Soengsang Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 10 timmar sedan, skrev lasseiudon: Har du en Svensk flagga utanför huset i Thailand kan du läsa vad som drabbat oss idag. Faktiskt det sista jag skulle ha, varför skylta med vad som många kan tro som lämpligt brottsoffer. Har däremot en stor en, på väggen i vardagsrummet. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 2 timmar sedan, skrev Soengsang: Faktiskt det sista jag skulle ha, varför skylta med vad som många kan tro som lämpligt brottsoffer. Har däremot en stor en, på väggen i vardagsrummet. Finns inget att stjäla, för det har släkten redan lånat 😁 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 12 timmar sedan, skrev lasseiudon: Har du en Svensk flagga utanför huset i Thailand kan du läsa vad som drabbat oss idag. Det gäller att hålla sig väl med grannarna, något som jag tydligen inte gjort! Idag fick huset besök av myndighetspersoner, som snokade upp min fru via Messenger och meddelade att vi hade en olaglig utländsk flagga (den Svenska) hissad utanför huset. Enligt 1979 års Flag Act är detta helt förbjudet och kan rendera flera år i fängelse och eller tusentals Baht i böter. Utländska flaggor får bara hänga inne i ett hus eller utanför utländska ambassader och dylikt. Min fru fick reda på att det troligen var en granne som anmält, vilka jävla typer, undrar vem det kan vara? Har tänkt på att i USA så är det en flagga i varje hörn, vet dom inte att dom bor i USA? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 32 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Finns inget att stjäla, för det har släkten redan lånat 😁 Ändå osmart o onödigt o skylta med att bor en falang på platsen, de som behöver veta de vet. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 23 minuter sedan, skrev Soengsang: Ändå osmart o onödigt o skylta med att bor en falang på platsen, de som behöver veta de vet. På landet vet alla ändå 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 3 timmar sedan, skrev Esspe: Vad jag hört tidigare så får du inte ha ett annat lands flagga om du inte ä en har den thailändska. Hade ni det? Fel, det enda stället du får ha en Svensk flagga på är inomhus! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 Jag har för mig att lagen säger "public places". Ytterst larvig lag oavsett. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 5 timmar sedan, skrev Soengsang: Ändå osmart o onödigt o skylta med att bor en falang på platsen, de som behöver veta de vet. Riktigt varför skylta att det finns grejer att ta, dom närmaste grannar är mina vänner så dom tar inget och garaget har jag låst så svårt att ta sej in Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 36 minuter sedan, skrev Boa52: Riktigt varför skylta att det finns grejer att ta, dom närmaste grannar är mina vänner så dom tar inget och garaget har jag låst så svårt att ta sej in FORD flagga skall det va! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 11 minuter sedan, skrev audirs2: FORD flagga skall det va! Har Mazda i thai, kubota, Tuk tuk, Honda,Yamaha, Suzuki ingen Ford ,ÄN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 Ungdjävlar som tror att alla laddsladdar är deras egendom enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 7 minuter sedan, skrev Enis: Ungdjävlar som tror att alla laddsladdar är deras egendom enis Go android. Slipper du drabbas av iPhone pöbeln. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 23 minuter sedan, skrev Enis: Ungdjävlar som tror att alla laddsladdar är deras egendom enis Tänk hur det kommer att bli när hela familjen åker i elbilar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 10, 2023 Dela Inlagd Maj 10, 2023 (ändrad) Munkar Ändrades Maj 10, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 10, 2023 Dela Inlagd Maj 10, 2023 3 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Munkar Jag skulle satsat på att bli munk(numera lever jag ju som en sådan) Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 10, 2023 Dela Inlagd Maj 10, 2023 KAtastrof Frugan hitta plånboken min och räknade hur mycket det var i den... Så nu lär man hitta på nått trick så det är samma summa hela tiden i pluskan inför nästa kontrollräkning Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 12, 2023 Dela Inlagd Maj 12, 2023 Kvoteringen i sportstudion. ja inte bara det sämre könet utan även kvoteringar från Norrland som Renberg. Målvakter som Martin osv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd Maj 12, 2023 Dela Inlagd Maj 12, 2023 Precis nyss, skrev M33: Kvoteringen i sportstudion. ja inte bara det sämre könet utan även kvoteringar från Norrland som Renberg. Målvakter som Martin osv. Och Maria Roth på det 🤮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 13, 2023 Dela Inlagd Maj 13, 2023 Inte en skitsak, utan ytterst allvarligt. När man ska lägga ca 400 kvadrat (ca 80 kubik) betong och företaget man beställer av allokerar två småbilar. Och sen blir ytterst förvånad när vi gnäller över det långsamma tempot. Amatörer...! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Maj 13, 2023 Dela Inlagd Maj 13, 2023 On 2023-05-09 at 06:27, skrev Soengsang: Faktiskt det sista jag skulle ha, varför skylta med vad som många kan tro som lämpligt brottsoffer. Har däremot en stor en, på väggen i vardagsrummet. Hissar alltid svenska flaggan och byter ut bägge thailändska flaggorna när jag kommer till huset i buriram. Pga det så har 4 svenskar som har sett flaggan från väg 2378 svängt in till mig och har blivit goda vänner. Alltid lika kul. Precis nyss, skrev soi covboy: Hissar alltid svenska flaggan och byter ut bägge thailändska flaggorna när jag kommer till huset i buriram. Pga det så har 4 svenskar som har sett flaggan från väg 2378 svängt in till mig och har blivit goda vänner. Alltid lika kul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 18, 2023 Dela Inlagd Maj 18, 2023 Hatar att borra i fogen. Detta känns stabilare Vackert så man blir tårögd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 18, 2023 Dela Inlagd Maj 18, 2023 Detmesta... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 18, 2023 Dela Inlagd Maj 18, 2023 8 minuter sedan, skrev rolba: Hatar att borra i fogen. Vet någon som tycker det är ok Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 19, 2023 Dela Inlagd Maj 19, 2023 11 timmar sedan, skrev Soengsang: Vet någon som tycker det är ok Jag vet att vi faktiskt är flera stycken som tycker så men då har vi ju förstått det självklara i att man måste borra in sig en bra bit i väggen bakom kaklet för att det ska sitta fast ordentligt. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 19, 2023 Dela Inlagd Maj 19, 2023 1 timme sedan, skrev Fritz: Jag vet att vi faktiskt är flera stycken som tycker så men då har vi ju förstått det självklara i att man måste borra in sig en bra bit i väggen bakom kaklet för att det ska sitta fast ordentligt. Det är väl de som tillhör gruppen VSIHSBKB, (Vi Som Inte Har Så Bra KakelBorrar). Tillhör man den gruppen så är det lättare att ge sig på skarven. Den är porös och fin att ta sig igenom, och erbjuder ingen direkt fasthållning av något fäst i skarven. Men att ge sig på väggen bakom går ju bra med vanlig betongborr. I varje fall om man befinner sig i Thailand. I Sverige kan det vara ett problem för det kan vara vad tusans skitvägg som helst bakom kakel, cement, trä, gips eller någon annan form av byggelement. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu