Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.


andrejsdenruskige

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev FF:

Den remmen sitter helt fel, alldeles för slak vid kammarna-

Lämna bilen fort som tusan om du inte fixa det själv.

 

  FF

ja, det var inte mycket stuns där. 

 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Amigo:

<jag skrev ju två kamaxlar och en vevaxel. Alla tre har märkning som ska stämma med varandra. Vevaxel kugghjul ligger under multirem skivan eller om man vill vara gammalmodig, under skivan som driver generatorremmen. 

 

Iför sig är kamremmen bytt tre år sedan, 2 000 mil men billig Kina grej håller inte länge.  Misstänker att remmen har hoppat i vevaxel hjulet, den har minst diameter, ligger efter spännaren, och kamaxelns märkningar går jämsides som i bilden som jag tog.  Ställer jag märket i vevaxel mot referens pilen (som jag nu misstänker har med tändingen att göra, brukar vara nån grad efter nollpunkt  ) är kamaxelns märkningar tokigt.

image.png.b8534f71ba397d3d58dcc0a13ed6d55d.png

Remmen ser ju inte alls bra ut. Spännaren måste ha gett upp helt.

Förvånansvärt att den går överhuvudtaget. Jag skulle inte ha kört en meter till med den.

  • Ge karma 9
Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev apknug:

Hoppas Stein dyker upp på Hasses Softrock då. 

 

Tråkigt att Sötnos har dragit ner på antal rum men de kör lite tema käk vissa dagar.

 

Även utsocknes är välkomna då! 

Finns det ett nytt Hasses Softrock, det förra såldes för drygt 20 år sen och var ombyggt till ago-go bar när jag gick förbi där senast.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
2 minuter sedan, skrev stefan5300:

Finns det ett nytt Hasses Softrock, det förra såldes för drygt 20 år sen och var ombyggt till ago-go bar när jag gick förbi där senast.

Apan lever i Då-Tid.

BTTs toa kikare hade inte avputsade linser

  • Ge karma 3
  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
46 minuter sedan, skrev apknug:

Hurrudu, BTT har inte varit här inne på lääänge.  På tal om då tidens medlemmar som det finns ett starkt intresse för. 

 

Hot and Cold a go-go var ett mycket trevligt ställe som låg mitt emot Hasses. Där skulle man INTE sitta på andra sidan gatan hos Hasse med kikare, plats närmast scenen med en Heineken var da shit.

 

 

När, Hur, Var BTT varit inne är orelevant.

 

Det jag skrev om var gubbens toalett kikare.

 

Förstår du skillnaden?

 

Hasses enligt dig 2009, då pratar du om Framtiden väl?

 

Tänk om Berra eller Kycklingen stänger av dig på grannforumet,då blir du ju förmodligen inte tystare

dsc02118.webp

img_1_1717687715792.jpg

  • Haha 6
Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
5 minuter sedan, skrev apknug:

Vad härligt du verkar ha det nere i Thailand.

 

Ta en Heineken och kolla in showen på hot and cold istället, het tips.

 

Bättre än att sukta efter gamla medlemmar. 

Regnar det ordentligt på dig?

Jomtien 30 grader celsius vs. Tjockholm 18 grader när det är som bäst!

img_1_1719460378409.jpg

  • Ge karma 1
  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
6 minuter sedan, skrev apknug:

Synd att det är sån skit då och att behöva reta upp sig på gamla medlemmar. 

 

Varning för skyfalls liknande regn och 15 grader är det i Småland så bäst att ta en kaffe, det är bra skit det.17197416294389108403182871544460.jpg.b85bdb6363ac9de6b9350443e5f0d426.jpg

Med enkel matematik så inser ju dom flesta hur bittert ditt liv vara.

Men ang. Gamla medlemmar så förstår du inte innebörden.

img_1_1712999845693.jpg

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta tjafsa som kärringar.

De e bara tråkigt för alla andra, Ring varandra eller träffas å gör upp...

 

  • Ge karma 2
  • Minus 1
  • Haha 1

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Odin:

Sluta tjafsa som kärringar.

De e bara tråkigt för alla andra, Ring varandra eller träffas å gör upp...

 

Vänta tills dom skall byta kamaxel och vevaxel!🤠 S e m s t e r e är överskattat!

  • Haha 3

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
8 minuter sedan, skrev Odin:

Sluta tjafsa som kärringar.

De e bara tråkigt för alla andra, Ring varandra eller träffas å gör upp...

 

I Den Bästa av Världar Odin. Apan fick förhinder senast det var MPR träff i Stockholm (som vanligt)

När Skansen Jonas ringer så då måste Boa matas...

img_1_1719649330883.jpg

  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev audirs2:

Vänta tills dom skall byta kamaxel och vevaxel!🤠 S e m s t e r e är överskattat!

Muckar Du gräl? 

  • Haha 2

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

Muckar Du gräl? 

He he, behövs lite drag på forat asså! Terve! Det har ju somnat i helt tycker jag!🤠

  • Ge karma 1
  • Haha 1

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
9 minuter sedan, skrev audirs2:

He he, behövs lite drag på forat asså! Terve! Det har ju somnat i helt tycker jag!🤠

När publicerade du någonting läsvärt senast?

img_2_1711176784303.jpg

  • Ge karma 1
  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
32 minuter sedan, skrev audirs2:

He he, behövs lite drag på forat asså! Terve! Det har ju somnat i helt tycker jag!🤠

Menar somnat in helt?

 

Du bokar lokal då,?

Inte polski finnski svetsare i närheten?

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-06-28 at 22:46, skrev uptoyou:

Jag kan inte skriva eller citera i "018 Donald Trump"-tråden.

Irriterar mig inte, tycker bara det är konstigt...

 

Du måste gå med i gruppen för att skriva.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

21 timmar sedan, skrev FF:

Nej den ska inte vara slak 

 

  FF

 

21 timmar sedan, skrev audirs2:

Den behöver Viagra.

 

21 timmar sedan, skrev FF:

Här försöker man hjälpa en forummedlem, så kommer ett helt onödigt inlägg.

 

   FF

Den var ju faktiskt lite rolig för en gångs skull......

  • Ge karma 1
  • Haha 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Du måste gå med i gruppen för att skriva.

Nu kan jag skriva i Humortråden igen, vad hände ?

  • Ge karma 1

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fritz:

Nu kan jag skriva i Humortråden igen, vad hände ?

 

Jag klickade på en knapp.

  • Ge karma 3
  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Jag klickade på en knapp.

Är bara nyfiken på om jag var avstängd från tråden eller vad det annars berodde på.  Jag har ju gjort inlägg i tråden förr.

  • Ge karma 1

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev uptoyou:

Men jag har skrivit i tråden tidigare.

 

Du kanske gått ur gruppen av misstag.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev apknug:

Eftersom det gäller humortråden borde du varit tråkig förr men är rolig nu! 

 

 

Tack för tydliga svar på enkla frågor.

  • Ge karma 1
  • Haha 1

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Tack för tydliga svar på enkla frågor.

Hoops, trodde det var Surin P3:s inlägg jag svarade på. Sorry...

  • Haha 2

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-06-29 at 19:09, skrev FF:

Det blir ett gäng krökta ventiler mitt tips ta bussen istället.

 

   FF

Han som fick det här raset skulle ha varit glad för ett gäng krökta ventiler istället.

FB_IMG_1719770758850.jpg.6d2d35a13b874700a95d08315b23df49.jpg

Kan möjligen varit herr Ådi som varit framme och pillat i några viagra. 🤣

  • Ge karma 2
  • Haha 8
Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev rolba:

Han som fick det här raset skulle ha varit glad för ett gäng krökta ventiler istället.

FB_IMG_1719770758850.jpg.6d2d35a13b874700a95d08315b23df49.jpg

Kan möjligen varit herr Ådi som varit framme och pillat i några viagra. 🤣

Jäkla GM junk!😂

  • Haha 2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...