Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

Folk som tror man är någon jävla packåsna/postorderföretag.

Vist kan man hjälpa, men suspekta mediciner har jag ingen lust o strula med.

Screenshot_20180318-085431.thumb.png.c6b6870b01524a7a5f7b4f46460ea9b7.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Folk som tror man är någon jävla packåsna/postorderföretag.
Vist kan man hjälpa, men suspekta mediciner har jag ingen lust o strula med.
Screenshot_20180318-085431.thumb.png.c6b6870b01524a7a5f7b4f46460ea9b7.png

Hmm, existerar inte högkostnadsskyddet längre i Sverige?
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Hmm, existerar inte högkostnadsskyddet längre i Sverige?

Vissa mediciner omfattas inte av HKS. andra måste man ha recept utskrivet av läkare för att kunna köpa.

En del preparat är väldigt mycket billigare i Thai, tex. så kostar Pronaxen 1/4 i Thai vs. Sverige

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Vissa mediciner omfattas inte av HKS. andra måste man ha recept utskrivet av läkare för att kunna köpa.
En del preparat är väldigt mycket billigare i Thai, tex. så kostar Pronaxen 1/4 i Thai vs. Sverige

Då tycker jag ni ska betala mer skatt. Detta är inte hållbart
Dela på andra sajter

• 7 månader senare...

När man äntligen får åka hem så krånglar bromsarna i Överbyn norr om Torsby. Så nu sitter man bakom macken men fått ström så värme finns.

Hur ska man nu hitta en 12mm nyckel i morgon så man kan släppa broms jäveln 😨😠

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Issanbonde:

När man äntligen får åka hem så krånglar bromsarna i Överbyn norr om Torsby. Så nu sitter man bakom macken men fått ström så värme finns.

Hur ska man nu hitta en 12mm nyckel i morgon så man kan släppa broms jäveln 😨😠

En hammare funkar lika bra

Måne

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Issanbonde:

Lagerras konstaterat😈😨 

Då räcker det inte med en hammare 😎

Måne

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev måne:

Då räcker det inte med en hammare 😎

Nä då är det nog mer slägga som gäller ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Blev grymt irriterad på Unilever Thailand idag. Dom har ett diskmedel med en citronskiva som symbol, lätt att känna igen då jag inte kan läsa thai. Deras pumpflaska har 750 ml i innehåll. Bra så. Men så finns det refillpåsar med samma märke. Saken är den att där är innehållet 825 ml. Jag tog för givet att det var anpassat och hällde över i godan ro. Tyckte det blev väldigt fullt i flaskan trots att det fanns diskmedel kvar i påsen. Sedan ska ju röret till pumpen ner så det svämmade över. Hur tänkte dom där? 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Blev grymt irriterad på Unilever Thailand idag. Dom har ett diskmedel med en citronskiva som symbol, lätt att känna igen då jag inte kan läsa thai. Deras pumpflaska har 750 ml i innehåll. Bra så. Men så finns det refillpåsar med samma märke. Saken är den att där är innehållet 825 ml. Jag tog för givet att det var anpassat och hällde över i godan ro. Tyckte det blev väldigt fullt i flaskan trots att det fanns diskmedel kvar i påsen. Sedan ska ju röret till pumpen ner så det svämmade över. Hur tänkte dom där? 

Haha här exakt samma erfarenhet 😄

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev NiceBeaver:

Tänkte ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

21 timmar sedan, skrev berlitz:

Haha här exakt samma erfarenhet 😄

Nu har jag tagit tag i detta enorma problem. Eftersom jag gillar att påpeka felakigheter skrev jag på Unilever Thailands facebooksida, så nu jäklar. Dom har inte svarat på inlägg som andra besökare har gjort och lär inte göra det här heller. Men nu vet dom vad dom ställer till med.

Dock finns det en risk här. Om dom skulle minska mängden innehåll i refillpåsen så det passar med flaskan lär nog priset förbli detsamma. Så om detta resulterar i dyrare diskmedel vet vem ni ska skylla på.

.Diskmedel.thumb.JPG.8741b27d8898b35e985a3bbc0aebe96d.JPG

Ändrades av NiceBeaver
En mening kom fel i inlägget.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

Bara så att du vet vad du irriterar dig på, NiceBeaver, så heter diskmedlet Sunlight. 😉

DA288B96-DBCE-4298-A554-EBFD768AA700.png.fccaa2be012090ba9973a243eb6923bd.png

Ändrades av lauri
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
11 minuter sedan, skrev rolba:

Tja, är man ensam i bilen så är det ju lite svårt att nå fram till luckan. Föraren sitter ju till höger som bekant i Thailand.

Den är till för Falanger med thai-frun till vänster.....

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

Tja, är man ensam i bilen så är det ju lite svårt att nå fram till luckan. Föraren sitter ju till höger som bekant i Thailand.

De flesta kommer kanske på moppe och då spelar det ingen roll

Dela på andra sajter

Chefen har sin parkering vid infarten så drive in filen är spärrad så länge han är på jobbet 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

• 1 år senare...
Kenneth4618
4 minuter sedan, skrev Benriach:

Att folk inte får allt de vill ha på "All-inclusive" buffen, eller som det heter i Ullared; Old in clothes...

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/y3Qn4x/buffebesvikelsen-pa-forsta-charterresan-finns-nastan-ingen-mat

Det var då en jäkla tur att Batting inte var med ............ eller 😉

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Det var då en jäkla tur att Batting inte var med ............ eller 😉

Eller Battings konstige och knepige kompis...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...