Naam jai Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 Alla jävla indier som kränger klockor i Bkk...ta mej fan en i minuten som ska störa...😣 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 Matjättarnas svammel. Nu ger matjättarna besked om den närmaste framtiden och priserna i deras butiker. Matjättarna säger att de tror att priset är på väg ner, även hos dem. De menar att det handlar om leverantörskostnaderna. – Vi justerar våra priser när vi får justeringar från leverantörerna. Vi ser flera råvaror som är på väg ner och förväntar oss prissänkningar från leverantörerna. Vår bedömning är att vi kommer att se sänkta priser inom vissa kategorier framöver, säger Marcus Björling, pressekreterare på Coop Ja, efter att matjättarna blivit uppkallade till Finansministern. Efter att riksbankschef Erik Thedéen vädjat till hushållen om hjälp i kampen mot inflationen och sagt att de inte ska godta de höga priserna utan söka upp lägre. Efter att bl a Lidl aviserat om att de tänker sänka priserna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 46 minuter sedan, skrev Alarik: Matjättarnas svammel. Nu ger matjättarna besked om den närmaste framtiden och priserna i deras butiker. Matjättarna säger att de tror att priset är på väg ner, även hos dem. De menar att det handlar om leverantörskostnaderna. – Vi justerar våra priser när vi får justeringar från leverantörerna. Vi ser flera råvaror som är på väg ner och förväntar oss prissänkningar från leverantörerna. Vår bedömning är att vi kommer att se sänkta priser inom vissa kategorier framöver, säger Marcus Björling, pressekreterare på Coop Ja, efter att matjättarna blivit uppkallade till Finansministern. Efter att riksbankschef Erik Thedéen vädjat till hushållen om hjälp i kampen mot inflationen och sagt att de inte ska godta de höga priserna utan söka upp lägre. Efter att bl a Lidl aviserat om att de tänker sänka priserna. Hoppas det blir samma med bolånen! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 4 minuter sedan, skrev audirs2: Hoppas det blir samma med bolånen! Det är ju rena kommunism att regeringen börjar styra priser. Och alla är så lyckliga. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 12 timmar sedan, skrev Risifrutti: Grossarna jobbar väl med rabatter. Ibland löjligt höga som 60-70%, men det kanske inte gäller matvaror. Jag kollade på Martin Olsson för många år sedan, även om du handlade för stora pengar var rabatten löjlig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 1 timme sedan, skrev Amigo: Det är ju rena kommunism att regeringen börjar styra priser. Och alla är så lyckliga. Känns naturligtvis lite märkligt att vi fått en regering som förstår att tar ansvar för landet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 3 timmar sedan, skrev Alarik: Matjättarnas svammel. Nu ger matjättarna besked om den närmaste framtiden och priserna i deras butiker. Matjättarna säger att de tror att priset är på väg ner, även hos dem. De menar att det handlar om leverantörskostnaderna. – Vi justerar våra priser när vi får justeringar från leverantörerna. Vi ser flera råvaror som är på väg ner och förväntar oss prissänkningar från leverantörerna. Vår bedömning är att vi kommer att se sänkta priser inom vissa kategorier framöver, säger Marcus Björling, pressekreterare på Coop Ja, efter att matjättarna blivit uppkallade till Finansministern. Efter att riksbankschef Erik Thedéen vädjat till hushållen om hjälp i kampen mot inflationen och sagt att de inte ska godta de höga priserna utan söka upp lägre. Efter att bl a Lidl aviserat om att de tänker sänka priserna. Världsmarknadspriserna på bl.a. kaffe och rapsolja är på nedåtgående och där är n@Lidl inverkan liten. Jag tycker att det är bra att Lidl pressar priserna men tro inte att deras ägare nöjer sig med en lägre vinst för att Arne Karlsson har det jobbigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 14 timmar sedan, skrev Risifrutti: Grossarna jobbar väl med rabatter. Ibland löjligt höga som 60-70%, men det kanske inte gäller matvaror. På matvaror så får du ta bort minst en nolla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 Blev intresserad av om regeringen har mandat att styra priser, och det har de faktiskt: https://lagen.nu / Prisregleringslag (1989:978) Högstpris 13 § Regeringen eller den myndighet som regeringen bestämmer får föreskriva att ett visst skäligt pris skall gälla som högstpris vid försäljning av en viss vara eller utförande av en viss tjänst. Högstpriset får inte överskridas utan tillstånd. Den som har fastställt högstpriset bestämmer vilken myndighet som prövar frågor om tillstånd Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 17 minuter sedan, skrev Fredman: Jag tycker att det är bra att Lidl pressar priserna men tro inte att deras ägare nöjer sig med en lägre vinst för att Arne Karlsson har det jobbigt. Nej, men jag tror däremot att Lidl kommer att öka sin vinst betydligt genom att ta mängder av kunder från matvarujättarna som har fått något annat än tillfället till snabb, snöd vinning att tänka på. Ett förlorat förtroende och en magrare framtid. Inför Lidl darrar ICA, Citygross bävar, Hemköp och Willy förmörkas och Coop mister sitt sken. Joel 2:10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 4 minuter sedan, skrev Alarik: Nej, men jag tror däremot att Lidl kommer att öka sin vinst betydligt genom att ta mängder av kunder från matvarujättarna som har fått något annat än tillfället till snabb, snöd vinning att tänka på. Ett förlorat förtroende och en magrare framtid. Inför Lidl darrar ICA, Citygross bävar, Hemköp och Willy förmörkas och Coop mister sitt sken. Joel 2:10 Jag hoppas att du har rätt. Ulf af Trolle som var gud när jag pluggade gjorde tabeller om hur mycket man var tvungen att öka i volym om teckningsgraden går ner x % så de har att bita i och jag är tveksam till att det ligger i deras strategi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 4 minuter sedan, skrev Fredman: Jag hoppas att du har rätt. Ulf af Trolle som var gud när jag pluggade gjorde tabeller om hur mycket man var tvungen att öka i volym om teckningsgraden går ner x % så de har att bita i och jag är tveksam till att det ligger i deras strategi. Ja, vi hoppas. Fan inte lätt att kämpa mot såna kolosser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 40 minuter sedan, skrev Alarik: Ja, vi hoppas. Fan inte lätt att kämpa mot såna kolosser. Lidl är en rejäl koloss de också, även om de inte lyckats ta så stor del av marknaden i Sverige på de 20 år som gått sen de öppnade sina första butiker här. Har inte svensken tagit till sig deras butiker på dessa 20 år så tror jag inte de börjar vallfärda dit nu heller. Ett visst uppsving (tillfälligt?) lär de dock få. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 1 timme sedan, skrev JohanR: Lidl är en rejäl koloss de också, även om de inte lyckats ta så stor del av marknaden i Sverige på de 20 år som gått sen de öppnade sina första butiker här. Har inte svensken tagit till sig deras butiker på dessa 20 år så tror jag inte de börjar vallfärda dit nu heller. Ett visst uppsving (tillfälligt?) lär de dock få. Många MPR-medlemmar har tagit till sig deras schnitzel i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 12 minuter sedan, skrev Alarik: Många MPR-medlemmar har tagit till sig deras schnitzel i alla fall. Nåja i alla fall några och inget ont om dem. Jag provade den däringa schnitzel för kanske ett år sedan men vart väl inte jätte imponerad. Det är lite som Biltema torkarna. Gillar man ränder på rutan från start så är det ett bra alternativ. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 22 minuter sedan, skrev Alarik: Många MPR-medlemmar har tagit till sig deras schnitzel i alla fall. men bara om det är X-tra pris Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 snögloppshelvete Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 39 minuter sedan, skrev Alarik: Många MPR-medlemmar har tagit till sig deras schnitzel i alla fall. Ja, det har jag noterat. Måste nog prova den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 28 minuter sedan, skrev Enis: men bara om det är X-tra pris Enis Jag var tvungen att pröva den på x-tra pris. Då är den faktiskt prisvärd. Det var nog nästan ett år sedan. Varsla om det är något nytt X-tra pris på gång. Jag är annars riktigt sur på Lidl. Många ggr har jag åkt förbi för att frugan bett mig åka på Lidl och köpa något på extrapris. Hon har i sin tur fått tips av någon kompis. När man dyker upp på em. finns det inget kvar av det som det var extrapris på. Flera butiker som kör det racet, lika fult då. Retar bara upp mig. Är det en skitsak? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 53 minuter sedan, skrev Alarik: Många MPR-medlemmar har tagit till sig deras schnitzel i alla fall. När Fritzarna etablerade sig i Sverige så vägrade de att teckna kollektivavtal med facket, anställda som gick med i facket blev uppsagda! Jag bestämde mig då att aldrig någonsin handla där och det gäller fortfarande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 Tog en promenad till det normala shoppingcentret idag. Var så pass smart att jag gjorde en inköpslista. Snål nä… men gör brukar göra det för det är väl bland det enda skoj man kan göra en fredags eftermiddag. Har då Lidl, Ica, Willys och Coop att välja på. Vilken var billigast det var lite same same. Idag var jag mest trött på folk överlag. Som att inte kunna lämna sina skrikande ungar hemma, att inte tränga sig, inte hosta rakt ut, inte bara vara så in i helvete i vägen hela tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 4 minuter sedan, skrev GreenValley: När Fritzarna etablerade sig i Sverige så vägrade de att teckna kollektivavtal med facket, anställda som gick med i facket blev uppsagda! Jag bestämde mig då att aldrig någonsin handla där och det gäller fortfarande! De har kollektivavtal och har tydligen nöjda anställda. https://via.tt.se/pressmeddelande/lidl-sverige-tilldelas-dubbla-utmarkelser-for-sitt-hr-arbete?publisherId=2265114&releaseId=3338288 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 1 timme sedan, skrev Alarik: Många MPR-medlemmar har tagit till sig deras schnitzel i alla fall. Sin egen schnitzel har nog som brukligt flera leverantörer. De flesta kommer nog från Europas största köttproducent Vion. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 (ändrad) 15 minuter sedan, skrev Wangthong: De har kollektivavtal och har tydligen nöjda anställda. https://via.tt.se/pressmeddelande/lidl-sverige-tilldelas-dubbla-utmarkelser-for-sitt-hr-arbete?publisherId=2265114&releaseId=3338288 Nu är nu, då är då! Att teckna kollektivavtal under bilan imponerar inte på mig! Ändrades Mars 24, 2023 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 6 minuter sedan, skrev GreenValley: Nu är nu, då är då! Att teckna kollektivavtal under bilan imponerar inte på mig! Inte vara långsint nu! Detta var väl 20 år sedan. Retar mig mera på som det är idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu