andrejsdenruskige Inlagd Mars 6, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Mars 6, 2023 1 timme sedan, skrev Esspe: Trampa ihjäl pilgrimsgrodor är en höjdare. Dom är inte lätta att hitta. Ja, eller elektrochocka dessa varelser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 6, 2023 Dela Inlagd Mars 6, 2023 2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Ja, eller elektrochocka dessa varelser. Ett helpöte att dra på ett elverk när man jagar grodor, Huva Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 6, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Mars 6, 2023 1 timme sedan, skrev Boa52: Ett helpöte att dra på ett elverk när man jagar grodor, Huva Jag har alltid en smidig defibrillator med mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 6, 2023 Dela Inlagd Mars 6, 2023 3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Jag har alltid en smidig defibrillator med mig. Efter att du elchockat grodan till hjärtstillestånd så startar du om den? Hur många kallstarter tål dom? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Mars 6, 2023 Dela Inlagd Mars 6, 2023 1 timme sedan, skrev Boa52: Ett helpöte att dra på ett elverk när man jagar grodor, Huva Vi "jagade" daggmask genom att skicka ner ström i gräsmattan, men det går säker skitbra att agna långreven med färgglada grodor! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 6, 2023 Dela Inlagd Mars 6, 2023 I bland blir man förfånad av svenska gubbar som "importerar" thai damer. Råkat ut för 2 såna nu, en hon har varit här i 10 år kan inte ett ord svenska utan dom kör med thai engelska och naturligtsvis inget jobb. Min fru hjälpte en thai dam som varit här många ggr till ett jobb, har alla papper som svensk medborgare men företaget frågade efter arbetstillstånd Tänkte det måsta hon ha har jobbat bl.a åt Umeå kommun. Ringde killen en god vän dom är inte tillsammans nu men vänner också vist tusan får hon jobba i sverige, vet inte svara han. vill inte kolla upp vad företaget menar, man blir less ibland Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Mars 6, 2023 Dela Inlagd Mars 6, 2023 5 minuter sedan, skrev Stefan: Vi "jagade" daggmask genom att skicka ner ström i gräsmattan, men det går säker skitbra att agna långreven med färgglada grodor! //S Fasen i grenen sen bara ner med den i gräsmatten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 6, 2023 Dela Inlagd Mars 6, 2023 6 minuter sedan, skrev Nicholas: Efter att du elchockat grodan till hjärtstillestånd så startar du om den? Hur många kallstarter tål dom? Måste väl finnas ett hjärtvärmar uttag då och lite start gas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 6, 2023 Dela Inlagd Mars 6, 2023 7 minuter sedan, skrev Stefan: Vi "jagade" daggmask genom att skicka ner ström i gräsmattan, men det går säker skitbra att agna långreven med färgglada grodor! //S Lata sörlänningar vi gräver efter mask 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Mars 6, 2023 Dela Inlagd Mars 6, 2023 5 minuter sedan, skrev Boa52: Lata sörlänningar vi gräver efter mask 😏 Smarta sörlänningar jobbar inte i onödan! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 6, 2023 Dela Inlagd Mars 6, 2023 1 timme sedan, skrev Boa52: Ett helpöte att dra på ett elverk när man jagar grodor, Huva 40 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Jag har alltid en smidig defibrillator med mig. Det är ett rejält batteri som gäller. Det måste ju vara LIKström fattar ni väl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Mars 6, 2023 Dela Inlagd Mars 6, 2023 24 minuter sedan, skrev Stefan: Smarta sörlänningar jobbar inte i onödan! //S Lata bidragstagare från norrland vet inte vad jobba är så det där inlägget förstod inte Boa! Vid närmare eftertanke så förstår han ju inte något inlägg överhuvudtaget! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 On 2023-03-06 at 00:30, skrev andrejsdenruskige: Man ska skjuta, inte äta. Det är väl ingen tjusning att springa in i grannbondens kohage och jaga kor. Nä, lodjur, pärluggla, pilgrimsfalk och diverse örnar är vettigare att jaga. När jag jagat lodjur brukar jag mala ner mesta till färs, som blir till lo-burgare. Med max original dressing och en cheddarostskiva blir det riktigt bra. Ska man grilla lodjursstek behövs nog en riktig expert med rätt utrustning i grillköket som @Fantomen. Själv har jag misslyckats varje gång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 13 timmar sedan, skrev GreenValley: Lata bidragstagare från norrland vet inte vad jobba är så det där inlägget förstod inte Boa! Vid närmare eftertanke så förstår han ju inte något inlägg överhuvudtaget! Precis sådana här inlägg jag irriterar mig på. Vissa försöker att ta billiga poäng på ingenting. Tur att tråden finns, då man kan klassa den som en skitsak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 11 minuter sedan, skrev spooncreek: När jag jagat lodjur brukar jag mala ner mesta till färs, som blir till lo-burgare. Med max original dressing och en cheddarostskiva blir det riktigt bra. Ska man grilla lodjursstek behövs nog en riktig expert med rätt utrustning i grillköket som @Fantomen. Själv har jag misslyckats varje gång. 72 timmar i sous vide brukar möra till vilken köttbit som helst, sen är det bara att lägga på grillen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 Nu har de varnat för ett jävla oväder i flera dagar och dessutom ställt in tågtrafik med mera. Lik förbannat ger sig folk ut med både personbilar och husbilar och fastnar där ute. För att inte tala om alla dessa hjärndöda cyklister 🤣 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 7, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Mars 7, 2023 1 timme sedan, skrev spooncreek: När jag jagat lodjur brukar jag mala ner mesta till färs, som blir till lo-burgare. Med max original dressing och en cheddarostskiva blir det riktigt bra. Ska man grilla lodjursstek behövs nog en riktig expert med rätt utrustning i grillköket som @Fantomen. Själv har jag misslyckats varje gång. Ja, det har gått en hel del lodjur till spillo då man saknar matlagningskunskaperna. Men trägen vinner. Man gör ett nytt försök med nytt lodjur Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 On 2023-03-05 at 20:00, skrev Nicholas: Folk som ska skjuta lodjur trots att inga finns. Min far bodde bokstavligen mitt ute i den småländska skogen i 50 år. 1 gång i sitt liv såg han ett lodjur. Jag har aldrig sett ett lodjur, och i mina yngre år spenderades ganska mycket tid i skogen. Gå loss på rådjur istället, men det är ju inte lika fränt. Åk till Boas hemtrakter, utanför Vindeln, där har man hittat 100-tals lodjursrivna renar. Bara för att du inte sett ett lodjur betyder inte att dom inte finns. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 30 minuter sedan, skrev Fritz: Åk till Boas hemtrakter, utanför Vindeln, där har man hittat 100-tals lodjursrivna renar. Bara för att du inte sett ett lodjur betyder inte att dom inte finns. Tro fan att de syns där. Det är ju ovanför trädgränsen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 (ändrad) 44 minuter sedan, skrev Fritz: Åk till Boas hemtrakter, utanför Vindeln, där har man hittat 100-tals lodjursrivna renar. Bara för att du inte sett ett lodjur betyder inte att dom inte finns. Finns det nåt som renar inte råkar ut för ? Skulle inte tro det. Dessutom är inte renarna i Östergötland etc Ändrades Mars 7, 2023 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Ja, det har gått en hel del lodjur till spillo då man saknar matlagningskunskaperna. Men trägen vinner. Man gör ett nytt försök med nytt lodjur Men svansen ska väl lämnas in till samernas-rovdjurs-utrotnings-förbund SRUF för att få svans-pengen ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 17 timmar sedan, skrev Stefan: Smarta sörlänningar jobbar inte i onödan! //S Du är rolig du, arbeta istället för att försöka tänka 😉 I dag jobbar sörläningarna lite extra är ut med bil och sommar däck när det snöar lite, skapar arbete åt bärgningsfirmor i alla fall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 18 minuter sedan, skrev Alarik: Tro fan att de syns där. Det är ju ovanför trädgränsen. Du vet lite du, kolla kartan men dumma inlägg kan du bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 3 minuter sedan, skrev Boa52: sommar däck Herr Noll Koll 🤣 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 6 timmar sedan, skrev Alarik: Tro fan att de syns där. Det är ju ovanför trädgränsen. Nja, Vindeln ligger 56 km från Umeå och alltså i Västerbotten. Visserligen inte Östergötland men det räknas ändå som tillhörande Sverige. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu