Kenneth4618 Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Åja, jag blev påkörd när jag korsade en väg sidoväg och själv var jag på en cykelbana - då har vad jag kommer ihåg bilisterna väjningsplikt då. 2 kotor i ryggen ser inte ut som tidigare enligt läkaren (jag har ingen aning om hur dom såg ut innan, men jag får väl lita på honom) och jag är ett par cm kortare. Men det blev ju bara 3 månader med en aluminiumställning för att stabilisera ryggen så vafan... Kör på... Jag är tamigfan odödlig. Detta gäller men många cyklister tror de har företräde överallt Cyklisterna har väjningsplikt mot bilförarna, inte tvärtom. Undantag: Korsar du som bilförare en cykelpassage i samband med sväng eller utfart ur en cirkulationsplats ska du släppa fram alla på cykelpassagen, även cyklister och mopedister. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Detta gäller men många cyklister tror de har företräde överallt Cyklisterna har väjningsplikt mot bilförarna, inte tvärtom. Undantag: Korsar du som bilförare en cykelpassage i samband med sväng eller utfart ur en cirkulationsplats ska du släppa fram alla på cykelpassagen, även cyklister och mopedister. Tja, jag kikade inte så noga men... http://www.trafiksakerhet.se/overgangsstallen.htm I mitt fall gäller punkt 1. Men vafan, jag är odödlig. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 20, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juni 20, 2015 Detta gäller men många cyklister tror de har företräde överallt Cyklisterna har väjningsplikt mot bilförarna, inte tvärtom. Undantag: Korsar du som bilförare en cykelpassage i samband med sväng eller utfart ur en cirkulationsplats ska du släppa fram alla på cykelpassagen, även cyklister och mopedister. Dom där jävla cyklisterna. Nåja, lite lätt Darwinism rensar ut de som inte bör äga en cykel eller vara i trafiken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 20, 2015 Dela Inlagd Juni 20, 2015 Dom där jävla cyklisterna. Nåja, lite lätt Darwinism rensar ut de som inte bör äga en cykel eller vara i trafiken Så bilförare som inte kan trafikreglerna har företräde om jag förstår dig rätt. Åxå ett sätt att se på saken. Störst går först. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 20, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juni 20, 2015 Så bilförare som inte kan trafikreglerna har företräde om jag förstår dig rätt. Åxå ett sätt att se på saken. Störst går först. Nej, men cyklister som kommer i 30 blås ut från någon jävla skogsdunge och tror att hela världen kommer att stanna bara för att han helt plötsligt befinner sig på en väg. Sedan ska cyklar ledas över om det är ett vanligt övergångsställe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 20, 2015 Dela Inlagd Juni 20, 2015 Cyklister är den högst stående trafikformen. Inte i Thailand, här är de längst ner i rangordningen. Till och med soihundar ligger en bit högre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Juni 20, 2015 Dela Inlagd Juni 20, 2015 (ändrad) Detta handlar om ett ställe jag passerar dagligen , alla andra blir det grönt på bägge samtidigt . Kommer jag fram precis när det blir grönt på cykelbanan och trycker på knappen får jag vänta tills nästa gång vilket jag inte gör . Då är programmet fel i styrapparaten eller den är gammal, finns funktioner som man kan lägga till att om det blivit grönt för cyklister så trycker man för fotgängare blir det grönt på en gång, klaga på kommunen. En trafiksignal ska prioritera fotgängare, cyklister, det gäller oftast i stadsmiljö. Men det kan vara fel på detektorerna också . Ändrades Juni 20, 2015 av Rillex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 20, 2015 Dela Inlagd Juni 20, 2015 (ändrad) Nej, men cyklister som kommer i 30 blås ut från någon jävla skogsdunge och tror att hela världen kommer att stanna bara för att han helt plötsligt befinner sig på en väg. Sedan ska cyklar ledas över om det är ett vanligt övergångsställe. Hmm, och nu var det i mitt fall skyltat rätt, jag befann mig på en cykelled och likförbannat så körde han på mig. Jag skulle stannat om han inte bromsat in lite först - troligen för att han fattade att han var nära en korsning eller nåt (jag vet faktiskt inte). Men när jag ser att han gör det då litar jag på att han sett mig åxå. Men nähä... Även jag som cyklist har ju lite annat att spana efter förutom en bil som jag trodde hade sett mig när jag korsar vägen. Och jag höll nog bara 25km/h Dungarna har inte jag satt dit heller. Ändrades Juni 20, 2015 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 20, 2015 Dela Inlagd Juni 20, 2015 Jag förstår inte hur annars normalt fullt tänkande människor kan förändras till den grad då det sätter sej på en cykel. Man blir av med körkortet om man kör mot rött - även om man sitter på en cykel. Å den värsta cyklisten är en 45-årig man iförd kläder som om han var på väg till Tour de France, jag ser dom på skeppsbron runt 07.00 varje morgon där kommer dom fräsande i 40-45 blås och kastar sej vilt mellan filerna, skriker och plingar på sina j-a klockor om nån stackars fotgängare korsar gatan på grön gubbe. Jag är så jäkla lockad att öppna dörren på bilen när jag ser en sån dåre komma som ett jehu i backspegeln, Cyklister är mjuka bilar är hårda... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Juni 20, 2015 Dela Inlagd Juni 20, 2015 Nej, men cyklister som kommer i 30 blås ut från någon jävla skogsdunge och tror att hela världen kommer att stanna bara för att han helt plötsligt befinner sig på en väg. Sedan ska cyklar ledas över om det är ett vanligt övergångsställe. Precis, höll på att köra över en nonchalant svartingunge igår som kasta sig ut med sin av mina skattepengar betalda cykel... Undra hur många av dessa "gå ut i vägen utan att se sig för" som kommer att bli ihjälkörda när de är på semester i andra länder... Det tragiska nu är att de lär sina ungar att blunda för bilar och bara trampa på dit snoken pekar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 20, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juni 20, 2015 Hmm, och nu var det i mitt fall skyltat rätt, jag befann mig på en cykelled och likförbannat så körde han på mig. Jag skulle stannat om han inte bromsat in lite först - troligen för att han fattade att han var nära en korsning eller nåt (jag vet faktiskt inte). Men när jag ser att han gör det då litar jag på att han sett mig åxå. Men nähä... Även jag som cyklist har ju lite annat att spana efter förutom en bil som jag trodde hade sett mig när jag korsar vägen. Och jag höll nog bara 25km/h Dungarna har inte jag satt dit heller. Nu är det väl inte dig och ditt fall jag skriver om. Det jag skriver är generellt om cyklister. Det verkar som att sadeln är upptryckt mitt i krysset och därmed failar dom något enormt på koncentrationen och trafikvett. Jag kan ju bara tänka hur koncentrerad jag hade klarat av att vara om jag får en fet sadel intryckt i anus. Det kanske är det som är cyklisternas problem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juni 20, 2015 Dela Inlagd Juni 20, 2015 Smakade alldeles förträffligt Att det publiceras för få bilder på flygplanskäk Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 20, 2015 Dela Inlagd Juni 20, 2015 Det verkar som att sadeln är upptryckt mitt i krysset och därmed failar dom något enormt på koncentrationen och trafikvett. Jag kan ju bara tänka hur koncentrerad jag hade klarat av att vara om jag får en fet sadel intryckt i anus. Det kanske är det som är cyklisternas problem? Ja det gäller att man är noggrann vid utprovandet av sadeln innan inköp görs. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 20, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juni 20, 2015 (ändrad) Det var ju intressant, har du något exempel på någon allergi som man kan bli av med? Pollenallergi, fisk, nötter och stenfrukter. Finns säkert fler. Edit: pälsdjursallergi är en till Ändrades Juni 20, 2015 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 20, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juni 20, 2015 Okej, där ser man. Jag har faktiskt aldrig hört talas om någon som blivit av med sin allergi, men däremot att den bara blir värre med åren. Jodå, finns många som blivit av med sin allergi. Om man får allergi sent i livet så brukar det vara knepigare än om man får den i unga år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juni 20, 2015 Dela Inlagd Juni 20, 2015 Nu är det väl inte dig och ditt fall jag skriver om. Det jag skriver är generellt om cyklister. Det verkar som att sadeln är upptryckt mitt i krysset och därmed failar dom något enormt på koncentrationen och trafikvett. Jag kan ju bara tänka hur koncentrerad jag hade klarat av att vara om jag får en fet sadel intryckt i anus. Det kanske är det som är cyklisternas problem? Det är nog ingen sadel dit skruvad. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd Juni 20, 2015 Dela Inlagd Juni 20, 2015 Hejsan Jag hade nog inte kunnat vara särskilt koncentrerad om jag varit en damcykelsadel och det hade suttit en skön donna på mig... MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juli 2, 2015 Dela Inlagd Juli 2, 2015 Irriterande när sånt här dyker upp lite varstans. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 2, 2015 Dela Inlagd Juli 2, 2015 Irriterande när sånt här dyker upp lite varstans. sur.JPG Jag gillar inte heller katter ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 2, 2015 Dela Inlagd Juli 2, 2015 Att jag måste välja på kvällarna - antingen svalt och luftigt i bostaden, men en massa myggor, eller hett och myggfritt. Urk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Juli 2, 2015 Dela Inlagd Juli 2, 2015 Att MPR nyheter dyker upp som notifikation.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd Juli 2, 2015 Dela Inlagd Juli 2, 2015 Att min 4-veckors semester närmar sig sitt slut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juli 2, 2015 Dela Inlagd Juli 2, 2015 Nej, men cyklister som kommer i 30 blås ut från någon jävla skogsdunge och tror att hela världen kommer att stanna bara för att han helt plötsligt befinner sig på en väg. Sedan ska cyklar ledas över om det är ett vanligt övergångsställe. Tycker att det är extremt i Umeå med detta otyg.Dom tror fan att dom är odödliga.Inte är det jag i bilen som skadar mig iaf. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 2, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juli 2, 2015 Tycker att det är extremt i Umeå med detta otyg.Dom tror fan att dom är odödliga.Inte är det jag i bilen som skadar mig iaf. Cyklister och folk som inte kan köra i en rondell. Nästan så att man tror att hela Umeå jobbar på Samhall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juli 2, 2015 Dela Inlagd Juli 2, 2015 Cyklister och folk som inte kan köra i en rondell. Nästan så att man tror att hela Umeå jobbar på Samhall Man kan nästan tro att en del har en chipspåse över skallen i trafiken.. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu