Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

Enligt vad jag fick lära mig från lantbrukare på 80-90talet så smet ett antal vildsvin ur ett hägn utanför Trosa

Ett antal smet från ett annan hägn i Skåne och av detta har det blivit dom mängder som finns nu.

Och det var just utanför Trosa jag stod öga mot öga med en ilsken galt och flydde in i lastbilen.

• Haha 1

Veteran

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

Enligt vad jag fick lära mig från lantbrukare på 80-90talet så smet ett antal vildsvin ur ett hägn utanför Trosa

Ett antal smet från ett annan hägn i Skåne och av detta har det blivit dom mängder som finns nu.

Och det var just utanför Trosa jag stod öga mot öga med en ilsken galt och flydde in i lastbilen.

Det var på 70talet när dom hade vildsvin där och smet ganska fort därifrån.

FF

• Ge karma 2

www.easi.nu

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev kolla min fot:

Så vad beror det då på, enligt dig?

Att Sörlänningsjägare är ute i markerna och gör ingenting?

Bra att du svarade på mer än en av frågorna jag ställde.

Något mer svar lär väl inte komma ifrån dig,  men trevlig helg på dig Mäster Jägaren.

https://www.svtplay.se/video/Kw4ZaR8/vilse-i-pannkakan/avsnitt-1?id=Kw4ZaR8

Jag är ingen mäster jägare, min bror och min Pappa kan man väl kalla det. Problemet är

väl vilken som har jakträtt. Där jag jagar har vi en jaktklubb vi arrenderar av markägarna

förutom markägare som är med i jakten Så det är dom som har jakträtt som bestämmer

vilka som får jaga på hans mark. Vill inte han ha gästjägare av nån andledning så blir

det så ,för många grisar för det är en inkomst, pengar pengar

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Jag är ingen mäster jägare, min bror och min Pappa kan man väl kalla det. Problemet är

väl vilken som har jakträtt. Där jag jagar har vi en jaktklubb vi arrenderar av markägarna

förutom markägare som är med i jakten Så det är dom som har jakträtt som bestämmer

vilka som får jaga på hans mark. Vill inte han ha gästjägare av nån andledning så blir

det så ,för många grisar för det är en inkomst, pengar pengar

Briljant Igen!

Text skrivet i ett enda stycke...

Påstår du nu att du/ni jagar vildsvin?

"Vill inte han ha gästjägare av nån andledning så blir

det så ,för många grisar för det är en inkomst, pengar pengar"

Jag provar igen (inte för att jag tror att det är någon större ide) 

Kan du som tror dig veta allt, svara på hur många tam grisar som har smittats av Afrikansk svinpest i Sverige hittills?

"Dom jag kontaktat bor i sörlänningarnas land en har varit in på tråden om det fälldes så

många vildsvin Ok men det finns lika många kvar"

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev kolla min fot:

Briljant Igen!

Text skrivet i ett enda stycke...

Påstår du nu att du/ni jagar vildsvin?

"Vill inte han ha gästjägare av nån andledning så blir

det så ,för många grisar för det är en inkomst, pengar pengar"

Jag provar igen (inte för att jag tror att det är någon större ide) 

Kan du som tror dig veta allt, svara på hur många tam grisar som har smittats av Afrikansk svinpest i Sverige hittills?

"Dom jag kontaktat bor i sörlänningarnas land en har varit in på tråden om det fälldes så

många vildsvin Ok men det finns lika många kvar"

Finns det lika många grisar kvar år efter år så är det väl dålig avskjutning, Titta hur det

går med älgen nu skogsbolagen har gjort en inventering att det är för många älgar dom

äter upp tallarna. Nu har älgstammen minskat med 40% inte har det märkts på planterad

skog. Som alltid pengar, sörläningarna vill ha kvar grisarna både som jaktbyte och inkomst

Sen söker dom stöd för förstörd gröda

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Finns det lika många grisar kvar år efter år så är det väl dålig avskjutning, Titta hur det

går med älgen nu skogsbolagen har gjort en inventering att det är för många älgar dom

äter upp tallarna. Nu har älgstammen minskat med 40% inte har det märkts på planterad

skog. Som alltid pengar, sörläningarna vill ha kvar grisarna både som jaktbyte och inkomst

Sen söker dom stöd för förstörd gröda

Galtarna är inte kastrerade så deras kött smakar testosteron. 

Inte gott. 

Oklart hur stort sug det är efter det.

Sedan är det ju så att dom som föder upp grisar kommer slås med näbbar och klor för att hålla vildsvinskött borta från marknaden. 

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Nicholas:

Galtarna är inte kastrerade så deras kött smakar testosteron. 

Inte gott. 

Oklart hur stort sug det är efter det.

Sedan är det ju så att dom som föder upp grisar kommer slås med näbbar och klor för att hålla vildsvinskött borta från marknaden. 

Som jag skriver pengar åt båda tankesättet

Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Boa52:

Jag är ingen mäster jägare

Nej du har väl inte direkt visat på några mästartalanger i något ämne här på MPR så det kom väl inte som någon överraskning.

• Haha 3

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Mankan:

Nej du har väl inte direkt visat på några mästartalanger i något ämne här på MPR så det kom väl inte som någon överraskning.

Det har du rätt i. Du däremot har en talang för att skriva helt ovidkommande otrevliga kommentarer om vissa personers inlägg.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Ok du är jägare förstår jag eller inte för dina åsikter är alldrig trevliga, vi har alla åsikter

sen måste man tänka vilka är bra eller dåliga inte som du och flera bara skriva skitinlägg

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Boa52:

bara skriva skitinlägg

Yes, tydliga kvalitetsinlägg är din gebit, typ svart bälte i det 👍

• Ge karma 2
  • Haha 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kalasbullen:

Det har du rätt i. Du däremot har en talang för att skriva helt ovidkommande otrevliga kommentarer om vissa personers inlägg.

Nja jag tycker nog det var ganska en vidkommande och talande kommentar om Boas alla trevliga inlägg. 

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Boa52:

Ok du är jägare förstår jag eller inte för dina åsikter är alldrig trevliga, vi har alla åsikter

sen måste man tänka vilka är bra eller dåliga inte som du och flera bara skriva skitinlägg

När skrev du själv ett trevligt inlägg senast? Ditt eviga påhoppade på sörlänningar kanske inte räknas in som trevliga åsikter eller vad tycker du själv?

• Ge karma 3

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Soengsang:

Yes, tydliga kvalitetsinlägg är din gebit, typ svart bälte i det 👍

Beror väl på att du kan inte läsa Svenska, måste googla för vartenda ord och när du

ska skriva nått är det också google på din telefon, du kan inte skriva själv, Utan måste

ha hjälp med stavningen eller hur

• Haha 1
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

När skrev du själv ett trevligt inlägg senast? Ditt eviga påhoppade på sörlänningar kanske inte räknas in som trevliga åsikter eller vad tycker du själv?

Jag hoppar väl inte på sörlänningar om jag skriver om gris jakten, det är en åsikt jag har

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Beror väl på att du kan inte läsa Svenska, måste googla för vartenda ord och när du

ska skriva nått är det också google på din telefon, du kan inte skriva själv, Utan måste

ha hjälp med stavningen eller hur

Är du verkligen rätt man att gnälla på andras stavning och svenskakunskaperna?

• Ge karma 2
  • Haha 8

Dela på andra sajter

On 2023-09-27 at 15:11, skrev Boa52:

Kansk inte skitsaker men man funderar hur sörlänningarna tänker. Vi har hört att

det finns för mänga vildsvin i sörlänningarnas land OK men om man erbjuder sej

kanske ett jaktlag eller några stycken vi hjälper er att få ned stammen då får

man inte ett svar och inte bara jag som provat det, nu kommer ju skit, pest för att det är

för många grisar och kommer också drabba tamgrisar, Ego gubbar är det vill behålla

sitt jaktvilt men kan inte hålla nere stammen ca 300000 tusen grisar i Sverige nu

Stackars gris bönder som måste avliva alla sina djur för ego trippade gubbar

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Jag hoppar väl inte på sörlänningar om jag skriver om gris jakten, det är en åsikt jag har

Menar du allvar att du inte hoppar på sörlänningar?

• Ge karma 1
  • Haha 1

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Menar du allvar att du inte hoppar på sörlänningar?

Är det du tar åt dej, du jagar inte så har ingen aning om hur jakt, arrende funkar utan bara

föesöker skriva skit, Var det nån felstavning nu som du kan gnälla över. Som jag skrivit 

förut ni använder er av google rättstavning ni kan inte skriva annars, vist har jag rätt

• Haha 4
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Är det du tar åt dej, du jagar inte så har ingen aning om hur jakt, arrende funkar utan bara

föesöker skriva skit, Var det nån felstavning nu som du kan gnälla över. Som jag skrivit 

förut ni använder er av google rättstavning ni kan inte skriva annars, vist har jag rätt

Som vanligt är du helt ute och cyklar. Vad jag vet om jakt och arrenden har du dessutom ingen aning om efter som jag inte ens diskuterat ämnet. Jag gnäller aldrig heller på hur andra stavar. 

Att googla då och då är annars ett het tips för dig så du slipper göra sig till åtlöje när du till exempel inte vet skillnaden på regering och riksdag eller tror att SVK är styrda av kraftbolagen. 

Ändrades av Mankan
  • Ge karma 1
  • Haha 1

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Googla ordet "vist" nu!🤠 Jag som är "finnjävel" vet att det heter "Vistt"!

Ändrades av audirs2
  • Haha 3

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Googla ordet "vist" nu!🤠 Jag som är "finnjävel" vet att det heter "Vistt"!

Ha  Ha men inte google vet det, God natt nu

• Haha 2
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Boa52:

Felstavning är ett minimalt problem, men en vuxen man som ligger på en 6 årings nivå i meningsbyggnad och grammatik är fan inte lätt att förstå ibland.

• Ge karma 4
  • Haha 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Påsar på rulle , måste sitta någon fabrikör i Kina eller öst som sitter och skrattar över vad de lyckas sälja , en del är ju helt omöjliga att öppna ...

• Haha 1
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Lars12:

Påsar på rulle , måste sitta någon fabrikör i Kina eller öst som sitter och skrattar över vad de lyckas sälja , en del är ju helt omöjliga att öppna ...

Finns Trioworld med huvudkontor i smålandstenar.Screenshot_20231019_024636_Chrome.thumb.jpg.e7405f9b1f3ab114d6fc8ebfb5b1e208.jpg

Pattaya

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...