Mr Ning Ning Inlagd September 29, 2023 Dela Inlagd September 29, 2023 Enligt vad jag fick lära mig från lantbrukare på 80-90talet så smet ett antal vildsvin ur ett hägn utanför Trosa Ett antal smet från ett annan hägn i Skåne och av detta har det blivit dom mängder som finns nu. Och det var just utanför Trosa jag stod öga mot öga med en ilsken galt och flydde in i lastbilen. 1 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 29, 2023 Dela Inlagd September 29, 2023 4 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning: Enligt vad jag fick lära mig från lantbrukare på 80-90talet så smet ett antal vildsvin ur ett hägn utanför Trosa Ett antal smet från ett annan hägn i Skåne och av detta har det blivit dom mängder som finns nu. Och det var just utanför Trosa jag stod öga mot öga med en ilsken galt och flydde in i lastbilen. Det var på 70talet när dom hade vildsvin där och smet ganska fort därifrån. FF 2 www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 14 timmar sedan, skrev kolla min fot: Så vad beror det då på, enligt dig? Att Sörlänningsjägare är ute i markerna och gör ingenting? Bra att du svarade på mer än en av frågorna jag ställde. Något mer svar lär väl inte komma ifrån dig, men trevlig helg på dig Mäster Jägaren. https://www.svtplay.se/video/Kw4ZaR8/vilse-i-pannkakan/avsnitt-1?id=Kw4ZaR8 Jag är ingen mäster jägare, min bror och min Pappa kan man väl kalla det. Problemet är väl vilken som har jakträtt. Där jag jagar har vi en jaktklubb vi arrenderar av markägarna förutom markägare som är med i jakten Så det är dom som har jakträtt som bestämmer vilka som får jaga på hans mark. Vill inte han ha gästjägare av nån andledning så blir det så ,för många grisar för det är en inkomst, pengar pengar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 1 minut sedan, skrev Boa52: Jag är ingen mäster jägare, min bror och min Pappa kan man väl kalla det. Problemet är väl vilken som har jakträtt. Där jag jagar har vi en jaktklubb vi arrenderar av markägarna förutom markägare som är med i jakten Så det är dom som har jakträtt som bestämmer vilka som får jaga på hans mark. Vill inte han ha gästjägare av nån andledning så blir det så ,för många grisar för det är en inkomst, pengar pengar Briljant Igen! Text skrivet i ett enda stycke... Påstår du nu att du/ni jagar vildsvin? "Vill inte han ha gästjägare av nån andledning så blir det så ,för många grisar för det är en inkomst, pengar pengar" Jag provar igen (inte för att jag tror att det är någon större ide) Kan du som tror dig veta allt, svara på hur många tam grisar som har smittats av Afrikansk svinpest i Sverige hittills? "Dom jag kontaktat bor i sörlänningarnas land en har varit in på tråden om det fälldes så många vildsvin Ok men det finns lika många kvar" Så vad beror det då på, enligt dig? Att Sörlänningsjägare är ute i markerna och gör ingenting? 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 10 minuter sedan, skrev kolla min fot: Briljant Igen! Text skrivet i ett enda stycke... Påstår du nu att du/ni jagar vildsvin? "Vill inte han ha gästjägare av nån andledning så blir det så ,för många grisar för det är en inkomst, pengar pengar" Jag provar igen (inte för att jag tror att det är någon större ide) Kan du som tror dig veta allt, svara på hur många tam grisar som har smittats av Afrikansk svinpest i Sverige hittills? "Dom jag kontaktat bor i sörlänningarnas land en har varit in på tråden om det fälldes så många vildsvin Ok men det finns lika många kvar" Så vad beror det då på, enligt dig? Att Sörlänningsjägare är ute i markerna och gör ingenting? Finns det lika många grisar kvar år efter år så är det väl dålig avskjutning, Titta hur det går med älgen nu skogsbolagen har gjort en inventering att det är för många älgar dom äter upp tallarna. Nu har älgstammen minskat med 40% inte har det märkts på planterad skog. Som alltid pengar, sörläningarna vill ha kvar grisarna både som jaktbyte och inkomst Sen söker dom stöd för förstörd gröda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 2 minuter sedan, skrev Boa52: Finns det lika många grisar kvar år efter år så är det väl dålig avskjutning, Titta hur det går med älgen nu skogsbolagen har gjort en inventering att det är för många älgar dom äter upp tallarna. Nu har älgstammen minskat med 40% inte har det märkts på planterad skog. Som alltid pengar, sörläningarna vill ha kvar grisarna både som jaktbyte och inkomst Sen söker dom stöd för förstörd gröda Galtarna är inte kastrerade så deras kött smakar testosteron. Inte gott. Oklart hur stort sug det är efter det. Sedan är det ju så att dom som föder upp grisar kommer slås med näbbar och klor för att hålla vildsvinskött borta från marknaden. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 3 minuter sedan, skrev Nicholas: Galtarna är inte kastrerade så deras kött smakar testosteron. Inte gott. Oklart hur stort sug det är efter det. Sedan är det ju så att dom som föder upp grisar kommer slås med näbbar och klor för att hålla vildsvinskött borta från marknaden. Som jag skriver pengar åt båda tankesättet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 53 minuter sedan, skrev Boa52: Jag är ingen mäster jägare Nej du har väl inte direkt visat på några mästartalanger i något ämne här på MPR så det kom väl inte som någon överraskning. 3 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kalasbullen Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 16 minuter sedan, skrev Mankan: Nej du har väl inte direkt visat på några mästartalanger i något ämne här på MPR så det kom väl inte som någon överraskning. Det har du rätt i. Du däremot har en talang för att skriva helt ovidkommande otrevliga kommentarer om vissa personers inlägg. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 1 timme sedan, skrev Mankan: Nej du har väl inte direkt visat på några mästartalanger i något ämne här på MPR så det kom väl inte som någon överraskning. Ok du är jägare förstår jag eller inte för dina åsikter är alldrig trevliga, vi har alla åsikter sen måste man tänka vilka är bra eller dåliga inte som du och flera bara skriva skitinlägg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 18 minuter sedan, skrev Boa52: bara skriva skitinlägg Yes, tydliga kvalitetsinlägg är din gebit, typ svart bälte i det 👍 2 1 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 1 timme sedan, skrev kalasbullen: Det har du rätt i. Du däremot har en talang för att skriva helt ovidkommande otrevliga kommentarer om vissa personers inlägg. Nja jag tycker nog det var ganska en vidkommande och talande kommentar om Boas alla trevliga inlägg. 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 30 minuter sedan, skrev Boa52: Ok du är jägare förstår jag eller inte för dina åsikter är alldrig trevliga, vi har alla åsikter sen måste man tänka vilka är bra eller dåliga inte som du och flera bara skriva skitinlägg När skrev du själv ett trevligt inlägg senast? Ditt eviga påhoppade på sörlänningar kanske inte räknas in som trevliga åsikter eller vad tycker du själv? 3 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 16 minuter sedan, skrev Soengsang: Yes, tydliga kvalitetsinlägg är din gebit, typ svart bälte i det 👍 Beror väl på att du kan inte läsa Svenska, måste googla för vartenda ord och när du ska skriva nått är det också google på din telefon, du kan inte skriva själv, Utan måste ha hjälp med stavningen eller hur 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 3 minuter sedan, skrev Mankan: När skrev du själv ett trevligt inlägg senast? Ditt eviga påhoppade på sörlänningar kanske inte räknas in som trevliga åsikter eller vad tycker du själv? Jag hoppar väl inte på sörlänningar om jag skriver om gris jakten, det är en åsikt jag har Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 1 minut sedan, skrev Boa52: Beror väl på att du kan inte läsa Svenska, måste googla för vartenda ord och när du ska skriva nått är det också google på din telefon, du kan inte skriva själv, Utan måste ha hjälp med stavningen eller hur Är du verkligen rätt man att gnälla på andras stavning och svenskakunskaperna? 2 8 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 On 2023-09-27 at 15:11, skrev Boa52: Kansk inte skitsaker men man funderar hur sörlänningarna tänker. Vi har hört att det finns för mänga vildsvin i sörlänningarnas land OK men om man erbjuder sej kanske ett jaktlag eller några stycken vi hjälper er att få ned stammen då får man inte ett svar och inte bara jag som provat det, nu kommer ju skit, pest för att det är för många grisar och kommer också drabba tamgrisar, Ego gubbar är det vill behålla sitt jaktvilt men kan inte hålla nere stammen ca 300000 tusen grisar i Sverige nu Stackars gris bönder som måste avliva alla sina djur för ego trippade gubbar 2 minuter sedan, skrev Boa52: Jag hoppar väl inte på sörlänningar om jag skriver om gris jakten, det är en åsikt jag har Menar du allvar att du inte hoppar på sörlänningar? 1 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 2 minuter sedan, skrev Mankan: Menar du allvar att du inte hoppar på sörlänningar? Är det du tar åt dej, du jagar inte så har ingen aning om hur jakt, arrende funkar utan bara föesöker skriva skit, Var det nån felstavning nu som du kan gnälla över. Som jag skrivit förut ni använder er av google rättstavning ni kan inte skriva annars, vist har jag rätt 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Boa52: Är det du tar åt dej, du jagar inte så har ingen aning om hur jakt, arrende funkar utan bara föesöker skriva skit, Var det nån felstavning nu som du kan gnälla över. Som jag skrivit förut ni använder er av google rättstavning ni kan inte skriva annars, vist har jag rätt Som vanligt är du helt ute och cyklar. Vad jag vet om jakt och arrenden har du dessutom ingen aning om efter som jag inte ens diskuterat ämnet. Jag gnäller aldrig heller på hur andra stavar. Att googla då och då är annars ett het tips för dig så du slipper göra sig till åtlöje när du till exempel inte vet skillnaden på regering och riksdag eller tror att SVK är styrda av kraftbolagen. Ändrades September 30, 2023 av Mankan 1 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 On 2023-09-29 at 03:25, skrev andrejsdenruskige: Du åker ju med Edelweiss Swiss som står för resan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Boa52: Är det du tar åt dej, du jagar inte så har ingen aning om hur jakt, arrende funkar utan bara föesöker skriva skit, Var det nån felstavning nu som du kan gnälla över. Som jag skrivit förut ni använder er av google rättstavning ni kan inte skriva annars, vist har jag rätt Googla ordet "vist" nu!🤠 Jag som är "finnjävel" vet att det heter "Vistt"! Ändrades September 30, 2023 av audirs2 3 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 1 timme sedan, skrev audirs2: Googla ordet "vist" nu!🤠 Jag som är "finnjävel" vet att det heter "Vistt"! Ha Ha men inte google vet det, God natt nu 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 1, 2023 Dela Inlagd Oktober 1, 2023 17 timmar sedan, skrev Boa52: Är det du tar åt dej, du jagar inte så har ingen aning om hur jakt, arrende funkar utan bara föesöker skriva skit, Var det nån felstavning nu som du kan gnälla över. Som jag skrivit förut ni använder er av google rättstavning ni kan inte skriva annars, vist har jag rätt Felstavning är ett minimalt problem, men en vuxen man som ligger på en 6 årings nivå i meningsbyggnad och grammatik är fan inte lätt att förstå ibland. 4 1 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars12 Inlagd Oktober 18, 2023 Dela Inlagd Oktober 18, 2023 Påsar på rulle , måste sitta någon fabrikör i Kina eller öst som sitter och skrattar över vad de lyckas sälja , en del är ju helt omöjliga att öppna ... 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Oktober 19, 2023 Dela Inlagd Oktober 19, 2023 3 timmar sedan, skrev Lars12: Påsar på rulle , måste sitta någon fabrikör i Kina eller öst som sitter och skrattar över vad de lyckas sälja , en del är ju helt omöjliga att öppna ... Finns Trioworld med huvudkontor i smålandstenar. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu