Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

andrejsdenruskige

En vecka hos SC löser ditt problem  :13:

Just fan. Hur kunde jag glömma.

Det blir iofs dålig precision men hög effektivitet.

Dela på andra sajter

Egentligen långa köer till myndigheter när man tvingas ringa dem, men ibland så.

Först

Trafikverket, då jag har ett fullkladdat körkort som skall förnyas (kan vara kul och ha det kvar),,,får snabb service och allt blir löst på nån minut :)

Läkarbesöket, har nyligen genomgått en full koll på allt med bara ok värden på allt, så det var snabbt fixat med tid för att få papperna ifyllda :)

Nästa myndighet som brukar vara besvärlig träffa jag på en, ja inte kollega med en som jobbat några nivåer under, så han ordna alla dokument jag behöver och skickar det med snabbpost :) Hann med att informera han lite om vad som nu sker inom vårt område så han blev glad också.

När man ändå gör flax så kolla jag med ett företag om ett fel på bilen, javisst rulla in under dagen så löser vi det :)

Skall nog köpa en lite triss under dagen :)

Men som sagt jag blir lite trött på telefonköer... och imorgon är det arbetsdag igen :(

Alltid på de svagas sida.

Dela på andra sajter

Fjärrkontroller med svarta knappar och tecken i någon mörk färg.   :grrrrrr:

Man kan önska sig hårda knappar som erissons gamla mobil s868 med tecknen ingjutna i transparent plast, för efter ett tag syns inte tecknet på knapparna på moderna fjärrisar och gör man ett uppehåll mins man inte vilka som var till vad ju...eller

Alltid på de svagas sida.

Dela på andra sajter

Att inte Sverige erbjuder Thailand krishantering från såå  många kloka "fanatiska" Mprare som vet allt om Thailand snacka om bistånd.

Mvh jrk

Dela på andra sajter

Man blir så gramse på att det inte säljs 2-liters ekonomiförpackningar för tandkräm, helst i burk!

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu ska jag planlägga mitt nästa irritationsmoment.

Eftersom jag ska hem idag från jobbet (ja, bara det är ju irriterande), så blir det den vanliga rutten och de vanliga flighterna.

Första flyget är alltid försenat. Då brukar jag bli småförbannad eftersom jag vet att jag inte har tid att äta på ARN.

Givetvis får jag köpa mig en äcklig pølse eftersom flygplansmackorna inte är något vidare goda när man tryck i sig 700st genom åren.

Men denna gången ska jag vara förberedd. Det brukar jag vara ibland.

Då köper jag en baguette eller något liknande + den vanliga lunchen.

Eftersom jag köper en macka så kan jag med stor sannolikhet säga att planet kommer att vara i tid och det finns tid för krubb på ARN, och är det dumt att inte vara hungrig.

Dessutom blir det på MAX eftersom alla proffstyckare i Sverige har blivit upprörda över något brev som de anställda fick.

Det kommer att bli dubbla portioner bara för att stödja MAX.

Det som jag dock kommer att vara irriterad över är att jag blåste hela 26Nok i onödan. 

Ska jag hålla på så varje vecka så slänger jag bort 2st set med torkarblad, av den bättre klassen, varje år.

Säg mig, blir man inte väldigt irriterad då?

Citerar mig själv här för att slippa skriva exakt samma inlägg.

Samma visa idag.

Blir det en macka på jobbet, eller har dom bara tråkiga mackor?

Det är där grunden till mitt irritationsmoment startar.

Blir det en macka så går flyget i tid OCH allt går som smort och jag hinner med MAX (när jag inte är hungrig, vilket gör mig irriterad).

Blir det ingen macka så skiter det sig med MAX (och jag är svinhungrig och irriterad).

Sedan är det bara en form av irritationsgrad som återstår.

Blir jag så pass försenad till ARN så jag får sova på flygplatsen så blir jag förbannad. MEN....då har jag gott om tid och kan äta på MAX (eller resaurangen som sitter ihop med Radisson) så återställs humöret till irritation, dock av den högre graden.

Uppdatering om humör sker troligtvis i morgon.

Ändrades av andrejsdenruskige
Dela på andra sajter

Irriterar mig på att Frölunda bara har gjort 3 mål mot Linköping, det har ju ändå gått 5 minuter av matchen 

Dela på andra sajter

Irriterar mig på att Frölunda bara har gjort 3 mål mot Linköping, det har ju ändå gått 5 minuter av matchen

Förstår dig.. Själv är jag irriterad över att jag inte kan bli full idag fast jag vill..på söndag när jag kan bli full

så kommer jag inte vilja det...Jävligt irriterande imo..

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Det är nog Mavange som spolat motis för Frölunda! :crazy:

Dela på andra sajter

Förstår dig.. Själv är jag irriterad över att jag inte kan bli full idag fast jag vill..på söndag när jag kan bli full

så kommer jag inte vilja det...Jävligt irriterande imo..

Svårt det där. Idag känner jag att jag kan, jag vill och jag är stark...eller kanske mest trött ;)

Dela på andra sajter

Jag är lite irriterad på att 2an bara gav 2,75 i odds.

Dela på andra sajter

Lite kul det där med poäng som i det närmaste är omöjliga att använda.

Hade själv ca 220 000 poäng på mitt Star alliancekort(reser enormt mycket i jobbet) men att få uppgradera på Thai är i det närmaste omöjligt.

De har bara ett fåtal platser per flight som går att använda poäng på och dessutom så kan dessa platser försvinna om det blir fullbokat.

Försökte uppgradera med poäng från PE till första klass för mig och min fru till Hongkong, fick veta att det inte fanns möjlighet då allt redan var fullt.

På Suvvan knallade jag till Thaiairdisken och frågade en gång till, nä med poäng har de fått order om att inte uppgradera, men om jag ville så kunde jag lägga 6000 baht så skulle båda vi två få uppgradering, gjorde så och det fanns ca 20 platser i första klass, vi var kanske 7-8 som åkte, fullbokat in my ass!

Jag frågade vad man skulle ha sina poäng till och damen bakom disken svarade omgående och ärligt, "We dont now, boss says this is only marketing".

Har aldrig upplevt några problem att uppgradera med Thai.Är det möjligtvis så att du inte är medlem i ROP utan är medlem i tex SAS vad deras bonusprogram nu heter?

Och det är ju rätt naturligt att flygbolagen hellre ser att en biljett blir betald med cash än poäng

PE till Hongkong har aldrig funnits på Thai utan är en specialare på CPH/ARN och fanns även förr på direktflygen till New York och LA.

Det mesta antal säten Thai har haft i första klass är 14.

Måste gnälla oxå  :crazy:

Jo, fanns bara 2 risrätter på väg hem från BKK och det var ju ingen höjdare.

Men o andra sidan så var faktiskt köttet helt ok och inte inrört i myräggen!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Att jag vuxit upp så mycket att jag börjar uppskatta Ris.. Ris är kanongott, fan så mycket godare än potatis. Potatis är bara ämnat till att göra brännvin på. (punkt) haha

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Såja.

Uppdatering.

Mätt efter en fet macka på jobb (nej, vi har inte fet-Mackan på vårat jobb) och givetvis går allt som smort.

Mätt i magen men......

e3y7y5a2.jpg

Gissa om jag blev irriterad?

Vindrutetorkarpengar rätt ut genom fönstret.

Dela på andra sajter

irriterad på pajasdomare

gick det inte som du ville..hehehe skyll allt på domaren.. nu blev jag irriterad over att folk skyller på domaren, vilket fiasko..

Dela på andra sajter

gick det inte som du ville..hehehe skyll allt på domaren.. nu blev jag irriterad over att folk skyller på domaren, vilket fiasko..

Blir irriterad på folk som skriver sitt namn baklänges och blir irriterade på folk som skyller på domaren när FHC utklassar pajaslaget från Linköping

Dela på andra sajter

Ähh, slå i dig två flaskor whisky och tjafsa med Ben så du kan bli irriterad på riktigt, sen när det blir svårt så drar du upp ditt "jag känner surin P3 kort"

och så blir alla andra irriterade istället...Masterplan :thumbsup:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Kan ingen elda upp denna tråden.. den irriterar mig jävligt mycket!

Ge fan i den här tråden, den har potential.

Jävligt irriterande när folk inte tillåter andra att ha kul...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

men de är ju lätt att bli irriterad på domaren!

så man får inte skriva här om man är onykter, fan de är ju fredag så håll i hatten

Dela på andra sajter

men de är ju lätt att bli irriterad på domaren!

så man får inte skriva här om man är onykter, fan de är ju fredag så håll i hatten

Blir jävligt irriterad på folk med hatt, de skymmer sikten!

Dessutom räknas hatt som handbagage på Thai från Kastrup, det är positivt men Kastrup är negativt pga språket.

Dela på andra sajter

Mein hut der hat drei ecken.

Varför inte fyra eller fem?

Jävla trams...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Blir jävligt irriterad på folk med hatt, de skymmer sikten!

Dessutom räknas hatt som handbagage på Thai från Kastrup, det är positivt men Kastrup är negativt pga språket.

ok men är du nordpolack eller de är de nya namnet på skåninar.. och de gör at jag inte blir irriterad p en skåning

men en nordpolack fy fan, de gör mig irriterad

Ändrades av tennek
Dela på andra sajter

Blir irriterad på folk som skriver sitt namn baklänges och blir irriterade på folk som skyller på domaren när FHC utklassar pajaslaget från Linköping

är de inte så då .. vad är FHC ett vollyboll team eller . de blir jag irriterad över kan de inte spela själva eller sja de döma domaren med kanske en ny nordpolack
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...