Jump to content

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

• Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• kitungmakmak

123

• andrejsdenruskige

108

• M33

68

• Soengsang

65

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Facebook!   Ja, kanske inte Facebook i sig, men många användare av Facebook.   Folk som tar sina jävla "selfies" och ändrar profilbilden och verkar älska sitt utseende mer än Narcissus själv. Des

En "follow-up" på min tidigare irritation av Williams hår vs. galen lärarinna...   Det ska tydligen fotograferas imorgon och lärarinnan var på William igen i fredags. Och idag blev det

Lärarna i Williams skola är aningens jobbiga och lite udda. De thailändska alltså.    Härom veckan så var William tvungen att färga sitt hår svart eftersom det tydligen inte gick att ha mörk

Posted Images

Bananen

Thailändare som stannar med bilen vid tex en nudelshop och "fönstershoppar" i rusningstrafik och tvingar ut övrig trafik i motsatt körfält alternativt tvingar fram långa köer trots att parkering finns 10-15 meter längre fram, att tuta och påpeka idi*tin är tydligen inte heller populärt, då man inte skall påpeka när någon thailändare gör fel, särkillt om man är farang...

• Fint 5

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

stefantaby

Härligt att folk reagerar även övar vad andra tycker är skitsaker, reaktion är ett sundhetstecken om det sen behöve/kanr åtgärdas är nästa fundering. Keep on med mer tandkrämstubproblematik etc härligt att läsa

stefantaby

Thailändare som stannar med bilen vid tex en nudelshop och "fönstershoppar" i rusningstrafik och tvingar ut övrig trafik i motsatt körfält alternativt tvingar fram långa köer trots att parkering finns 10-15 meter längre fram, att tuta och påpeka idi*tin är tydligen inte heller populärt, då man inte skall påpeka när någon thailändare gör fel, särkillt om man är farang...

Den tyske turisten som inte kom iväg nog fort  och och gjorde finger åt den thailändare som stod bakom och tutade på honom, skulle nog inte gjort det om han om han kunde veta att han skulle skjutas ihjäl på fläcken av Thailändaren, tragiskt, det skedde i Chiang Mai för kanske 2 år sedan. Så var försiktig med "Fingervisning". 

Bananen

Den tyske turisten som inte kom iväg nog fort  och och gjorde finger åt den thailändare som stod bakom och tutade på honom, skulle nog inte gjort det om han om han kunde veta att han skulle skjutas ihjäl på fläcken av Thailändaren, tragiskt, det skedde i Chiang Mai för kanske 2 år sedan. Så var försiktig med "Fingervisning". 

Jo, att som thailändare anse sig "förlora ansiktet" även för småsaker kan tyvär få hemska oväntade konsekvenser.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Kenneth4618

Jag är irriterad på det mesta :13:

post-3485-0-96382800-1389902429.jpg

• Fint 2

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Naam kaeng

Någon sa till mig: "ha en bra dag och reta inte upp dig på sådant du inte kan förändra"

Hörde något liknande som;

Att gå och må dåligt över något som kanske kommer inträffa är som att börja betala ett lån innan man ens har tagit det.

post-6637-0-88640200-1389939840.gif

• Fint 5
Benriach

Förbannad är bara förnamnet.

Fick ett försenat flyg från SVG på torsdag.

Det innebar att jag fick sätta nytt skandinaviskt rekord på distansen mellan T5 och gate 42 (T4) eller sova på Radisson.

Trött, less, IRRITERAD och skitförbannad kliver jag ombord på kärran i SVG.

Och där står världens vackraste flygvärdinna. Hon hade även varit vackrast i de flesta andra yrken också.

Dessutom så hade hon inte ens behövat vara snygg. Hennes sätt får en att må bra.

Dessutom så tror jag att hon är thailändska.

Synd att det går typ 6månader mellan gångerna som man får äran att flyga med den damen.

Andrejsdenruskige blir mild och timid och allt känns bra.

Aldrig får man vara riktigt förbannad  :13:

Jävla fruntimmer att förstöra en bra irritation.

Sånt stör mig nästan lika mycket som folk som går sakta och ivägen...

• Fint 7

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Bilister som tar upp två eller flera p-rutor. Inte så många som kan parkera idag som det verkar.

men de är ju snö nu så hur ska de se vart rutorna är men varför bry sig finns väl fler p-platser

Wangthong

men de är ju snö nu så hur ska de se vart rutorna är men varför bry sig finns väl fler p-platser

Javisst, jag älskar att åka runt flera kvarter och leta parkeringsplatser.

idi*ter till samhällsplanerare som inte begriper att snön kommer och att vi behöver minst tre ggr så stora parkeringsrutor som bilen är. Och att när det snöar tar bilen mera plats.

• Fint 1
Benriach

idi*ter till samhällsplanerare som inte begriper att snön kommer och att vi behöver minst tre ggr så stora parkeringsrutor som bilen är. Och att när det snöar tar bilen mera plats.

Och när det är snöfritt så gnäller du på de idi*terna som ritat dit alldeles för stora p-rutor.

"Är det kärringar som planerar här i stan" dånar det från Wangthongs bil när han snurrar runt och letar p-plats...

• Fint 5

igag va jag till nordby köpcentrum innanför svenska gränsen, ja ett köpcentrum dit norskarna åker för att handla, billigt för norrmän.

och där va de ju som vanligt alla parkerar som de vill. men varför bli arg för att jag inte fick platsen vid de dörrana man går in ( de är ju för de som har bråttom men jag blir inte förbannad för en sån sak. finns ju fler platser , men vänta lite så kommer de ju ut en massa norrmän som just parkerat utanför de bästa platserna, och jag får även jag en sån plats .. fattar inte vafrör bli irriterad över detta .. thaistyle is the best. kommer alltid bli en bra plats ledig ta det lugnt och jag finner min plats hetsa inte .. fan varför bli arg för ensån sak ..

Facebook users  :jester:  get a Life

ja om an inte är medlem där eller inte ens tittar in där så kan man ju inte reta sig på detta fenomen men är man en aktive medlem så får man väl finna sig i detta. går ju att ta bort sig från de forumet elle vad de ny heter.

kan vi inte starta en ny tråd vad gör mig glad fan lite possetiva trådar skadar nog inte de gnällspikarna här!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Fint 2
Benriach

kan vi inte starta en ny tråd vad gör mig glad fan lite possetiva trådar skadar nog inte de gnällspikarna här!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag irriterar mig som fan på folk som vill få andra att göra vad de själva kan göra...

Wangthong

igag va jag till nordby köpcentrum innanför svenska gränsen, ja ett köpcentrum dit norskarna åker för att handla, billigt för norrmän.

och där va de ju som vanligt alla parkerar som de vill. men varför bli arg för att jag inte fick platsen vid de dörrana man går in ( de är ju för de som har bråttom men jag blir inte förbannad för en sån sak. finns ju fler platser , men vänta lite så kommer de ju ut en massa norrmän som just parkerat utanför de bästa platserna, och jag får även jag en sån plats .. fattar inte vafrör bli irriterad över detta .. thaistyle is the best. kommer alltid bli en bra plats ledig ta det lugnt och jag finner min plats hetsa inte .. fan varför bli arg för ensån sak ..

Ingen ide att hetsa up sig för såna skitsaker håller jag med om. Oftast fungerar det riktigt bra på de större parkeringarna och betalparkeringarna. Just nu är jag inne i en period när jag ser det positiva i att parkera långt från dörren. Jag har gått ner 6 kg sista tiden, mycket genom att gå mera.

Problemet med parkeringar är väl oftast där det inte finns så många parkeringar. Bostadskvarter där det finns någon enstaka besöksparkering som inte kan uttnytjas fullt för att någon egensinnig typ tar upp flera parkeringar. Att därför måsta åka runt till nästa kvarter eller nästnästa retar mig. Eller att folk parkerar så att de blockerar för nyttotrafik som därför inte kommer fram.  

Thaistyle i Sverige när det gäller parkering innebär att alla ska fram med bilen till dörren, sedan står de där och kör på tomgång så att avgaserna drar in i husen. I Thailand är de van att någon tar hand om bilen åt dom, men eftersom vi inte har något sådant system här i landet så fungerar inte thaistyle riktigt här.

• Fint 1
Wangthong

ja om an inte är medlem där eller inte ens tittar in där så kan man ju inte reta sig på detta fenomen men är man en aktive medlem så får man väl finna sig i detta. går ju att ta bort sig från de forumet elle vad de ny heter.

Fritt fram för alla att starta trådar här på forumet. Detta är väldigt positivt tycker jag. Men varför vara positiv i en gnälltråd?

Därför är det helt rätt av dig att gnälla i den här tråden på de som som inte skapar dessa positiva trådar!

Edited by Wangthong

Jo, att som thailändare anse sig "förlora ansiktet" även för småsaker kan tyvär få hemska oväntade konsekvenser.

"Den tyske turisten som inte kom iväg nog fort  och och gjorde finger åt den thailändare som stod bakom och tutade på honom, skulle nog inte gjort det om han om han kunde veta att han skulle skjutas ihjäl på fläcken av Thailändaren, tragiskt, det skedde i Chiang Mai för kanske 2 år sedan. Så var försiktig med "Fingervisning". 

I det här fallet så kanske det var farangen som bokstavligen förlorade ansiktet...

Edited by Burken

Ingen ide att hetsa up sig för såna skitsaker håller jag med om. Oftast fungerar det riktigt bra på de större parkeringarna och betalparkeringarna. Just nu är jag inne i en period när jag ser det positiva i att parkera långt från dörren. Jag har gått ner 6 kg sista tiden, mycket genom att gå mera.

Problemet med parkeringar är väl oftast där det inte finns så många parkeringar. Bostadskvarter där det finns någon enstaka besöksparkering som inte kan uttnytjas fullt för att någon egensinnig typ tar upp flera parkeringar. Att därför måsta åka runt till nästa kvarter eller nästnästa retar mig. Eller att folk parkerar så att de blockerar för nyttotrafik som därför inte kommer fram.  

Thaistyle i Sverige när det gäller parkering innebär att alla ska fram med bilen till dörren, sedan står de där och kör på tomgång så att avgaserna drar in i husen. I Thailand är de van att någon tar hand om bilen åt dom, men eftersom vi inte har något sådant system här i landet så fungerar inte thaistyle riktigt här.

ok. ok jag kan bli irriterrad på detta med men jag bor ju inte ien stor stad och vi har parkeringar som räcker till alla .. bor just nu i en liten stad i Norge , (oslo) men där finns det parkeringar även om snön nu kommit ,,, hahahaha