thomas001 Inlagd Maj 16, 2016 Dela Inlagd Maj 16, 2016 4 timmar sedan, skrev Galten: Får man fråga vad boendet kostade. Koh Chang vill vi prova och dottern måste ha pool. Vi betalade 2700 Baht inkl. frukost. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 16, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Maj 16, 2016 555. Försökte bara översätta men om det blev rätt eller inte det vette fan, vad heter hårtbröd då. kanckenmacken kanske [emoji6] Men det kändes lite trist att jag kan mer grammatik om maskulinum, femininum och neutrum samt böjningsformer på enstaka ord på tyska än att jag har ett ordförråd. Det retar mig lite, men det kanske är så man skall lära sig språk. Jag vet inte faktiskt. Satans sexister och genusnazister. ALLT ÄR NEUTRUM! Men vill man definiera något som femininum så går det bra om man känner för det. Bäst att skicka en svensk genusvetare dit och läxa upp dom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 17, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Maj 17, 2016 Så, ledig dag igen och vardagssysslor dyker upp. Givetvis kokar blodet i mig när jag får börja med idi*tiska saker. 1. Slänger igång en tvätt. Inga problem här. Man är ju en mästare på sådant vid det här laget. 2. Maskinen påkallar min uppmärksamhet och säger att tvätten är färdig. Här uppstår inte heller något irritationsmoment. 3. Hänga kläderna. Nu börjas det med djävulskap. Jag imponeras över kvinnans förmåga att klä på sig. Av formen på kläderna så ser det ut som att en gravt förståndshandikappad nepalesisk unge har tillverkat en del av klädesplaggen. Alternativt så kan det vara något psykfall, som har försökt att döda demonerna i plaggen medelst sax. Jag vet fan inte vad som är ut eller in, upp eller ner och jag ser fan inte vad det är för typ av klädesplagg. Efter en halvtimmas dragandes och rätandes aktivitet så ser jag på ett ungefär vad tygstycket ska föreställa. Men hur fan ska man hänga det, det spretar ju åt alla håll. Sedan kommer vi till vanliga kläder som t.ex byxor. Här är det en kraftigt vindögd sjörövare som har sytt ihop en massa tygstycken på måfå. När jag ser på mina kläder så är alltid sömmarna på något sätt symmetriska. Så är inte fallet när fruns byxor, tröjor m.m dyker upp. Nä, där är det någon som har haft något abstrakt i tankarna medan dom skulle utföra den enkla uppgiften att sy ihop något som ska bli ett klädesplagg. Nej, nu jävlar ska jag börja packa jobbväskan innan jag blåser en säkring. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juni 3, 2016 Dela Inlagd Juni 3, 2016 Allergi, ett jävla påhitt. Tog mig en kall öl på balkongen och läste några sidor i en bok. Nu sitter jag här i soffan igen med täppt näsa och nyser som en kulspruta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 4, 2016 Dela Inlagd Juni 4, 2016 On 2016-06-03 at 17:47, skrev M33: Allergi, ett jävla påhitt. Tog mig en kall öl på balkongen och läste några sidor i en bok. Nu sitter jag här i soffan igen med täppt näsa och nyser som en kulspruta. Clarityn funkar på mig i alla fall, finns en billigare åxå men just nu kommer jag inte ihåg vad den hette. Det fiffiga var ju att jag inte får biverkningar av dessa, men andra gör livet ganska trist då jag tex kan bli trött som fasiken av nån sort och lomudalen nästan ger mig mer problem än pollen då den måste börja tas före. Jag provar sensibilitetsträna mig nu, så inga allergipiller. Får se hur länge jag står ut. Märkligt att jag inte har problem i Thailand dock. Pollen borde ju finnas där åxå. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 4, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Juni 4, 2016 Clarityn funkar på mig i alla fall, finns en billigare åxå men just nu kommer jag inte ihåg vad den hette. Det fiffiga var ju att jag inte får biverkningar av dessa, men andra gör livet ganska trist då jag tex kan bli trött som fasiken av nån sort och lomudalen nästan ger mig mer problem än pollen då den måste börja tas före. Jag provar sensibilitetsträna mig nu, så inga allergipiller. Får se hur länge jag står ut. Märkligt att jag inte har problem i Thailand dock. Pollen borde ju finnas där åxå. Får du problem med myggbett i Thailand så ska du fortsätta med dina clarityn. Bästa medlet mot myggbett som finns (kanske inte just clarityn, men andra allergi mediciner fungerar bra) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 4, 2016 Dela Inlagd Juni 4, 2016 4 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Får du problem med myggbett i Thailand så ska du fortsätta med dina clarityn. Bästa medlet mot myggbett som finns (kanske inte just clarityn, men andra allergi mediciner fungerar bra) Köper antihistaminer i Thailand för att sova på under resor (funkar sådär halvbra), men jag har inga problem med myggbett där. Inte så det stör mig i alla fall, då är nog biverkningen att jag blir trött värre från allergimedicinen. I Sverige så är ju myggen och knotten klart värre. Myggorna älskar mina öron på natten och knotten biter ganska bra. Men jag kanske skulle testa med clarityn för att lindra knottbetten, dom är värre när jag fiskar efter nån bäck. Och dom är inte så få heller dom små jävlarna. Har jag en klocka på mig så sitter det ju en hel drös under kanten på armbandet och kalasar. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 4, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Juni 4, 2016 Köper antihistaminer i Thailand för att sova på under resor (funkar sådär halvbra), men jag har inga problem med myggbett där. Inte så det stör mig i alla fall, då är nog biverkningen att jag blir trött värre från allergimedicinen. I Sverige så är ju myggen och knotten klart värre. Myggorna älskar mina öron på natten och knotten biter ganska bra. Men jag kanske skulle testa med clarityn för att lindra knottbetten, dom är värre när jag fiskar efter nån bäck. Och dom är inte så få heller dom små jävlarna. Har jag en klocka på mig så sitter det ju en hel drös under kanten på armbandet och kalasar. Kör på med clarityn mot kontten Mvh Doktor MPR Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 Alla dessa j...a thai forum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 Att folk skriver RIP istället för Vila i frid när någon har gått till de sälla jaktmarkerna “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 2 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Att folk skriver RIP istället för Vila i frid när någon har gått till de sälla jaktmarkerna Att folk skriver "Jag beklagar sorgen" när någon anhörig gått bort. Sorgen är ju en effekt av känslorna då man förlorat en anhörig /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 10 timmar sedan, skrev kitungmakmak: Clarityn funkar på mig i alla fall, finns en billigare åxå men just nu kommer jag inte ihåg vad den hette. Det fiffiga var ju att jag inte får biverkningar av dessa, men andra gör livet ganska trist då jag tex kan bli trött som fasiken av nån sort och lomudalen nästan ger mig mer problem än pollen då den måste börja tas före. Jag provar sensibilitetsträna mig nu, så inga allergipiller. Får se hur länge jag står ut. Märkligt att jag inte har problem i Thailand dock. Pollen borde ju finnas där åxå. Japp.Clarityn funkar mycket bra på mig oxå.Men jag har aldrig någonsin känt av nån allergi i Thailand....mystiskt,nån som vet?? PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 1 timme sedan, skrev B747: Japp.Clarityn funkar mycket bra på mig oxå.Men jag har aldrig någonsin känt av nån allergi i Thailand....mystiskt,nån som vet?? Öl är jättebra mot allergi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 2 minuter sedan, skrev rolba: Öl är jättebra mot allergi. Ja jävl.Tänkte inte på det.Jag lyfter på hatten. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 1 timme sedan, skrev B747: Japp.Clarityn funkar mycket bra på mig oxå.Men jag har aldrig någonsin känt av nån allergi i Thailand....mystiskt,nån som vet?? Jag har fått allergiska besvär 2 år i rad på Phuket, mot vad vet jag inte men Claityn och Rhinocort fixade problemen. Är väl så enkelt som att det specifika som du är allergisk mot ej finns i Thailand? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 12 timmar sedan, skrev kitungmakmak: Märkligt att jag inte har problem i Thailand dock. Pollen borde ju finnas där åxå. Vild gissning, men skulle det kunna bero på den högre luftfuktigheten i Thailand? Pollenen (säger man så) kanske inte flyger omkring lika mycket då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 11 minuter sedan, skrev Nemo: Vild gissning, men skulle det kunna bero på den högre luftfuktigheten i Thailand? Pollenen (säger man så) kanske inte flyger omkring lika mycket då. Kan ju vara Björkpollen eller annan pollen från träd/gräs-sorter som inte finns i Thailand man är allergisk mot. T.ex gråbo Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 Ja, det var bra förslag på varför det är på det viset med allergi. Då är det bara AC-snuvan kvar. Men tjejen skulle ju få den mackapären rengjord innan jag kommer ner, får se om det hjälper. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 3 timmar sedan, skrev Enis: Att folk skriver "Jag beklagar sorgen" när någon anhörig gått bort. Sorgen är ju en effekt av känslorna då man förlorat en anhörig /Enis När man pratar om gått bort, istället för dött. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 Lärarna i Williams skola är aningens jobbiga och lite udda. De thailändska alltså. Härom veckan så var William tvungen att färga sitt hår svart eftersom det tydligen inte gick att ha mörkbrunt hår i skolan. WTF? Häromdagen ville samma lärare se allas elräkningar. Tänkte det var till nåt praktiskt matteproblem eller nåt. Men nä, hon ville bara se allas räkningar. WTF2? Plus att här hemma får man ingen backning till dessa saker. Det är tydligen helt normalt och inget att bry sig om. WTF igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 Hoppas att du protesterade vilt mot det där att färga barns naturliga hårfärg. Jag vet att lärare kan tvångsklippa ungarna, mest flickor, om håret blivit för långt. Men att begära att skolbarnen färgar håret är att gå för långt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 21 minuter sedan, skrev Surin P3: Lärarna i Williams skola är aningens jobbiga och lite udda. De thailändska alltså. Härom veckan så var William tvungen att färga sitt hår svart eftersom det tydligen inte gick att ha mörkbrunt hår i skolan. WTF? Häromdagen ville samma lärare se allas elräkningar. Tänkte det var till nåt praktiskt matteproblem eller nåt. Men nä, hon ville bara se allas räkningar. WTF2? Plus att här hemma får man ingen backning till dessa saker. Det är tydligen helt normalt och inget att bry sig om. WTF igen. Jag hade vägrat att färga håret på mina barn. På vår skola får faktiskt tjejerna tom ha långt hår, bara det är uppsatt, flätat eller i tofs. Haha elräkningen, där hade nog gränsen gått. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 7 minuter sedan, skrev Niro: Hoppas att du protesterade vilt mot det där att färga barns naturliga hårfärg. Jag vet att lärare kan tvångsklippa ungarna, mest flickor, om håret blivit för långt. Men att begära att skolbarnen färgar håret är att gå för långt. Protesterade, men frun tyckte det var ok. Och då blev det liksom punkt. Eller punktering i min ork i alla fall. 3 minuter sedan, skrev Soengsang: Jag hade vägrat att färga håret på mina barn. På vår skola får faktiskt tjejerna tom ha långt hår, bara det är uppsatt, flätat eller i tofs. Haha elräkningen, där hade nog gränsen gått. Angående kortklippt hår, så togs själva lagen om det bort 1975. Efter det har lagen sagt att man inte får se ovårdad ut. Att det finns skolor kvar som lever på 70-talet är inte ovanligt. Vad gäller elräkningen så svärtade jag alla viktiga fält. Lekte lite CIA alltså. Fattar inte hur ingen annan av föräldrarna protesterar. Och att göra stor sak av det offentligt, när ingen annan fattar vad eller varför, känns inte direkt lockande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 (ändrad) Jag har själv inga barn i skolåldern men skulle säkert göra som du. Bätre att hålla låg profil än att stöta sig med skolan. Kanske att jag försökt muta ungen och hans kompisar till att raka sig och köra skinnhead ett tag. Ändrades Juni 5, 2016 av Niro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 5, 2016 Dela Inlagd Juni 5, 2016 Det är då en jäkla tur att inte Nemo har barn i skolan för tänk om de måste visa elräkningen i skolan “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu