 1 timme sedan, skrev Peolito: Om man inte har ont i kroppen efter 50 är man död. Lever själv med lite värk här och där. Det är snart 50 år sedan jag fyllde 50. Jag har inte ont i kroppen, och jag har inte hittat min dödsannons i tidningen, så jag misstänker att jag fortfarande lever. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Januari 3, 2021 Dela Inlagd Januari 3, 2021 5 timmar sedan, skrev Atom: Kusinen och hans fru håller jag som helt oskyldiga, de är de bästa släktingar och grannar man kan ha. Har träffat flera av deras riktiga vänner tidigare och dyker de upp på en middag så hör de av sig innan och har alltid med sig mer mat och dricka än de gör av med, precis som jag tycker de allra flesta thailändare gör. Situationen häromdagen blev lite lurig då de bara dök upp och vi inte visste hur väl de kände dem, är ju lite svårt att fråga när de redan är där. De som kom verkar vara en liten thailändsk variant av paret med Ove Sundberg i spetsen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu